[win 8.1 64bit] arduino driver problem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39
ben een beetje ten einde raad. Heb al een tijdje ambilight draaien via arduino dit werkte perfect (icm win8). Ik ben toen een upgrade gaan doen van windows 8 naar 8.1 en het werkt allemaal opeens niet meer. Ik had vrijwel alles geprobeerd en was eigenlijk al vanplan een nieuwe module te kopen (misschienw as hij kapot), voordat ik dat deed had ik het nog even getest op een 32-bits windows 8.1 installatie. Daar werkt hij perfect.

wat gebruik ik:
arduino nano v3 (atmega238)

symptoom:
als ik een sketch will uploaden krijg ik:
Binaire sketch-grootte: 3.600 bytes (van een 30.720-byte maximum)
avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00

ook als ik via usb info will sturen lijkt het dat de initialisatie alleen een reset veroorzaakt op de nano module. Dat herken ik omdat de geladen sketch een initialisatie patroon laat zien op de leds.

Wat heb ik geprobeert:
-nieuwe drivers installeren van arduino
-nieuwe drivers installeren van ftdi
-oude drivers installeren van arduino door driver signature uit te schakelen.
-andere usb poort gebruiken
-andere kabel gebruiken
-andere pc gebruiken (dit werkt dus wel, windows 8.1 32 bit met arduino 32 drivers, uploaden sketch werkt + usb data stream werkt).

heb zo ongeveer overal gezocht maar niemand kan mij vertellen wat hier nu precies mis gaat en waarom het niet werkt. De drivers schijnen goed geinstalleerd te zijn, er komt dus wel iets van een reset signaal door, maar verder werkt het vrijwel niet.

Wie kan mij hiermee helpen?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nep FTDI chip op de (china) nano ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
je zou het bijna denken... waren het niet dat op een andere machine hij gewoon wel netjes werkt, en de drivers gewoon ook netjes geinstalleerd worden op win 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:06:
je zou het bijna denken... waren het niet dat op een andere machine hij gewoon wel netjes werkt, en de drivers gewoon ook netjes geinstalleerd worden op win 64
het kan zijn dat de FTDI driver (met die 'false chip' detectie) opnieuw geladen is op je nieuwe machine en op die 'oude' niet.. kijk is naar de drivers op die 2 machines.. zijn die exact gelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
die zijn per definitie niet hetzelfde omdat het om een 32-bit versie en een 64-bit versie van de installatie gaat. Maar een upgrade van windows 8.1 zou niet perse een andere versie van de drivers moeten laden.

verder, zoals ik het begrijp sloopt de driver je chip, dat is in iedergeval niet gebeurt.

Tevens heb ik zowieso zojuist de oudere driver geprobeert (die in de link stond hierboven) eentje uit 2013, daar krijg ik nog steeds de foutmeldingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kies je wel de juiste com poort gezien die melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Not in sync? Dan moet je de arduino even resetten precies als hij wil uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:26:
kies je wel de juiste com poort gezien die melding
ja, ik heb de juiste poort.
sebastius schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:38:
Not in sync? Dan moet je de arduino even resetten precies als hij wil uploaden.
ook dat heb ik geprobeert. Werkt niet. Is overigens ook niet nodig op de andere pc.

[ Voor 43% gewijzigd door justice strike op 18-01-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arduino ide opnieuw installen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
yup meerdere malen gedaan ook icm met de drivers. verder de beta geprobeerd maar die werkt nog slechter dan de stable version (maar dat zijn andere problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier draait alles prima onder win 8.1 64 .. net even een nano eraan gehangen en werkt gewoon
zet is onder preferences verbose bij compile aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:19:
hier draait alles prima onder win 8.1 64 .. net even een nano eraan gehangen en werkt gewoon
zet is onder preferences verbose bij compile aan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.eep 
C:\Program Files (x86)\Arduino\hardware\tools\avr\bin\avr-objcopy -O ihex -R .eeprom C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.elf C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.hex 
Binaire sketch-grootte: 3.772 bytes (van een 30.720-byte maximum)
C:\Program Files (x86)\Arduino\hardware/tools/avr/bin/avrdude -CC:\Program Files (x86)\Arduino\hardware/tools/avr/etc/avrdude.conf -v -v -v -v -patmega328p -carduino -P\\.\COM6 -b57600 -D -Uflash:w:C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.hex:i 

avrdude: Version 5.11, compiled on Sep  2 2011 at 19:38:36
         Copyright (c) 2000-2005 Brian Dean, http://www.bdmicro.com/
         Copyright (c) 2007-2009 Joerg Wunsch

