Hoge ping als er Wifi wordt gebruikt via de telefoon.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo,

Wij (of beter gezegd ik) heb het probleem dat als er in dit huis WiFi wordt gebruikt (op de telefoon) mijn Ping in games een gigantische spike naar ~400 ping maakt, terwijl ik normaal gesproken rond de 20-60 zit.

Het rare is dat wanneer de laptop wordt gebruikt er geen problemen zijn. Wij hebben een basis internetpakket van UPC, met een basis router, je kent het wel.

Enig idee wat het probleem is/hoe we het op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:54

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je WiFi ingesteld (bij voorkeur WPA2/AES, 2,4GHz op 20MHz, vast kanaal en N-only)?
Met welke telefoon maak je verbinding?
Eenmalige spike?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 17-01-2015 17:03 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:28
We hebben eens gehad dat een android telefoon aan arp spoofing deed en het hele netwerk om zeep hielp.
Zijn alle telefoon malwarevrij?
http://www.xarp.net/

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 17-01-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gebruikt de telefoon hetzelfde wifi protocol (a/b/g/n)? Of moet hij yerug schakelen van een of andere turbo mode?

Workarround: 2e wifi router op ander kanaal.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevante vraag:
Hoe is je gamecomputer/console aangesloten :?

Als dat over WiFi is heb je je verklaring te pakken:
- WiFi is een gedeeld medium. Er kan maar een apparaat tegelijk zenden of ontvangen.
- VoIP verbruikt weinig bandbreedte, maar gooit continu pakketjes op de lijn waardoor het een WiFi verbinding fors bezet.
- Als het medium continu bezet is, vliegen latencies omhoog.

Oplossing: vaste apparaten van vaste verbindingen voorzien. En sowieso nooit draadloos proberen te gamen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Mijn PC is aangesloten via een Ethernetkabel. Het rare is dat de ene dag het internet het goed doet als er meerdere telefoons aangesloten zijn, maar de andere dag dus niet.

Het betreft allen Samsung telefoons, S4, S3 en een S mini (geloof ik). Verder ben ik niet zo thuis met router termen dus ik kan niet al te ingewikkelde technische vragen beantwoorden.
Pagina: 1