ben een beetje ten einde raad. Heb al een tijdje ambilight draaien via arduino dit werkte perfect (icm win8). Ik ben toen een upgrade gaan doen van windows 8 naar 8.1 en het werkt allemaal opeens niet meer. Ik had vrijwel alles geprobeerd en was eigenlijk al vanplan een nieuwe module te kopen (misschienw as hij kapot), voordat ik dat deed had ik het nog even getest op een 32-bits windows 8.1 installatie. Daar werkt hij perfect.
wat gebruik ik:
arduino nano v3 (atmega238)
symptoom:
als ik een sketch will uploaden krijg ik:
Binaire sketch-grootte: 3.600 bytes (van een 30.720-byte maximum)
avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00
ook als ik via usb info will sturen lijkt het dat de initialisatie alleen een reset veroorzaakt op de nano module. Dat herken ik omdat de geladen sketch een initialisatie patroon laat zien op de leds.
Wat heb ik geprobeert:
-nieuwe drivers installeren van arduino
-nieuwe drivers installeren van ftdi
-oude drivers installeren van arduino door driver signature uit te schakelen.
-andere usb poort gebruiken
-andere kabel gebruiken
-andere pc gebruiken (dit werkt dus wel, windows 8.1 32 bit met arduino 32 drivers, uploaden sketch werkt + usb data stream werkt).
heb zo ongeveer overal gezocht maar niemand kan mij vertellen wat hier nu precies mis gaat en waarom het niet werkt. De drivers schijnen goed geinstalleerd te zijn, er komt dus wel iets van een reset signaal door, maar verder werkt het vrijwel niet.
Wie kan mij hiermee helpen?
wat gebruik ik:
arduino nano v3 (atmega238)
symptoom:
als ik een sketch will uploaden krijg ik:
Binaire sketch-grootte: 3.600 bytes (van een 30.720-byte maximum)
avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00
ook als ik via usb info will sturen lijkt het dat de initialisatie alleen een reset veroorzaakt op de nano module. Dat herken ik omdat de geladen sketch een initialisatie patroon laat zien op de leds.
Wat heb ik geprobeert:
-nieuwe drivers installeren van arduino
-nieuwe drivers installeren van ftdi
-oude drivers installeren van arduino door driver signature uit te schakelen.
-andere usb poort gebruiken
-andere kabel gebruiken
-andere pc gebruiken (dit werkt dus wel, windows 8.1 32 bit met arduino 32 drivers, uploaden sketch werkt + usb data stream werkt).
heb zo ongeveer overal gezocht maar niemand kan mij vertellen wat hier nu precies mis gaat en waarom het niet werkt. De drivers schijnen goed geinstalleerd te zijn, er komt dus wel iets van een reset signaal door, maar verder werkt het vrijwel niet.
Wie kan mij hiermee helpen?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)