Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Network mapping werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met twee XP computers waarvan de netwerk mapping niet meer werkt. Ik ben al twee dagen bezig maar met nog geen resultaat en ik heb geen idee waar het aan ligt.

Ik heb twee XP computers met statish ip adress 176.16.0.1 & 176.16.0.2 met subnetmask 255.255.0.0.
Beide zitten in dezelfde werkgroup en zijn verbonden met een netgear switch. Er is geen router of server aanwezig. Het zijn puur deze twee computers met statische IP's. Voorheen hebben ze gewerkt echter sinds enige tijd niet meer. Het zijn niet mijn computers dus ik weet niet wanneer het precies is gebeurd en wat de mensen er mee hebben uitgespookt echter acht ik deze kans heel klein omdat het allemaal afgeschermd it.

Als ik probeer te pingen dan werkt dit zonder probleem. Echter als ik een network mapping aanmaak dan hij dit niet vinden omdat deze niet zou bestaan. Ik maak de mapping aan op IP nivea ofwel als ik een netwerkschijf toevoeg dan doe ik dit doormiddel van \\176.16.0.1\Sharenaam.

In mijn ogen heb ik dus ook geen dns nodig.

Wat ik al heb gedaan:
- Regel toegevoegd in host naam met computer naam ondanks dat ik dit niet gebruik.
- Normale ping werkt uiteraard maar niet op naam al is dat ook niet nodig.
- Gekeken of Netbios aanstaat bij TCP ip settings
- Reboot
- Windows Firewall uitgeschakeld samen met Kaspersky.
- Gebruikers rechten nagelopen al geeft hij de melding dat hij de share niet vind op het netwerk
- Basis settings zoals omschreven dubbel gecheckt.
- Service workgroup re-start

Persoonlijk snap ik niet waarom ik wel kan pingen maar geen share kan koppelen op ip niveau en ik ben door mijn ideeën heen. Misschien iemand enige directie voor mijn waardoor dat dit probleem ontstaat?

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Blijkbaar is probleem opgelost de Qos onder de netwerk adapters stond uit van 1 van de twee computers....