Ik zal even mijn eigen ervaring delen, ik ben nu alweer een maandje of 2 zestien, en ben letterlijk de dag nadat ik 15 werd gaan werken bij de lokale supermarkt. Mijn PC hobby moet immers ergens van betaald worden

Ik waarschuw je van tevoren, de rest van dit bericht zal grotendeels negatief zijn, niet zeuren, ik heb je gewaarschuwd
Die supermarkt is best groot, relatief nieuw (jaar of 2-3) en ligt niet ver van mijn woning af, ideaal dus!
Nee.
Ik werk er nu dus ongeveer 14 maanden, en er is geen week dat ik geen ergernissen heb aan dat stelletje ongeregeld. Ik werd niet ingewerkt, maar ja, hoe moeilijk kan het zijn? Spiegelen en vullen, dat kan een kind van 12 bij wijze van spreken nog. Helaas is er de factor snelheid, de werkdruk was in het begin al hoog, en die word elke maand hoger. Ik moest op een begeven moment 2 rijen (in dit geval koffie en koekjes) spiegelen binnen 15 minuten, iedere idioot weet dat dit nooit kan lukken. 50 minuten en dan ben je echt al heel erg goed.
Elke week wel weer gezeik over wat we niet goed en snel genoeg doen, buiten dat zijn er die godsgruwelijk luie mensen die niet eens naar een product zoeken maar alles vragen en dan ook nog zo brutaal als de pest zijn en dat is een goede test om je zelfbeheersing te testen.
Ik mag voor 3 uurtjes PER WEEK komen, meer mag niet, want er zijn al te veel uren gebruikt. Uiteraard staan er ondertussen overal berichten dat ze mensen nodig hebben. Wat een belachelijk laag niveau.
Waarom zeg ik niet dat werken geweldig is? Omdat het werk dat ik heb dat ook gewoon niet is, ik kan er niks anders van maken. Ik had qua loon toen ik 15 was 3,32 Euro per uur. Daar kwamen nog bepaalde toeslagen bij zodat dit bedrag 4,11 Euro werd. Nu heb ik als 16 jarige 3,84 standaard en 4,88 met toeslagen.
Kuusj, waarom heb je geen andere baan? Ja, dat gaat ook allemaal zo makkelijk, hé! Helaas is dat niet zo makkelijk, of ik kom een half uur aan het fietsen, of het werk vind ik niet leuk, of ze zoeken niemand.
Ik kan uiteraard helemaal niks met dat geld, ik spaar de helft en van de andere helft gaat mijn telefoonrekening af á 25 euro. Blijft praktisch niks over dus, hoe heb je dan toch een setup voor je neus waar menigeen jaloers op zou kunnen worden? Ik heb ook een Youtube kanaal dat met 30.000 views per maand ook wel iets opbrengt. Daarnaast doe ik heel veel met Bitcoin.
Mijn eerlijke advies is, ga gewoon bij een supermarkt werken, hoe idioot dit ook mag klinken. Het loon is redelijk, je zit droog en warm. Ga ook niet zwart werken, hoe leuk dit ook mag klinken, je ben niet verzekerd en geloof me: dat zijn net de banen waar iets kan gebeuren. Ga ook niet bij een chinees werken, die buiten je echt waar helemaal uit. Ga erheen met de gedachte dat het qua baan alleen maar vooruit zal gaan!
satya schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:27:
Bij AH kan het uitmaken of het franchise is of niet. Beide dochters hebben er in elk geval een prime werkgever aan (gehad), met redelijke verdiensten.
En als je ouders er de boodschappen doen krijg je daar 10% van tot max. 75€ per drie maanden.
Huh? Ik ken zo'n regeling helemaal niet? Die 750 euro krijgen mijn ouders iig wel meer dan dik vol, wel jammer dat wij zoiets dan niet hebben.
[
Voor 8% gewijzigd door
Kuusj op 17-01-2015 22:11
]