Toon posts:

Kan niet branden van een CD-rom

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Duron 600 met 128mb intern geheugen, Sony 12x -8x -32x en een 36 Speed CD-ROM speler.

Het lukt niet eens een CD COPY met 4 speed te branden(terwijl ik niets anders aan heb staan).

De writer en de cd-rom zijn op verschillende IDE poorten aangesloten.

Van mijn harde schijf branden lukt wel met 12 speed.

Software: Nero en Win On CD uitgetest.
Werkt allebei niet.

Weet iemand misschien een oplossing hiervoor???

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Heb je DMA uitstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 13:48 schreef Poohbear het volgende:
Heb je DMA uitstaan?
Nee, staat aan

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57

Epsilon

ik had hetzelfde probleem
ik kon alleen op 4 speed branden vanaf een cd-rom

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 13:52 schreef epsilon het volgende:
ik had hetzelfde probleem
ik kon alleen op 4 speed branden vanaf een cd-rom
De mijne haald 4 speed ook niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je CDROM kan ook best vervuild zijn of met krasjes beladen zijn. Dat wil nog weleens fouten veroorzaken bij "on the fly" fikken. Staat deze overigens aan of uit? Als het uitgeschakeld is, dan wordt eerst het inhoud van CDROM tijdelijk op harddisk gezet, waarna je probleemloos kan gaan braden.

• Epsilon
  • Laatst online: 22:57

Epsilon

correctie: nu nog steeds

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 13:54 schreef BalusC het volgende:
Je CDROM kan ook best vervuild zijn of met krasjes beladen zijn. Dat wil nog weleens fouten veroorzaken bij "on the fly" fikken. Staat deze overigens aan of uit? Als het uitgeschakeld is, dan wordt eerst het inhoud van CDROM tijdelijk op harddisk gezet, waarna je probleemloos kan gaan braden.
Ik wil "on the fly" branden om tijd te besparen.
En trouwens het maakt niet uit welke CD-ROM het werkt bij geen van alle.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Volgens mij komt dit, doordat je 'source' cd-rom telkens een soort van spin-down doet als hij geen data meer moet verwerken. Hij gaat een hoopje data in zijn buffertje opslaan , en dan stopt de cd even met draaien.
Als hij weer data moet verzenden gaat hij weer op volle snelheid draaien. Hierdoor moet je even wachten voordat hij weer data kan lezen van de cd. Maar je cd-writer kan zolang niet wachten (ook al duurt het maar enkele seconden). Hierdoor zal hij een buffer-underrun geven oid.

Ik denk dus dat je best een mirror op HD maakt, en van je HD blijft branden :'(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 13:58 schreef skeletonman het volgende:
Volgens mij komt dit, doordat je 'source' cd-rom telkens een soort van spin-down doet als hij geen data meer moet verwerken. Hij gaat een hoopje data in zijn buffertje opslaan , en dan stopt de cd even met draaien.
Als hij weer data moet verzenden gaat hij weer op volle snelheid draaien. Maar je cd-writer kan zolang niet wachten (ook al duurt het maar enkele seconden). Hierdoor zal hij een buffer-underrun geven oid.

Ik denk dus dat je best een mirror op HD maakt, en van je HD blijft branden :'(
Helpt het anders een andere CD-ROM speler te kopen??

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Als hij weer data moet verzenden gaat hij weer op volle snelheid draaien.
Sommige CD-rom spelers (vraag me niet welke, we hebben er 1 op 't werk) gaan langzamer draaien als er langzaam data wordt afgehaald, dan heb je dit probleem dus niet (scheelt ook bij divx van cd spelen). Maarja, om nou een nieuwe cd-rom speler te moeten kopen... ;(

[edit:]
ja dus...

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op donderdag 14 juni 2001 14:01 schreef Jango het volgende:

[..]

dit kan helpen. Ik heb eens een cd <-> cd copy gedaan met mijn cd-rom speler , en deze ging perfect. Ik moet wel zeggen dat ik aan 2x brandde !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• Chaoss
  • Laatst online: 00:39

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik had dit probleem ook met mijn Plextor 8x brander toen hij was aangesloten als slave bij mijn HD. Nu heb ik mijn brander gewoon als master aangesloten zonder slave erbij en ik kan nu gewoon cdroms on the fly branden vanaf mijn 32x cdrom speler

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

ik kan feilloos op 16 speed branden terwijl ze op dezelfde IDE zijn aangesloten. Brander is Master DVD is slave.

Misschien is dat de oplossing...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)
Pagina: 1