ultraplex 40max doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
Mijn plextor ultra plex 40max scsi cdrom drive doet raar. De groene en rode lamp knipperen afwisselend. Dit gebeurt direct na het starten van de pc.

Als ik de cdromdrive loskoppel van de scsi kaart is het nog niet verholpen. Tevens kan het laatje niet handmatig geopend worden.

Er zit geen cdrom in de drive vast ofzo, dus dat is het niet.

Soms heel af en toe komt het niet voor.

Wie weet wat hier aan de hand is, ik heb al in de manual gekeken, staat niets over. OP de website van plextor kan ik ook geen faq oid vinden.

Help!!!

System Specs

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 16:26
Zal wel niet... maar zit de stroom er wel goed in?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:14
Hmm, vreemd probleem. Zou je voeding misschien foute spanning leveren?

• hesselim

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
ja posting hoort eigenlijk ergens anders thuis... maar goed...
ik heb een andere voeding en andere scsi kabel geprobeert maar hij doet het nog steeds niet.
Ook wordt de drive niet te warm...

System Specs

Verwijderd

Ik heb dus met m'n Ultraplex 32 gehad.

Een paar weken later was ie dood ;'(

Dus als je ook leesproblemen begin te krijgen of als het herkennen van de speler door je scsi-cios heel lang begint te duren... bereid je dan alvast maar voor op een dode cd-rom speler.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hier zijn de FAQ's:
http://www.plextor.be/English/technical/tiptrick.html

Denk alleen niet dat er echt een antwoord bij zit voor je. Check ff of je um al dan niet terminated moet hebben.. wat voor een SCSI-kaart heb je?

Ik had pas ook wat shit maar dat kwam omdat ik mijn SCSI-bios (adaptec 2940UW) geflashed had met 2.20 wat w2k en in elk geval mun plextors een slecht idee vonden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

ja is ie idd aan t stervem ;)
had ik ook tijdje terug
als je hem veel gebruikt gaat ie naar jaartje of 2 al dood :(

overigens zou ik voordat je hem cremeert nog even checken of alle kabels goed zijn aangelosten, dus stevig, ik heb weleens gehad dat ie beetje los zat en vaag ging doen
en of je jumpers goed zitten

• Hoyden
  • Laatst online: 21:59
Garantie, binnen 2 jaar no problem! Gewoon ff mailen met Plextor en RMA nummer aanvragen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44
flash de bios nog es

PVoutput

• hesselim

hesselim

it wasn't me

Topicstarter
ik kan geen gegevens van de drive opvragen of flashen. De drive is niet toegankelijk via welk programma dan ook.

Ik heb al een vraag aan de helpdesk gestuurd van die lui. Het wachten is op antwoord.

System Specs

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16
Het is erg jammer dat Plextor die drives niet meer maakt. Ik heb ook af en toe problemen met m'n Plextor en het zou erg jammer zijn als ie straks dood is, dat ik dan geen andere meer kan halen. :(

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1