Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Goedemorgend iedereen,

Ik heb een vraagje, ben momenteel even aan het experimenteren met WHS 2011 wat ik binnen dit en een week als main os wil gebruiken voor mijn home server.
Nu alles werkt vlot en naar behoren maar ik blijf met 1 probleem zitten waar ik maar niet van af geraak.

Allereerst laat me vertellen dat de virtuele machine die ik voor testdoeleindes volledig is gepatched en de juiste poorten staan open.
Ook is remote webacces is opgezet en remote desktop alsook.

Dus waar ligt het probleem, ik kan perfect vanop mijn desktop (windows 8.1) via extern bureaublad naar de server toe gaan en hem zo beheren. Ook kan ik via de site van bv. mijn laptop een RDP connectie opzetten richting mijn desktop enz. enz.
Het enige waar ik niet in slaag is om op de connect knop te drukken voor m'n home server om dan een RDP connectie op te zetten (zowel van laptop als van desktop) richting de server. Maar om het gewoon via windows te doen wel? Zeer raar lijkt me...

Hier een klikje van de site waar ik het over heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/239a8c20268902a97d5d8083d24269c9.png
Dit is uiteindelijk wat ik krijg als ik op de connect knop druk, en dan na een tijdje sluit de connectie zichzelf af.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/d3555bb5956b20cdc9742828867da752.png

Iemand enig idee of zelfde ervaringen gehad :)?

edit: een dns probleem is het ook niet echt gezien ik wel gewoon vanuit windows kan RDP'en naar zowel het intern ip adres, extern ip adres en mijn ddns voor de server.

[ Voor 5% gewijzigd door Tommienator op 18-01-2015 11:03 ]

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Ik heb geen ervaring met home server (wel met de reguliere server edities) maar is het normaal dat je rdp connectie via de website dmv een remoteapp verbinding gaat ipv een reguliere RDP verbinding?
bij remoteapp wordt er nl (in ieder geval bij de reguliere server edities) een aparte shell geladen ipv Explorer zodat je alleen de applicatie welke je via remoteapp wilt laden gepresenteerd krijgt ipv een volledige desktop.

• Tommienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-05-2024
Hartelijk dank :)!
Je hebt me op het zoeken gezet en kwam op dit uit op
After using dotpeek to dig around in the rdp assemblies, I noticed that it is checking a reg value when it builds the rdp file, and if the value is not set (or is 0) it adds an app alias to the dashboard. The name of this value is “EnableServerRemoteDesktop”. So, I opened reg edit and added a DWORD value at “HKLM\Software\Microsoft\Windows Server\RDP” with the aforementioned name, and set it’s value to 1, and reconnected to the WHS machine from the remote web page.
Bron: Link

Dus in de register gedoken en EnableServerRemoteDesktop op 1 gezet waardoor het perfect werkt :)! Nu moet ik zelfs poort 3389 niet forwarden en kan gewoon over https connecten met m'n WHS :).

[ Voor 21% gewijzigd door Tommienator op 18-01-2015 14:50 ]

"Small minds discuss persons. Average minds discuss events. Great minds discuss ideas. Really great minds discuss mathematics."