Cartridge resetten veilig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik las op internet vanalles over de mogelijkheid om de chip op je cartridge te resetten. Omdat er altijd nog (een hoop) inkt achterblijft in de cartridge.

Ik vroeg me af of dit veilig is? Ik las namelijk ook dat er inkt achter blijft omdat anders de printkop sneller kapot zou gaan. Klopt dit?

Hebben jullie hier ervaring mee, of is dit iets waarvan jullie zeggen "beter niet doen"?

En dan nog een vraag, hoe staan jullie tegenover imitatie cartridges. Ik heb dat een keer gedaan, maar dat was zo bagger dat ik daarna alleen maar originele kocht.

Iemand tips?

Alvast bedankt,
Mickey

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Goh, met onze vorige printer (HP, weet niet meer welk model) hebben we véél geld bespaard door zo'n fles zwarte inkt te kopen. Je moest dan met een spuit die cartridges bijvullen, en met een plakbandje wat contactjes afplakken om hem te resetten. Kleureninkt kochten we wel van HP zelf, die waren inderdaad rommel.
Ik moet zeggen, ik merkte weinig tot geen verschil met de echte zwarte inkt. Het waren wel van die cartridges met ingebouwde printkop, dus als je cartridge stuk is koop je gewoon een nieuwe.

Ik zou zeggen, probeer het en kijk of je er tevreden over bent. En anders, koop een laserprinter, die zijn bijna sowieso goedkoper in gebruik.

Android developer & dürüm-liefhebber