lg nas n2r1 website hosten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:01
hallo

Ik heb thuis een lg nas n2r1 staan

weten jullie of het mogelijk is om hier een website op te hosten.
Met een eigen domeinnaam?

ik heb wel een tabje netwerkserver en web waar ik dingen in kan stellen.

Maar ik zou dus graag mijn website op dze nas willen hosten.

Ik weet dat lg wel een .lgnas aan kan geven zodat je erbij kan op afstand.

als je gaat hosten. Gaat dit dan ook ten kosten van je internetsnelheid.
De site gaat vooral bedoeld worden voor een portfolio hier worden dus filmpjes op gedraaid en kan je in de browser unity projecten spelen.
Hierdoor dacht ik dit zelf te gaan hosten aangezien dit denk ik aardig wat bandbreedte kost.

Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken wat de mogelijkheden zijn en of het slim is om thuis te hosten.
Of tochc een host te kopen

[ Voor 45% gewijzigd door sgouman op 18-01-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
Kan je niet beter voor een paar euro een hosting ergens nemen?

Er hoeft maar 1 foutje in je website te zitten, en je hele NAS kan gehacked zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hoi.

Zou ook kunnen het probleem is echter dat mensen filmpjes en spelletjes op mijn website moeten spelen. Dus dan ben je zo door je bandbreedte heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:34
Je geeft veel te weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven.

Als je LG NAS een tab "web" heeft, dan kan je toch eens goed lezen wat daar allemaal staat aan opties en wat je ermee kan? Je stelt hiermee een map in vanwaaruit je de html bestanden host, dan zet je in deze map een index.html, bijvoorbeeld met "hello world" erin en dan navigeer je naar het IP van je NAS om te kijken of het werkt.

Domeinnaam is iets lastiger, omdat thuis IP's vaak dynamisch zijn en je dus continu je DNS record zou moeten aanpassen. Het is dan handiger om een dyndns op je NAS te zetten indien mogelijk.

Of je snel door je bandbreedte heen bent hangt ook af van het aantal bezoekers natuurlijk. Bijvoorbeeld Antagonist.nl, heeft voor 3 euro per maand een bandbreedte van 60GB. Daar moeten heel wat bezoekers voor langskomen wil je daar doorheen zijn. En als er echt zoveel verkeer naar je website komt, ga je dat ook merken in de snelheid van je thuisverbinding, lijkt me ook niet fijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:23
Hoi Sgouman,

Kijk eens naar de tantalus firmware voor je LG nas, gebruik hem zelf ook. Volgens mij kan je hier een package met een webservice op draaien.

https://lg.threnor.de/en:start

weet wel dat de nas die je hebt staan verre van een krachtpatser en spelletjes en filmpjes nog al wat resources vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mr.DJ95 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:00:
weet wel dat de nas die je hebt staan verre van een krachtpatser en spelletjes en filmpjes nog al wat resources vragen.
Een filmpje alleen bandbreedte, nauwelijks processorkracht. Spelletjes waarschijnlijk ook. Flash spelletjes hoef je alleen te uploaden, het draait in de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hoi
Het zijn allemaal unity spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
sgouman schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:06:
Hoi
Het zijn allemaal unity spellen
Wil je nou spellen of websites hosten? Je moet echt meer informatie geven als je geholpen wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
nou
mijn website wordt een portfolio van mijn games die ik maak
de games worden gespeeld in de unity web player.

Aangezien host een bandbreedte hebben per maand vroeg ik me af of het handiger was om zelf te hosten. aangezien je dan dit probleem niet hebt.

Want ik weet niet heoveel fimpjes en de unity web player qua bandbreedte kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi sgouman,

Als je een topic op GoT opent, wordt van je verwacht dat je voldoende eigen inzet (vooronderzoek) toont en uitstraalt in je startpost. Maar ook dat je voldoende informatie geeft in je startpost om geholpen te kunnen worden.

In jouw geval is de startpost nauwelijks voldoende om je te helpen. Zoals je aan de reacties kunt zien is er ook verwarring over waar je topic precies over gaat en wat je precies wilt.

Je plaats dit topic op Opslagtechnologie, dus vragen over hoe je games draait zijn hier niet direct relevant, maar kun dat zeker wel als achtergrond informatie in je startpost geven.

Mijn verzoek aan je is om je huidige startpost uit te breiden met meer informatie, via de 'wijzig'-knop. Het alternatief voor mij is om je topic te sluiten, maar als je tijd en energie wilt steken in dit topic dan geef ik je die mogelijkheid. Aan jou de keus.

Vriendelijke groet,
CiPHER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:48
sgouman schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:05:
nou
mijn website wordt een portfolio van mijn games die ik maak
de games worden gespeeld in de unity web player.

Aangezien host een bandbreedte hebben per maand vroeg ik me af of het handiger was om zelf te hosten. aangezien je dan dit probleem niet hebt.

Want ik weet niet heoveel fimpjes en de unity web player qua bandbreedte kosten
Nadeel van alles zelf hosten, is dat je de security ook goed moet regelen. Immers 1 klein foutje ergens, en je NAS is gehacked. En all de sources van je games zijn weg.

Daarbij, thuis hosten, kan wat lastig zijn zonder vast IP. Immers deze kan dus veranderen. En heb je voldoende upload bandbreedte? ADSL zal bijna nooit voldoende upload hebben. Kabel (of glas) is een stuk beter qua upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Hoi

Ik heb glasvezel 100 up 100 down
Maar als er 1 foutje in de site zit is het niet heel handig om hem daar op te zetten.

dan zou ik een goede host moeten vinden met veel bandbreedte
voor niet heel veel geld per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
sgouman schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:16:
Hoi

Ik heb glasvezel 100 up 100 down
En je dacht er niet aan om dat in de topic start even te vermelden? Daarmee kan je prima een website hosten.

Anyway, kijk in de handleiding van je NAS. Daar staat wat je moet doen.

http://www.manualslib.com...4/Lg-N1a1dd1.html?page=75

dit is van een andere LG NAS, maar het zal ongetwijfeld min of meer hetzelfde werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Dankejwel

ga ernaar kijken
Pagina: 1