System wide configuration file is "C:\Program Files (x86)\Arduino\hardware/tools/avr/etc/avrdude.conf"

Using Port                    : \\.\COM6
         Using Programmer              : arduino
         Overriding Baud Rate          : 57600
avrdude: Send: 0 [30]   [20] 
avrdude: Recv: . [00] 

avrdude done.  Thank you.

baud rate lijkt hoog. hij staat op de poort op 9800 ingesteld. kan ik het ergens aanpassen in arduino? wellicht is dat ook het problee niet.

overigens, wanneer de laatste send is gedaan, reset de nano zich waarna de recv ontvangen wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 18-01-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh dat zegt mij niks.. ziet er hier in de arduino ide heeeeeeeeel anders uit :)

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Om conflicten met com poorten zoveel mogelijk uit te schakelen en omdat sommige software nu eenmaal een voorkeur heeft voor com1, zet ik in het bios standaard de reservering voor onboard compoort standaard uit (disabled). Heb jij die mogelijkheid ook beschikbaar in het moederbord bios en is het misschien de moeite waard om dat eens te proberen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
hardware-lover schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:45:
Om conflicten met com poorten zoveel mogelijk uit te schakelen en omdat sommige software nu eenmaal een voorkeur heeft voor com1, zet ik in het bios standaard de reservering voor onboard compoort standaard uit (disabled). Heb jij die mogelijkheid ook beschikbaar in het moederbord bios en is het misschien de moeite waard om dat eens te proberen?
Geen reservering voor com poorten. maar heb ook al verschillende compoorten geprobeerd. hij staat nu op com6, maar heb com 2 en 3 ook al geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:02:
[...]

Geen reservering voor com poorten. maar heb ook al verschillende compoorten geprobeerd. hij staat nu op com6, maar heb com 2 en 3 ook al geprobeert.
en een andere arduino.. heb je die per ongeluk liggen, een UNO/MEGA ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nee geen andere arduino liggen, maar ik heb dus wel nagegaan dat het bordje werkt met een andere pc (gister nog gedaan). Dus het is geen defect bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik bedoel het andersom.. kan je wel een andere arduino programmeren met die setup (java ok ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik heb geen andere arduinma maar dat ik het andere niet kan programmeren kan ik je nu al vertellen. Maar dat helpt verder het probleem niet te isoleren. Het probleem ligt echt bij de pc en dan en civiel de connectie naar de nano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Staat de ide wel op het juiste type Arduino?
Dan krijg ik ook vaak deze melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Psycho_Mantis schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:20:
Lijkt me enige logische verklaring voor zijn symptomen eerlijk gezegd.

Simpel testje, verbind de reset pin met gnd, en verbind rx en tx met elkaar door, open serial monitor, type iets willekeurigs en zend het, echo hij het gene wat je had getypt terug? Zo ja dan is er niks mis met je drivers en werkt serial prima. Moet het dan zoeken bij je instellingen van je IDE.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Psycho_Mantis schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:20:
ja staat op de juiste type arduino nano met atmega 328. maar ook andere geprobeert die compatible zouden moeten zijn. Ook andere programmers gepropeerd maar dat had ook geen nut (avrisp, avrisp mkII and arduino as isp)
mad_max234 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:59:
[...]

Simpel testje, verbind de reset pin met gnd, en verbind rx en tx met elkaar door, open serial monitor, type iets willekeurigs en zend het, echo hij het gene wat je had getypt terug? Zo ja dan is er niks mis met je drivers en werkt serial prima. Moet het dan zoeken bij je instellingen van je IDE.
ik heb de draadjes niet om die test uit te voeren, maar het ligt niet aan de ide. Ambibox en andere testsoftware kan namelijk ook geen connectie opzetten met de arduiino nano. Als het met de IDE te maken had zou de andere software wel goed moeten werken.

