Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-11 08:46
Ik zoek een?
Android telefoon met goeie dual sim. Verder quad core, niet kleiner dan 4 inch, niet groter dan 5,5 inch scherm. Belangrijk is ook dat de gps goed werkt en de standby tijd / beltijd een beetje redelijk is en de telefoon niet te oud is en dus weer even 2 jaar mee kan.

Wat is je budget?
300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil op sim1 kunnen bellen en evengoed op sim 2 bereikbaar blijven. sim 1 is prive telefoon met internet. sim 2 is nood nummer van mijn bedrijf.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom zelf steeds uit op een acer telefoon (Acer Liquid E2 Duo) omdat daar bij reviews bij staat dat deze de dual sim goed hebben uitgevoerd. Ik lees verder niet al teveel positieve dingen over acer telefoons. ik heb geen geld / tijd om een telefoon te testen om er vervolgens achter te komen dat ik toch wat anders moet. Vandaar dus de vraag even in de groep gooien.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er meer telefoons met goeie dual sim opties, met redelijk recente processor en een niet al te groot scherm? het liefst van een goed merk. Zelf heb ik al sinds 2010 htc telefoons en ben hier erg over te spreken. het liefst heb ik geen samsung.

Bedankt voor jullie hulp en meedenkwerk :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet of je verwacht slechts incidenteel op dat noodnummer gebeld te worden, en of je er zelf mee moet kunnen bellen. Als het alleen gebeld worden is, zou ik lekker dat nummer doorschakelen naar je privenummer, kun je telefoons kiezen wat je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een Acer E350 Gallant Duo dual SIM en inderdaad, de software implementatie van de dual SIM is goed gedaan. Helaas is er geen update van Android voor uitgebracht en zit ik nog steeds op Android 4.0.3.

Er is op zich niets mis met die telefoon, al is de plek van de aan/uit knop onhandig (achterop de telefoon naast de camera).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:48
http://www.kimovil.com/en/compare-smartphone-prices

Links bij connectivity dual sim selecteren en je hebt weer een keuze(chinees maar ook gerenommeerde merken).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• jeffer
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-11 08:46
Bedankt voor jullie reactie's.

@The Eagle: Ja ik moet er ook mee kunnen bellen en ik moet zeker weten of ik op het noodnummer gebeld wordt of prive. Nummer herkenning werkt helaas hierin niet goed genoeg.

@Gambieter: Achterop? Dat is inderdaad wel onhandig, als je je telefoon neerlegt op tafel bijvoorbeeld :)
Misschien dan toch maar kiezen voor een Acer.
Hoe is de accu van de E350? Gaat deze ruim een dag mee als je er mee belt en af en toe je mail bekijkt?
En ook belangrijk, is jouw GPS goed? Gebruik ik 2x per week om te navigeren momenteel.

@Led-Maniak: Kan ik op die site ook zien of ik met die telefoons ook bereikbaar kan zijn op sim2 als ik met sim 1 bel? Of hebben al die telefoons die daar staan dat?
Het liefste koop ik iets wat in Nederland goed te krijgen is en ook terug kan sturen als het stuk gaat.

Ik wacht nog even verdere reactie's af voor ik een Acer bestel. Iets aan dat merk spreekt me erg tegen ;)

• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11 10:51
Motorola Moto G 2014
Deze kan misschien ook? Ik heb wel geen ervaring met hoe de dual sim hierin is uitgevoerd.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Telefoons vanuit China hebben vaak dual sim.
Mijn vrouw heeft momenteel de cubot zorro 001. Lekker dual sim telefoontje voor 130 dollar.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jeffer schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:59:
@Gambieter: Achterop? Dat is inderdaad wel onhandig, als je je telefoon neerlegt op tafel bijvoorbeeld :)
Misschien dan toch maar kiezen voor een Acer.
Ach, het went wel. Het is niet mijn primaire telefoon, ik neem hem mee als ik reis. De E350 doet alleen mini-SIM, dwz de standaard SIM-kaartjes, geen micro-SIM of nano-SIM. Op tafel leggen is geen probleem.
Hoe is de accu van de E350? Gaat deze ruim een dag mee als je er mee belt en af en toe je mail bekijkt?
En ook belangrijk, is jouw GPS goed? Gebruik ik 2x per week om te navigeren momenteel.
De accu is vrij standaard, geen probleem om de dag mee door te komen. GPS is ook OK, al kan ik me vaag wat herinneren dat ik moest spelen met A-GPS of zoiets? Te lang geleden, sorry ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Al een toestel gekocht?

Ik had eerst een Acer Z2 en snel daarna een Z3. Het dual-sim was OK op deze Acers.

Toen werd het een Archos 50 platinum opgevolgd door een HTC Desire X. Bij deze laatste twee was het dual-sim minder goed geregeld. Voor de HTC stelde teleur. Instelmogelijkheden zijn er weinig en het switchen van sim gaat moeizaam of soms helemaal niet.

Nu een Moto G en ......... echt super. Als dit zgn. stock android is dan is het moeilijk te begrijpen dat de anderen de software minder goed maken (slechter dus). Wellicht is de Moto E ook goed in dual-sim.

Er zit in ieder geval veel verschil tussen hoe de fabrikanten omgaan met dual-sim.

[ Voor 6% gewijzigd door frederic46 op 26-01-2015 20:39 ]

Pagina: 1