Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Basic DLNA Mediaplayer met afstandsbediening en ethernet.

Pagina: 1
Acties:

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 15:11
Hoi,

Ik zoek een?
MediaPlayer voor m'n ouders met ondersteuning voor:
• 1080p MKV's (Non 3D, Wel DTS)
• Srt ondertitels.
• DLNA (indien mogelijk in budget XBMC of Plex)
• Ethernet aansluit (wifi niet nodig)
• Inclusief gemakkelijk te gebruiken (infrarood) afstandsbediening.

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk. €50 of minder lijkt me perfect

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apperaat gaat in combinatie met een Synology NAS gebruikt worden. Deze is hoofdzakelijk geplaatst als offsite backup voor mezelf. Maar m'n ouders (en zussen) zouden het leuk vinden moesten ze ook films en series kunnen kijken die er op staan. Jammer genoeg hebben ze geen smart TV.

De media collectie bestaat 99% uit MKV's (720p & 1080p, geen 3D) in combinatie met srt subtitels. Audio is meestal DTS & DD.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al heel wat apperaten rond de 100 euro gevonden maar dit lijkt mij een groot bedrag voor de lage eisen die ik heb. Wifi, harde schijf en al die dingen hoeven niet! Het ding moet ook niet flitsend snel zijn maar vooral makkelijk in gebruik voor mensen die niets van dit soort zaken afweten.
RPi + OElec heb ik zelf (op een 2de televisie) en dit werkt goed maar dit toestel heeft geen uit knop en afstandsbediening is wat lastiger... Correct me if I'm wrong?

Alvast bedankt om mij te helpen! indien nodig is 2dehands ook zeker te overwegen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Western Digital heeft wel een aantal redelijk populaire en betaalbare mediaspelers op de markt gebracht. Zeker 2e hands zul je die makkelijk voor minder dan € 50 op Marktplaats moeten kunnen krijgen.

• Witte_200
Jup Het zal zo iets worden denk ik...

Of toch een Raspberry Pi met een goedkope IR remote ofzo ...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:57

CeesKees

I rest my Kees

Je ouders hebben geen SMART tv. Wel een tv met HDMI aansluiting?

Want je kunt een Rpi bedienen dmv CEC. En daarnaast is dit zo in te stellen dat de pi uit- en aan gaat met het uit- en inschakelen van je TV.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Witte_200
CeesKees schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:27:
Je ouders hebben geen SMART tv. Wel een tv met HDMI aansluiting?

Want je kunt een Rpi bedienen dmv CEC. En daarnaast is dit zo in te stellen dat de pi uit- en aan gaat met het uit- en inschakelen van je TV.
Ja ik heb dit reeds getest met mijn Rpi. de Televisie heeft wel HDMI maar geen CEC blijkbaar...

Het is nog een Samsung 40" HD ready toestel dus dat kan wel eens kloppen dat deze nog geen CEC hebben...

Voor het in- & uitschakelen heb ik wel een oplossing gevonden. De USB poort(en) van hun Sony Home Cinema levert genoeg power om de Rpi van stroom te voorzien. Dus bij inschakelen van de Home cinema gaat de Rpi mee aan, en andersom hetzelfde natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Witte_200 op 22-01-2015 08:44 ]