[ Voor 47% gewijzigd door justice strike op 18-01-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
niemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Iemand enig idee of ik niet een serial monitor kan openen en wat commando's kan sturen naar de arduino nano om te kijken of dat wel werkt (zonder tx met rx te verbinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

' Het probleem ligt echt bij de pc en dan en civiel de connectie naar de nano '
jij loopt rondjes zo te lezen, het kan toch niet echt moeilijk zijn om een andere PC/laptop te voorzien van de arduino IDE en even te kijken of je nano werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

justice strike schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:33:
[...]

ik heb de draadjes niet om die test uit te voeren, maar het ligt niet aan de ide. Ambibox en andere testsoftware kan namelijk ook geen connectie opzetten met de arduiino nano. Als het met de IDE te maken had zou de andere software wel goed moeten werken.
Hoe stel je die andere software dan in op juiste instellingen voor de bootloader? Ook die kan fout staan ingesteld. Test het gewoon even dan weet je het zeken dat het drivers zijn of niet.

Ik vind dat je snel dingen aanneemt en dat is in deze hobby echt niet de juiste weg. Je hebt niet even draadje liggen? Hoe sluit je dan dingen aan op je arduino?

Gissen is missen, meten is weten!

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:31:
' Het probleem ligt echt bij de pc en dan en civiel de connectie naar de nano '
jij loopt rondjes zo te lezen, het kan toch niet echt moeilijk zijn om een andere PC/laptop te voorzien van de arduino IDE en even te kijken of je nano werkt.
Dat heb ik al gedaan, De nano werkt. Dat staat ook hierboven. Ik denk echt dat dit een probleem is met de driver oid. Maar ik kan maar niet vinden wat er mis zou moeten zijn met de driver of wat ik zou ometen veranderen aan de instellingen (het is al conform de settings van de andere pc waar ik hem op getest heb)
mad_max234 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:26:
[...]

Hoe stel je die andere software dan in op juiste instellingen voor de bootloader? Ook die kan fout staan ingesteld. Test het gewoon even dan weet je het zeken dat het drivers zijn of niet.

Ik vind dat je snel dingen aanneemt en dat is in deze hobby echt niet de juiste weg. Je hebt niet even draadje liggen? Hoe sluit je dan dingen aan op je arduino?

Gissen is missen, meten is weten!
Andere software heeft geen instelling. Ze openen een connectie naar de compoort en schrijven de data daar naartoe. Bij ambibox kun je alleen maar de com poort instellen bijv.

Ik heb geen draad liggen, vandaar mijn vraag of ik niet gewoon een set commando's kan opsturen op de monitor om te kijken of er een verwacht respons terug komt.

Maar laten we even voor de discussie er van uitgaan dat er twee uitkomsten zijn. Het werkt wel en het werkt niet.

Wat betekent: het werkt wel? Dan werkt de driver, maar wat zou er dan moeten veranderen? welke instellingen zou ik naar kunnen kijken?

wat betekent: het werkt niet? De driver werkt dat niet, maar waarom niet? Herinstalleren van de driver heeft ook niet geholpen.

[ Voor 48% gewijzigd door justice strike op 21-01-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk is onder:
ComputerManagement/DeviceManager/Ports(COM&LPT)/
zodra je de nano aan een usb kabel prikt moet hier een com poort verschijnen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ja com6, of com3 ligt er maar net aan hoe ik hem ingesteld heb (heb dat uitgeprobeerd met verschillende poorten om een conflict uit te sluiten)

De drivers had ik ook al geupdate of gedeinstalleerd en herinstalleerd om het allemaal goed te laten werken, maar dat heeft niet mogen baten.

Of wilde je iets anders uit dit lijstje weten? (i.e. baudrate, flow control etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je com poorten werken
je nano werkt (gaat een ledje branden :9 )
je drivers werken
je kabeltje werkt

komen we terug op de gebruikte software/beveiliging/java

- welke arduino IDE gebruik je

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
de ide die je van arduino.cc kunt downloaden (ARDUINO 1.0.6)

Com poort werken is subjectief denk ik want als ik via ambibox connect naar die poort (dat is dan niet de IDE), dan reset de arduino nano zich spontaan. Als ik een serial monitor open, dan reset de arduino nano zich ook.

