Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moca slechts 10Mbit

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Bij een vriend van me heb ik een setje moca adapters aangesloten om network in de garage te krijgen. Hiervoor had hij een wifi repeater hangen maar dat was erg traag en instabiel. Omdat er al coax lag hebben we gekozen voor moca (een utp kabel ingraven is nog even geen optie) Met de moca adapters gaat het een stuk beter, alleen de snelheid valt me een beetje tegen: slechts 10Mbit (maar in ieder geval wel stabiel). De afstand is ongeveer 30 meter en er zitten geen versterkers of splitters tussen (wel ervoor en erna). Is dit een normale snelheid of valt hier meer uit te halen?

Roomba E5 te koop

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe pakken de netwerk adapters het op? Krijgen die ook maar 10Mbit of staan die wel gewoon op 100/1000Mbit ingesteld?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Denk dat het een beetje aan de kwaliteit van de gebruikte kabels, connectoren, dozen ligt.

Het kan een stuk sneller (max 175Mbps) maar dan moet de coax installatie wel tip top zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• sig69
D4NG3R schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:07:
Hoe pakken de netwerk adapters het op? Krijgen die ook maar 10Mbit of staan die wel gewoon op 100/1000Mbit ingesteld?
100Mbit aan de ene kant, 1000Mbit aan de andere.
fast-server schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:07:
Denk dat het een beetje aan de kwaliteit van de gebruikte kabels, connectoren, dozen ligt.

Het kan een stuk sneller (max 175Mbps) maar dan moet de coax installatie wel tip top zijn.
Tsja het is een kabel uit een stuk (wel oud) meer niet. Ik zal eens een keer testen met een nieuwe kabel van een meter.

[ Voor 43% gewijzigd door sig69 op 17-01-2015 19:17 ]

Roomba E5 te koop

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is wat de netwerkadapters zelf zeggen of wat de netwerkadapters zouden kunnen doen?

• sig69
Wat de netwerkadapters zeggen, en de lampjes op de moca adapters ook.

Roomba E5 te koop

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan ligt het gewoon aan de bekabeling en valt er weinig meer aan te doen ben ik bang voor..

Is powerline geen optie? Wat ze op hun site vermelden is met moderne adapters namelijk kul. :')

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Weet je of tv kijken wel mogelijk is/was over die kabel?
MoCa gebruikt weliswaar andere frequenties maar het zegt toch was over de levensvatbaarheid van de kabel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sig69 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:18:
Wat de netwerkadapters zeggen, en de lampjes op de moca adapters ook.
Exact welk lampje op de MoCA adapter? Dit klinkt als een Ethernet statusLED (want MoCA kent geen 10Mbps snelheid), dan heb je een probleem met je Ethernet, niet met de MoCA :o

Exact wat zit op de MoCA adapters aangesloten en hoe (wat voor Ethernetkabels) :?

Oslik blyat! Oslik!

• sig69
andy88 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:13:
Weet je of tv kijken wel mogelijk is/was over die kabel?
MoCa gebruikt weliswaar andere frequenties maar het zegt toch was over de levensvatbaarheid van de kabel.
Tv werkt gewoon goed, wordt nog steeds gebruikt.
dion_b schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Exact welk lampje op de MoCA adapter? Dit klinkt als een Ethernet statusLED (want MoCA kent geen 10Mbps snelheid), dan heb je een probleem met je Ethernet, niet met de MoCA :o

Exact wat zit op de MoCA adapters aangesloten en hoe (wat voor Ethernetkabels) :?
Er zit een lampje op de adapter, groen of oranje, of de adapter een 100 of 1000 Mbit.
Tussen de moca adapters zit een coax kabel van een meter of 30, aan de ene kant een router en aan de andere kant een laptop direct er aan, allebei metde kabels die erbij zaten. Snelheid is gemeten met de ookla speedtest en iperf. Sprak net een vriend van me die elektricien is, en hij zegt dat het ook nog aan de f connectors kan liggen dus die gaan we binnenkort vervangen.

[ Voor 58% gewijzigd door sig69 op 17-01-2015 22:27 ]

Roomba E5 te koop

Pagina: 1