Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden om simpele taken uit te voeren als browsen en MS office gebruiken, maar ook wil ik erop gaan gamen. In eerste instantie alleen maar Fifa 15, maar daar zullen later (enkele maanden) games bijkomen als Assassins creed en shooters. De PC wordt ook gebruikt door de rest van de familie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem moet inclusief monitor en windows licentie zo'n 1000 euro gaan kosten. Iets eroverheen mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard en speakers staan hieral.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete PC --> lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, ik wil gewoon het beste wat voor het geld te krijgen is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau en energieverbruik maken mij niet heel erg uit, zolang ik maar niet naast een straaljager zit.
Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen.
Het lijstje
Toelichting
Vele onderdelen komen rechtstreeks uit de BBG januari, een combinatie tussen het basis en mainstreamgamesysteem. Omdat 2e hands ook een optie is kan er een krachtigere videokaart in zodat de videokaart niet vervangen hoeft te worden als ik zwaardere games ga spelen. Verder vond ik de monitor er mooi uit zien en leek hij me geschikt omdat ik al vaak berichten heb gezien dat TN het werk van de duivel
is en IPS veel betere kijkhoeken en kleurweergave heeft.
Vragen
Het nieuwe systeem gaat gebruikt worden om simpele taken uit te voeren als browsen en MS office gebruiken, maar ook wil ik erop gaan gamen. In eerste instantie alleen maar Fifa 15, maar daar zullen later (enkele maanden) games bijkomen als Assassins creed en shooters. De PC wordt ook gebruikt door de rest van de familie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem moet inclusief monitor en windows licentie zo'n 1000 euro gaan kosten. Iets eroverheen mag wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard en speakers staan hieral.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete PC --> lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, ik wil gewoon het beste wat voor het geld te krijgen is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau en energieverbruik maken mij niet heel erg uit, zolang ik maar niet naast een straaljager zit.
Ga je overklokken?
Ik ben tevreden met de standaard instellingen.
Het lijstje
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB gddr5 oc-tri-x tweedehands | € 180,- | € 180,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Samsung S24D590PL Zwart | € 160,04 | € 160,04 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL Retail | € 98,90 | € 98,90 |
| 1 | Scythe Slip Stream 1200rpm, 120mm | € 5,95 | € 5,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,97 | € 11,97 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,05 | € 54,05 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,71 | |
Toelichting
Vele onderdelen komen rechtstreeks uit de BBG januari, een combinatie tussen het basis en mainstreamgamesysteem. Omdat 2e hands ook een optie is kan er een krachtigere videokaart in zodat de videokaart niet vervangen hoeft te worden als ik zwaardere games ga spelen. Verder vond ik de monitor er mooi uit zien en leek hij me geschikt omdat ik al vaak berichten heb gezien dat TN het werk van de duivel
Vragen
- Ik heb de kast overgenomen uit de BBG, maar ik vraag me af wat nou de nadelen zijn ten opzichte van een duurder kast als een Fractal?
- Ik heb de voeding uit de BBG vervangen door een die meer Watt levert, omdat ik dacht dat een R9 290 een stuk meer stroom zou verbruiken dan een GTX 970 of een R9 280, is dat nodig?
- Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de OC-Tri-x variant een stuk stiller is dan de normale, is dit zo of kan ik net zo goed voor de standaard R9 290 gaan?