Dus ik vermoed nog steeds dat daar een probleem zit (al laat ik me graag in het ongelijk stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet wat een 'ambibox' is en ga me er ook niet in verdiepen.
hou het graag gewoon op de 'standaard' arduino ide (zelf gebruik ik 1.5.8)

- is de nano nog 'standaard' maw, is er niet met de bootloader 'gerommeld' ?
- is de boards.txt file nog origineel

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik heb niet met de bootloader gerommeld.
ik heb niet aan de boards.txt gezeten, ik heb wel de ide geherinstalleerd (ik had 1.0.5 eerst) de beta werkt overigens niet op mijn pc, krijg compiler errors (verder niet gerelateerd aan dit probleem).

ambibox kun je ansich achterwege laten, als ik een com poort monitor open op de poort dan reset de arduino nano zich ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik arduino 1.5.8

hierna houd het voor mij ook op.. succes 8)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokohoko
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:22
Je moet arduino ide zelfs niet installen, als je de bestanden download kan je deze ook runnen zonder installatie.
Dan ben je zeker dat er in de installatie ook niets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

De melding "avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00" krijg je als, vanuit de PC gezien, de bootloader niet reageert. Dan kunnen er een aantal dingen zijn:
- USB/serial converter werkt niet goed
- bootloader in de atmega is stuk
- baudrate klopt niet

Ik zie dat bij jou de baudrate 57600 gebruikt wordt. Hier: http://arduino.cc/en/Hack...?from=Tutorial.Bootloader lees ik dat dat standaard 19200 is. Dat zou ik als eerste eens proberen. Heb je wel het juiste type board geselecteerd in de IDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Cassettebandje schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:16:
De melding "avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00" krijg je als, vanuit de PC gezien, de bootloader niet reageert. Dan kunnen er een aantal dingen zijn:
- USB/serial converter werkt niet goed
- bootloader in de atmega is stuk
- baudrate klopt niet

Ik zie dat bij jou de baudrate 57600 gebruikt wordt. Hier: http://arduino.cc/en/Hack...?from=Tutorial.Bootloader lees ik dat dat standaard 19200 is. Dat zou ik als eerste eens proberen. Heb je wel het juiste type board geselecteerd in de IDE?
Ik ga het thuis even proberen, maar op de andere pc staat de bautrate op 9600 die baudrate werkt of die pc gewoon netjes. Het zou mij verbazen als dat het probleem zou zijn, maar ik sluit op dit moment niets meer uit.

de eerste twee zaken kun je al afstrepen, de bootloader accepteerd dus wel nieuwe sketches en van de andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justice strike schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:27:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.eep 
C:\Program Files (x86)\Arduino\hardware\tools\avr\bin\avr-objcopy -O ihex -R .eeprom C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.elf C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.hex 
Binaire sketch-grootte: 3.772 bytes (van een 30.720-byte maximum)
C:\Program Files (x86)\Arduino\hardware/tools/avr/bin/avrdude -CC:\Program Files (x86)\Arduino\hardware/tools/avr/etc/avrdude.conf -v -v -v -v -patmega328p -carduino -P\\.\COM6 -b57600 -D -Uflash:w:C:\Users\pflik\AppData\Local\Temp\build5472997714655168519.tmp\LEDstream.cpp.hex:i 

avrdude: Version 5.11, compiled on Sep  2 2011 at 19:38:36

System wide configuration file is "C:\Program Files (x86)\Arduino\hardware/tools/avr/etc/avrdude.conf"

Using Port                    : \\.\COM6
         Using Programmer              : arduino
         Overriding Baud Rate          : 57600

baud rate lijkt hoog. hij staat op de poort op 9800 ingesteld. kan ik het ergens aanpassen in arduino? wellicht is dat ook het problee niet.

overigens, wanneer de laatste send is gedaan, reset de nano zich waarna de recv ontvangen wordt.
dit is niet de verbose output van de arduino ide overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:49:
[...]

dit is niet de verbose output van de arduino ide overigens ;)
hoe krijg ik de verbose output van arduino dan? ik had namelijk gewoon in preferences de opties aangepast zoals dat beschreven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de 'compile' verbose aangevinkt.

