Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geek topics,

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 06:01
Sinds de laatste development-round-up is het thema geek geïntroduceerd, op dat moment was ik al niet gecharmeerd van de term. Juist omdat Tweakers zo druk is de site mainstream te maken is een term als geek niet geschikt en schept onduidelijkheid. Persoonlijk associeer ik hem met nerd en sla deze artikelen dus snel over, terwijl er dus zeker wel interessante artikelen tussen staan, kom ik na 12 dagen pas achter.

Daarnaast wordt hij volgens mij nu door de reactie gebruikt om het gebruiken, neem nu Tesla-ceo Elon Musk wil 8km lang Hyperloop-testcircuit gaan bouwen is gewoon een prima nieuwsbericht.

Vriendelijk wil ik vragen aan tweakers om nog eens goed na te denken over de term geek.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 12:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

2 seconden zoeken had je dit topic opgeleverd:
Olaf in ""Geek" catagorie .. waar gaat dit over ?"
Olaf schreef op maandag 12 januari 2015 @ 07:52:
De basis van nieuws op Tweakers is technologie en op de redactie worden heel wat leuke onderwerpen afgeschoten omdat er te weinig inhoudelijke informatie te vinden is, het onderwerp te luchtig is, het onduidelijk is of bepaalde mods en tweaks niet al eerder gedaan, enzovoorts.

Nu konden we onze redactionele formule wat losser gaan hanteren en die stukken er geforceerd tussendoor gaan gooien, maar beter leek het ons hier een aparte categorie voor te verzinnen. Het is niet als dumpplaats bedoeld, maar het geeft ons wel de mogelijkheid items te brengen waarvan we denken dat ze leuk zijn voor onze lezers, maar die we zelf niet goed om wat voor reden dan ook in de huidige nieuws-lijn vinden passen. We hopen hiermee ook in te spelen op de wens van sommige users om onderwerpen 'oude stijl' te brengen, zoals ze pakweg tien jaar geleden op T.net verschenen.

De naam .geek is gekozen om die bredere onderwerpskeuze te onderstrepen. Ik ben het er niet mee eens dat het een negatieve connotatie heeft, in tegendeel. Volgens mij is het al jaren een geuzenaam die zelfs in de mainstreammedia in positieve zin gebruikt wordt.

De redactie zal de komende tijd de juiste onderwerpskeuze en tone & voice moeten vinden en er is natuurlijk een grijs gebied wat betreft de keuze voor nieuws of .geek. Maar volgens mij is het wel een categorie met potentie. :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 06:01
Ik ben dus niet de enige... Had dat topic niet gezien.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
--> GR

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 12:22

rob_erwt

What does this button do?

En dubbel, dus dicht. ;) Verder opmerkingen kunnen beter in het originele topic.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Dit topic is gesloten.