Driverprobleem? Nvidia naar AMD, pc loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 20:43
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds twee weken een Asus STRIX GTX970 in mijn pc zitten. Schone installatie was ook nodig dus deze klus maar meteen erbij gedaan.

Voordat ik de GTX970 had heb ik een AMD Radeon HD6950 in mijn pc gehad. Deze te koop gezet in de V&A en net kwam dus de tweaker langs om 'm op te halen. Uiteraard heb ik de kaart even ingebouwd (nadat de drivers uninstalled waren met DDU) zodat deze werkend te zien was.

Het probleem: Windows start op, ik kom op het bureaublad en na een minuut of anderhalf loopt de complete pc vast. Het beeld blijft gewoon hangen en de pc reageert nergens meer op, bluescreen krijg ik niet eens. Geen artifacts, mooi beeld zoals ik gewend ben. De kaart is werkend uit mijn systeem gehaald en is daarna in een antistatische zak gestopt.

Eerst heb ik geprobeerd de kaart uit mijn pc te halen en de GTX970 terug te plaatsen.
Resultaat daarvan was dat de pc weer zoals verwacht werkte.

Daarna via de safe mode de AMD drivers te installeren, dit werkte niet omdat de AMD installer niet vanuit safe mode kon installeren.

Toen heb ik nogmaals in safe mode DDU gedraaid, deze vond vreemd genoeg nog resten van mijn Nvidia drivers. Deze verwijderd, pc uitgezet, de HD6950 weer ingebouwd en geprobeerd op te starten. Alweer had ik hetzelfde resultaat: De pc kwam op het bureaublad, ging alles inladen, en stopte abrupt weer.

Toen heb ik het uiteindelijk uit schaamte opgegeven en de kaart meegegeven op no cure no pay basis met de gedachte dat het een driverprobleem was en de kaart goed zou werken in de betreffende tweaker zijn computer waarna het geld overgemaakt zou worden.

Omdat het me toch dwarszit dat de kaart werkend gedemonteerd is vraag ik jullie advies, zou dit echt een driverprobleem kunnen zijn of zou er ook iets aan de kaart kapot kunnen zijn? Om mezelf en de koper toch gerust te stellen. (Heb de betreffende tweaker ook een mail en pb gestuurd met de link naar dit topic)

Met vriendelijke groet,

Stef

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
AMD naar NVIDIA dus ;).

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01 20:43
Nee, Verse installatie van windows 7 waar de Nvidia drivers installed op zijn. Toen gewiped met DDU en een AMD kaart erin.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Als je nog een disk hebt liggen, zet daar een verse install op en kijk of hij dan wel werkt. Werkt het wel, dan weet je dat de Nvidia drivers in de weg zaten, werkt het niet dan is de kaart hoogstwaarschijnlijk kapot.

Je kan altijd tussendoor nog een bios reset proberen.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
Lucky0wn schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:39:
Nee, Verse installatie van windows 7 waar de Nvidia drivers installed op zijn. Toen gewiped met DDU en een AMD kaart erin.
Oh ik lees het nu inderdaad. Zodra de koper deze inbouwt en deze werkt naar behoren heb je je antwoord toch?