maar goed, hier ziet het met de nano er zo uit, maar dat komt ook omdat ik een speciale arduino 'digistomp' versie gebruik :)

avrdude: Version 6.0.1, compiled on Apr 3 2014 at 23:12:16

System wide configuration file is "C:\Program Files (x86)\Digistump_Arduino/hardware/tools/avr/etc/avrdude.conf"

Using Port : COM4
Using Programmer : arduino
Overriding Baud Rate : 57600
avrdude: Send: 0 [30] [20]
avrdude: Recv: . [14]
avrdude: Recv: . [10]
AVR Part : ATmega328P
Chip Erase delay : 9000 us
PAGEL : PD7
BS2 : PC2
RESET disposition : dedicated
RETRY pulse : SCK
serial program mode : yes
parallel program mode : yes
Timeout : 200
StabDelay : 100
CmdexeDelay : 25
SyncLoops : 32
ByteDelay : 0
PollIndex : 3
PollValue : 0x53
Memory Detail :

die versie staat hier met een geupdate avrdude 6.01
heb ik in gebruik omdat daar standaard de ATtiny 85 (digispark) in zit

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/kg4oy8t5z/digistump.jpg

zou zeggen, proberen, baat het niet dan schaad het niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDTeunis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 13:57
Hier ben je niet erg mee geholpen maar misschien is het toch iets. Ik ben gestopt met Arduino icm Windows omdat ik deze fout ook regelmatig kreeg. Doe het nu altijd met linux en dat werkt perfect. Wellicht heb je nog een oude pc/laptop waar je de Arduino aan kunt hangen? Het is debiel ik weet het, maar ik kreeg het probleem niet op een andere manier weg.

Ik heb ook gemerkt dat het programmeren soms niet werkt als er dingen op de Arduino zijn aangesloten (ongeacht aan welke pin), dus even alles loshalen en dan proberen te programmeren kan misschien nog helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:07:
ik had de 'compile' verbose aangevinkt.

maar goed, hier ziet het met de nano er zo uit, maar dat komt ook omdat ik een speciale arduino 'digistomp' versie gebruik :)

avrdude: Version 6.0.1, compiled on Apr 3 2014 at 23:12:16

System wide configuration file is "C:\Program Files (x86)\Digistump_Arduino/hardware/tools/avr/etc/avrdude.conf"

Using Port : COM4
Using Programmer : arduino
Overriding Baud Rate : 57600
avrdude: Send: 0 \[30] \[20]
avrdude: Recv: . \[14]
avrdude: Recv: . \[10]
AVR Part : ATmega328P
Chip Erase delay : 9000 us
PAGEL : PD7
BS2 : PC2
RESET disposition : dedicated
RETRY pulse : SCK
serial program mode : yes
parallel program mode : yes
Timeout : 200
StabDelay : 100
CmdexeDelay : 25
SyncLoops : 32
ByteDelay : 0
PollIndex : 3
PollValue : 0x53
Memory Detail :

die versie staat hier met een geupdate avrdude 6.01
heb ik in gebruik omdat daar standaard de ATtiny 85 (digispark) in zit

[afbeelding]

zou zeggen, proberen, baat het niet dan schaad het niet :P
net je package geprobeerd. krijg alleen maar hetzelfde:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
avrdude: stk500_getsync() attempt 1 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 2 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 3 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 4 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 5 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 6 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 7 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 8 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 9 of 10: not in sync: resp=0x00
avrdude: stk500_getsync() attempt 10 of 10: not in sync: resp=0x00

JDTeunis schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:32:
Hier ben je niet erg mee geholpen maar misschien is het toch iets. Ik ben gestopt met Arduino icm Windows omdat ik deze fout ook regelmatig kreeg. Doe het nu altijd met linux en dat werkt perfect. Wellicht heb je nog een oude pc/laptop waar je de Arduino aan kunt hangen? Het is debiel ik weet het, maar ik kreeg het probleem niet op een andere manier weg.

