Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Multimedia laptop €500 - 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn (ondertussen 2e) HP laptop heeft na amper 2 jaar de geest gegeven (vorige HP laptop net hetzelfde).

Ik zoek nu rond de €500-€600 een degelijke laptop (15.6") voor redelijk alledaagse dingen (filmpje kijken, tekstverwerking, af en toe eens een programma laten rekenen, occasioneel AutoCAD (2D), ...

De laptop zal vooral thuis gebruikt worden (zetel, bureau, ...) en maar af en toe eens meegenomen worden naar ergens (ong. 1x/week). Gewicht is dus niet echt een criteria, al kies ik wel liever voor een steviger gebouwd model als ik de keuze heb.

Als 1ste keuze zag ik de Toshiba Satellite L50D-B-14Z, die nu voor amper €500 te koop staat. Deze heeft een degelijke hoeveelheid RAM (12 GB), 1TB HD en grafische kaart die degelijk genoeg is voor films, ... Als mogelijk nadeel zie ik de processor (AMD A8). heeft iemand hier ervaring mee of kan mij vertellen dat dit een bottleneck wordt?

Een 2e mogelijkheid is een Dell Inspiron 15 3000 voor €580. Deze heeft een intel i5, 8GB RAM, 1TB HD en een AMD Radeon™ HD R7 M265 2GB als GPU (waar enkele oudere games toch al op low-medium resolutie gedraaid op kunnen worden). Dit is het grootste pluspunt aangezien ik occasioneel Starcraft II of CS:GO speel. Een nadeel van deze laptop is het mindere RAM geheugen.

Welke zouden jullie kiezen? Die met de mindere CPU en GPU (maar wel beter merk?) of de iets duurdere laptop van dell met meer grafische en processorkracht, maar minder RAM?

Andere suggesties met gelijkaardige specs zijn altijd welkom. Door mijn slechte ervaringen blijf ik echter wel liever weg van HP-laptops.

Verwijderd

Topicstarter
In welk opzicht is deze beter dan mijn 2 die ik voorstelde? Het scherm is beter (en touchscreen) maar dit is vrij nutteloos voor mij...

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
De L50D-B-14Z heeft hele lage resolutie weet niet of je daar blij van word zelfde bij de Dell.