Toon posts:

iMovie importeert geen video's meer van mijn Sony Handycam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen? Ik ben al weken bezig met het zoeken naar een oplossing. Al jaren gebruik ik iMovie om mijn video's te importeren en te bewerken. Ik heb een Sony Handycam model HDR-TG3. Sinds de nieuwe versie van iMovie versie 10.0.6 importeert iMovie de video's niet meer van mijn Sony Handycam. Dit tot mijn grote frustratie!

Via een youtube filmpje heb ik gezien hoe ik met de nieuwe versie van iMovie video's moet importeren. Ik doe dit op exact dezelfde manier en toch lukt het niet. Ik zie namelijk wel alle video's die op mijn Handycam staan. Dan selecteer ik ze en druk op "importeer alles". Vervolgens zie ik mijn video's in het normale "werkmenu" van iMovie, maar ze worden niet geïmporteerd. Op het youtube filmpje is te zien dat er rechts bovenaan het scherm van iMovie een rondje zichtbaar is. Aan het rondje is te zien dat de video's daadwerkelijk worden geïmporteerd. Ik zie dit rondje niet verschijnen. Wat ik ook probeer! Ik kan de video wel bewerken, maar zodra ik mijn camera loskoppel ben ik de video's kwijt. Ze worden dus niet echt geïmporteerd in iMovie.

Ik begrijp er niets van omdat voorheen al mijn video's wel geïmporteerd werden in iMovie. Ik heb niets veranderd aan de instellingen van mijn Handycam. Ik gebruik de nieuwste versie op mijn iMac 10.10.1. Hopelijk kan iemand mij helpen, want nu heb ik niets aan iMovie en ook alle video's van mijn Handycam kan ik niet verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Zou je aub je teksten overzichtelijker willen maken. (enters gebruiken)
Leest niet fijn zo.

Kun je de video's niet inladen vanuit je HDD / SSD?

[ Voor 33% gewijzigd door WeHoDo op 18-01-2015 00:08 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 19:15
Ik ken deze camera niet. Via Google kom ik er ook niet echt achter wat het is, alleen dat het niet de nieuwste camera is, en dat er een dock met USB voor is.

Dus daaruit denk ik af te kunnen leiden dat het geen mini DV camera is, maar ook geen full HD camera.

Maar, beste Jasps00, vertel ons even wat het dan wel is!

SD camera, met een USB aansluiting voor video, met als opnamemedium een harde schijf, mini DVD-R, SD kaart, …???

Videoformaat MPEG1/2/4, M-JPEG, H.264, …???

Als het medium een mini DVD-R is, heb je al eens geprobeerd deze (via een externe DVD drive) in te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Edit: verkeerd geplaatst.

[ Voor 93% gewijzigd door ikweethetbeter op 18-01-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:05:
Ik heb een Sony Handycam model DCRA-C230. Sinds de nieuwe versie van iMovie versie 10.0.6 importeert iMovie de video's niet meer van mijn Sony Handycam.
Op MacFreak bevestigt Pieterr mijn vermoeden: je noemt een dock, niet de camera.

Welke camera heb je, en, als je de keuze hebt, hoe neem je op, in welk video formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het typenummer van de Sony camera is HDR-TG3.
Ik heb eigenlijk geen idee in welk video formaat ik opneem. In mijn videocamera kom ik alleen de opname stand tegen: HD SP. In de vorige versie van iMovie kon ik nog wel importeren van deze camera. Ik heb deze vervolgens vanuit iMovie geëxporteerd naar een externe harde schijf. Dat zijn mov. bestandjes zag ik net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Kun je via de Finder bestanden op de camcorder zien? En wat voor bestanden zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Waar importeer je de bestanden naartoe ?
Je kunt ook gewoon de bestanden naar je desktop kopieren en deze in imovie importeren.

Nu lijkt het er iig op dat je de boel direct op je handycam aan het bewerken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de oorzaak van dit probleem al gevonden ?

