Oude monitor controller board kapot? Vervanging mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Adinias
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-03 09:59
Hallo iedereen,

Adinias hier.

Een jaar of twee geleden ging mijn oude Phillips 220sw monitor kapot (22 inch). Om even een beeld te geven, hier is een afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img31.olx.ro/images_mercadorro/41826719_3_644x461_monitor-lcd-philips-brilliance-22-wide-220sw-sisteme-pc-monitoare.jpg

Ik was altijd zeer tevreden er mee, tot hij begon te haperen en er op een dag gewoon mee ophield.

Ik had een vorig topic omdat ik een datakabel had gesloopt: Deze had ik vervangen, maar het resultaat viel zeer tegen. Want het gaf gewoon geen beeld.

Mijn conclusie was toen dat het controllerboard hoogstwaarschijnlijk stuk is. Maar nu is mijn vraag of er nieuwe controllerboards zijn voor deze monitor/resolutie (van 1680 x 1050). Meestal zijn hier bepaalde websites voor, maar ik had daar al naar gezogd en kon ze niet vinden.

Alvast bedankt.

"hmmm... over lv14, huh. well, hm... judgement-wise... you're a pretty bad person."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Makkelijkste is kijken welk typenummer op dat controllerboard staat en of die nog te vinden is. Philips maakt al een tijdje geen monitoren meer, dat wordt allemaal ingekocht, dus grote kans dat je wel iets vind als je zoekt op de fabrikant.

Of dat het waard is is natuurlijk maar de vraag, goedkoop zal het allemaal niet zijn als je verzendkosten en dergelijke er bij optelt, en dat voor een budgetTNmonitor weet ik niet of ik dat snel zou doen.

• eaarnoudse
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-05-2023
Weet je zeker dat het controller board stuk is? Deze monitoren gaan meestal op andere plaatsen stuk. Dan gaan ze haperend aan, of helemaal niet meer aan. Als je wilt, dan kan ik misschien tegen en zeer gunstig tarief helpen (no cure, no pay). Vul in dat geval ff het contactformulier in op www.monitorkapot.nl

Excuses btw als het noemen van url's niet toegestaan is :)