Ik heb ook gemerkt dat het programmeren soms niet werkt als er dingen op de Arduino zijn aangesloten (ongeacht aan welke pin), dus even alles loshalen en dan proberen te programmeren kan misschien nog helpen.
helaas is het voor een ambilight oplossing die op windows draait. kan daar verder niet zomaar iets anders voor gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 21-01-2015 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* :?

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mad_max234 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:59:
[...]

heb de pinnen maar omgebogen uit frustratie. Loopback test werkt niet.

Loopback test werkt wel correct op een andere pc met dezelfde module. Dus, toch iets met de driver (kabel en poort heb ik al uitgesloten, meerdere poorten geprobeerd en ook meerdere kabels).

ook alle com poorten uitgezet op de pc en verschillende compoorten geprobeerd.

enfin, moet echt iets met de driver zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door justice strike op 22-01-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 08:49
justice strike schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:02:
de ide die je van arduino.cc kunt downloaden (ARDUINO 1.0.6)

Com poort werken is subjectief denk ik want als ik via ambibox connect naar die poort (dat is dan niet de IDE), dan reset de arduino nano zich spontaan. Als ik een serial monitor open, dan reset de arduino nano zich ook.

Dus ik vermoed nog steeds dat daar een probleem zit (al laat ik me graag in het ongelijk stellen)
Dit is correct gedrag. Bij het initialiseren van de seriele poort, bijvoorbeeld bij aansluiten op de USB-poort, starten van een terminal sessie of het wijzigen van de baudrate, zal de DTR-lijn van de FTDI-chip kortstondig van status wijzigen waardoor een reset van de controller wordt uitgevoerd.

Als je beschikt over een andere computer waarmee je de controller wel kunt programmeren, maak dan een simpele seriële echo sketch aan. Via een terminal sessie op 9600 baud moet je dan elke letter die je typt weer terug krijgen. Let er ook op dat de pariteit etc. op 8,N,1 staan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
byte byteRead;

void setup()
{                
  Serial.begin(9600);
}

void loop() 
{
  if (Serial.available()) 
  {
    byteRead = Serial.read();
    Serial.write(byteRead);
  }
}

Als dit werkt, kan het best zijn dat bijvoorbeeld een virusscanner roet in het eten gooit en de compiler blokkeert.

En anders... Sluit de Arduino aan op de PC. Ga naar het apparaatbeheer en verwijder de seriële poort die op dat moment aangegeven wordt. Doe dit voor elke USB-poort waarvan je weet dat de Arduino daar op aangesloten is geweest. Herstart de PC, dit is zeer belangrijk. Installeer de Arduino IDE opnieuw, verwijderen is niet noodzakelijk. Herstart de PC nogmaals.

Open de charms bar aan de rechter kant van het scherm. Selecteer Instellingen. Kies vervolgens onderaan voor Pc-instellingen wijzigen. Selecteer Bijwerken en herstellen. Selecteer Systeemherstel. Bij Geavanceerde opstartopties, klik op de button Nu opnieuw opstarten. De computer start nu de EFI boot op. Kies voor Probleem oplossen. Kies vervolgens de Geavanceerde opties. Selecteer de Opstartinstellingen. Hier zie je dat de verplichting van gesigneerde drivers wordt uitgeschakeld bij een volgende herstart. Herstart de door op de knop te klikken. Na de herstart verschijnt een menu. Selecteer in dit menu de optie om de verplichting voor Gesigneerde stuurprogramma's uit te schakelen. De computer start nu verder op. Op zich is er niets spannends in Windows te zien. Laat de computer volledig opstarten, geen gehaast (neem even een kop koffie of thee). Sluit de Arduino aan en laat de computer weer even met rust. Waarschijnlijk zul je nu zien dat er een stuurprogramma wordt geïnstalleerd. De status kun je volgen via met systeemvak, pictogram waarin een groen bolletje rond beweegt. Wacht tot deze helemaal klaar is. Test nu of de Arduino IDE correct functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
probleem is nu opgelost. op windows 8.1 werk alleen de oude ftdi driver 2.8.24 Nadat ik de 2.10 versie gedeinstalleerd had (volledig dus ook alle bestanden deleten uit system 32 etc..) en de oude driver gedownload en geinstalleerd reageerd hij weer. Het is een vervelend klein rot probleempje, maar het is nu opgelost

Pagina: 1