Oude computer naar server, internet problemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxfreak23
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo allemaal,

Ik ben sindskort een oude computer als server aan het gebruiken.
De server is aangesloten via wifi omdat er geen optie is om een lan kabel te leggen.
Ik draai er nu een FTP en een Teamspeak server op.
Maar ik heb nu het volgende probleem.
Om deze computer te besturen gebruik ik Teamviewer, en zolang ik dit gebruik is er niks aan de hand.
Maar wanneer ik niet met teamviewer op mijn server zit, lijkt het alsof het internet op idle gaat.
Dit zorgt ervoor dat mijn Teamspeak en FTP server niet langer bereikbaar zijn, totdat ik nogmaals met teamviewer verbind.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt?
Er draait windows 7 home premium op, en de wifi adapter is een TL-WN723N V2.

Alvast bedankt,
Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:01
Je zou eens bij naar je configuratiescherm kunnen gaan, vervolgens naar energie instellingen en kijken of daar iets geks bijstaat.

En wat bedoel je met "lijkt het alsof het internet op idle gaat"?
- werkt het niet meet
- is het langzaam
- ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:05
Misschien slokt TeamViewer al je beschikbare wifi bandwidth op? Is het een beetje degelijke verbinding? Of wokkie-tokkie access point met wokkie-tokkie wifi ontvanger?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

chaoscontrol schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:27:
Misschien slokt TeamViewer al je beschikbare wifi bandwidth op? Is het een beetje degelijke verbinding? Of wokkie-tokkie access point met wokkie-tokkie wifi ontvanger?
het lijkt mij juist andersom te zijn als ik het zo lees? Zodra tv gebruikt wordt is het wel goed?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:05
BaRF schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:28:
[...]

het lijkt mij juist andersom te zijn als ik het zo lees? Zodra tv gebruikt wordt is het wel goed?
Je hebt gelijk (net wakker). Gaat het ding niet gewoon in powersaving mode dan? (Controleer in apparaatbeheer bij je wifi kaart)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxfreak23
Marco1994 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:25:
Je zou eens bij naar je configuratiescherm kunnen gaan, vervolgens naar energie instellingen en kijken of daar iets geks bijstaat.

En wat bedoel je met "lijkt het alsof het internet op idle gaat"?
- werkt het niet meet
- is het langzaam
- ?
Ik kan niet meer verbinden met de FTP en Teamspeak server, dus nee, het internet werkt nietmeer.
Ik heb USB suspension uitgezet, kijken of dit iets helpt
chaoscontrol schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:27:
Het internet werkt niet meer als ik niet met teamviewer verbind, en wel wanneer teamviewer wel aan staat.
En de wifi adapter en router zijn degelijk, alleen de locatie zorgt voor een wat lagere overdracht snelheid, maar nooit voor compleet verlies van verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29
Het lijkt erop dat je bedoelt dat je vanaf buiten naar je computer connect via teamviewer en dat zodra je hiermee ophoudt je daarna niet nog een keer kan connecten? Dat zou kunnen komen door energiebeheer die je PC in sleep zet als je hem een tijdje niet gebruikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxfreak23
Ik heb alles wat jullie hebben gezegt geprobeerd, maar dit lijkt geen verschil te maken.
Aan de andere kant, ik heb ook eens zonder de teamspeak server geprobeerd, en nu is alles in orde, dus dit lijkt het probleem te zijn.
Waar kan dit aan liggen? En hoe kan ik er mischien voor zorgen dat het minde bandwidth gebruikt?
Pagina: 1