Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor fotografie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Op dit moment studeer ik nog. Maar als het goed is heb ik dit jaar mijn diploma fotografie op zak. Op dit moment heb ik een macbook pro 13 inch waarmee ik werk.

Ik zit te twijfelen of ik beter een ander merk laptop kan kopen. Mijn reden daarvoor is dat ik het idee heb dat ik met een andere laptop (msi bijvoorbeeld) veel sneller en makkelijker kan werken.

Mijn eisen:
Ik werk met 'zware' programmas zoals adobe photoshop indesign en bridge. De laptop moet deze dus snel en als het kan tegelijkertijd aan kunnen.

Hij moet niet al te zwaar zijn.

Accu moet redelijk lang meegaan en ook de oplader mag niet al te heavy zijn. Mijn macbook gaat op dit moment max. 8 uur mee als ik niet veel programmas open heb staan.

Hij moet gewoon snel zijn. Ik werk met grote en veel bestanden en ik kan er niet tegen als het laden van iets lang duurt.

Ik heb op dit moment geen budget. Maar ik wil gaan sparen, dus ik gok rond de 1500 euro? Maximaal.

Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven :) mijn macbook heb ik overigens in 2013 gekocht.

• superstephan1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-10 19:55
De nieuwe Dell xps 13! Mooi apparaat. Klein en goede batterij. Hoge resolutie (3200x1800) en sharp igzo paneel met goede kijkhoeken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 01:11:
Ik zit te twijfelen of ik beter een ander merk laptop kan kopen. Mijn reden daarvoor is dat ik het idee heb dat ik met een andere laptop (msi bijvoorbeeld) veel sneller en makkelijker kan werken.
Waar komt dit idee vandaan? Ligt het aan OS X? Je kan natuurlijk Windows op de MBP zetten. Doe er dan nog een SSD bij en je bent waarschijnlijk prima snel!

De hierboven genoemde Dell XPS 13 is inderdaad een mooie, snelle laptop die niet al te veel kost.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:14
Waarom niet voor de 15 inch MBP gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging niet voor de 15 inch omdat ik voorheen een 15 inch asus laptop had, deze was echter te zwaar waardoor ik rugklachten kreeg, de 13 inch macbook was lekker licht :)

De voornaamste reden waarom ik twijfel over een nieuwe laptop is omdat mijn huidige macbook erg sloom wordt. Ik heb nu Yosemite als OS en bij een klasgenoot is dit helemaal fout gegaan, haar macbook was zo sloom als een laptop uit de jaren 90 en ze kon helemaal niks mee fatsoenlijk doen. Ik ben bang dat dit met de mijne ook gaat gebeuren.

En ik heb een msi laptop vergeleken met mijn macbook, en ik zie toch wel wat voordelen. Ook een voordeel van windows is dat er veel meer op kan qua games bijvoorbeeld. Ik heb ook nog een legaal adobe pakket liggen voor windows (7) dus dat is ook een voordeel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:12:
Ik ging niet voor de 15 inch omdat ik voorheen een 15 inch asus laptop had, deze was echter te zwaar waardoor ik rugklachten kreeg, de 13 inch macbook was lekker licht :)

De voornaamste reden waarom ik twijfel over een nieuwe laptop is omdat mijn huidige macbook erg sloom wordt. Ik heb nu Yosemite als OS en bij een klasgenoot is dit helemaal fout gegaan, haar macbook was zo sloom als een laptop uit de jaren 90 en ze kon helemaal niks mee fatsoenlijk doen. Ik ben bang dat dit met de mijne ook gaat gebeuren.

En ik heb een msi laptop vergeleken met mijn macbook, en ik zie toch wel wat voordelen. Ook een voordeel van windows is dat er veel meer op kan qua games bijvoorbeeld. Ik heb ook nog een legaal adobe pakket liggen voor windows (7) dus dat is ook een voordeel.
SSD in de MBP stoppen, is het snelheid probleem (grotendeels) mee opgelost. Als een computer een HDD heeft is dat bijna altijd de bottleneck namelijk. En voor Windows 7, dat kan je toch ook gewoon installeren op je MBP (desnoods dual boot samen met OS X mocht je dat willen behouden)

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik een losse ssd kopen en hoe monreer ik dit? :p ik dacht altijd dat je in mac niks in kon bouwen

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In de Pricewatch en in Macs kan je meestal niet heel veel uitbreiden, maar een harde schijf kan wel.

The devil is in the details.

Pagina: 1