Ik heb nu hetzelfde voor :
Met mijn nieuwe camera Panasonic lumix TZ70 kan ik de films niet importeren in iMovie ..
Het geheugenplaatje uit de camera zit in de iMac geschoven , ik kan de films zien en bewerken maar niet importeren . iMovie reageert niet na het aanklikken van het importeren.
Ik had dit pas door toen ik alles reeds bewerkt had en wou exporteren ...

( ook importeren vanaf het bureaublad lukt niet - ik heb de filmpjes dan omgezet in mp4 , en geprobeerd deze te importeren, maar ook dat lukt niet . iMovie loopt vast en ik moet het geforceerd stoppen)

Tot hiervoor had ik met de lumix TZ40 geen enkel probleem .
ik gebruik iMovie 10.1.1 en OS X Yosemite versie 10.10.5
films op de camera : AVCHD

ik lees wel op de site https://discussions.apple.com/community/ilife/imovie dat er problemen zijn ... zou dat er iets mee te maken hebben ?

iemand een idee wat ik kan doen ?

alvast bedankt voor wat hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 02:18
z1rconium schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:37:
Waar importeer je de bestanden naartoe ?
Je kunt ook gewoon de bestanden naar je desktop kopieren en deze in imovie importeren.
Helaas werkt dat bij Sony en JVC vaak niet door de rare codering die ze gebruiken. HDD recorders hebben er nogal een handje van om MTS formaat te gebruiken wat eigenlijk een grote stream aan data is die door Meta informatie echt leesbaar is voor videosoftware als iMovie. Haal je die meta data weg (dus alleen de ruwe MTS files kopieeren) dan kan iMovie er niets mee en moet je het eerst transpilen naar iets anders.

edit:

Oh wauw. Iets met dood en schoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door supersnathan94 op 28-03-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:05:
Is de oorzaak van dit probleem al gevonden ?

Ik heb nu hetzelfde voor :
Met mijn nieuwe camera Panasonic lumix TZ70 kan ik de films niet importeren in iMovie ..
Het geheugenplaatje uit de camera zit in de iMac geschoven , ik kan de films zien en bewerken maar niet importeren . iMovie reageert niet na het aanklikken van het importeren.
Ik had dit pas door toen ik alles reeds bewerkt had en wou exporteren ...

( ook importeren vanaf het bureaublad lukt niet - ik heb de filmpjes dan omgezet in mp4 , en geprobeerd deze te importeren, maar ook dat lukt niet . iMovie loopt vast en ik moet het geforceerd stoppen)

Tot hiervoor had ik met de lumix TZ40 geen enkel probleem .
ik gebruik iMovie 10.1.1 en OS X Yosemite versie 10.10.5
films op de camera : AVCHD

ik lees wel op de site https://discussions.apple.com/community/ilife/imovie dat er problemen zijn ... zou dat er iets mee te maken hebben ?

iemand een idee wat ik kan doen ?

alvast bedankt voor wat hulp
Wat ik lees is dat iMovie niet overweg kan met 1080p video op 60fps. 25 en 30fps werken wel weer.

Waarmee heb je de video overigens omgezet? Een volledige transcode naar h264 met bijvoorbeeld handbrake zou prima moeten werken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. mijn garmin motor helmcamera kan ik feilloos importeren maar vanaf mijn Sony HDR-X500 hardeschijf camera werkt het nu opeens niet meer. voorheen nooit geen problemen mee gehad. Apple: wat is er veranderd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:01

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:02:
Hier hetzelfde probleem. mijn garmin motor helmcamera kan ik feilloos importeren maar vanaf mijn Sony HDR-X500 hardeschijf camera werkt het nu opeens niet meer. voorheen nooit geen problemen mee gehad. Apple: wat is er veranderd ??
Heb je de 10.13.6 update geïnstalleerd?

https://support.apple.com/kb/DL1970?locale=en_US

Daar lees ik Fixes an issue that may prevent Photos from recognizing AVCHD media from some cameras

Is dat niet een Sony film container. En dat de update het misschien stuk heeft gemaakt?

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1