Telfort geen DSL signaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
Hallo,

Ik heb een Fritzbox VDSL 7340 op mijn Telfort aansluiting die al jaren trouwe dienst heeft gedaan. Hangt in meterkast en nooit aan gezeten.
Sinds donderdagmiddag ligt het internet er uit en knippert het DSL lampje langzaam als zijnde dat er geen DSL signaal meer op de lijn zit. Bij trimmen knippert hij snel weet ik maar die actie start hij niet meer.
Ik vermoed een probleem aan Telfort zijde op een poort van de dslam maar men wil nu niks doen totdat ik eerst een standaard Telfort modem thuisgestuurd krijg omdat ze dan meer kunnen zien etc. Dit is gewoon een smoes want dan zien ze nog niks als die poort stuk is en moet ik nog langer zonder internet en telefoon zitten.
De Fritzbox is notabene een standaard XS4ALL modem (ook KPN) en toch het standaard modem gaan opsturen.

Weten jullie een methode om aan te tonen dat er geen DSL signaal op de aansluiting zit zodat Telfort meteen een monteur gaat sturen naar centrale of wijkkast (VDSL2+).
Al jaren trouwe klant maar een monteur sturen ho maar. #telfort #teleurgesteld #slechteservice

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:58

MagicTempest

Fly pig!

De beste methode is om een modem van een vriend/kennis/familie te lenen en te kijken of die wel signaal krijgt. Zo ja dan is je modem stuk en is het maar goed dat ze een nieuwe opsturen. Het meer kunnen zien is onzin, als je geen signaal hebt is dat wat ze kunnen zien, een ander modem eraan wat geen signaal heeft zal ze net zoveel informatie geven als helemaal geen modem aansluiten.

Als het modem wel signaal heeft dan kan het wel zijn dat ze met hun eigen modems meer zien, maar dat is eerder het geval als ze er zelf op in kunnen loggen.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Bedankt voor de reactie! Ik kan wel een ADSL modem van iemand regelen denk ik. Naast de DSL instellingen die anders kunnen zijn weet ik niet of ik een ADSL modem kan aansluiten op VDSL en dan kan trimmen maar wellicht is het backwards compatible?

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Wat je ook nog kan proberen: In mijn 7360 zit een optie die volgens mij heet in de trant van "Use previous modem firmware" of iets wat er op lijkt. Dan wordt een oudere firmware gebruikt in je modem waardoor je wellicht wel sync krijgt. Long shot maar je kan het altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Bedankt voor de reacties. Een VDSL modem regelen is wel lastig.
Het DSL lampje knippert ook totaal niet zo snel alsof hij wil trimmen. Gewoon rustig wat ik herken als geen enkel signaal ontvangen van de andere zijde. Gaat met dezelfde frequentie als dat je de plug helemaal eruit trekt.
Splitter zit er ook niet tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door wouter1971 op 17-01-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Wat heb je gedaan met het Telfort modem?
Iedere klant krijgt die standaard opgestuurd. Vaste procedure en je betaalt ervoor.
Waarom? Omdat alleen op dat ding support wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Die heb ik nooit gekregen, heb bij abonnement upgrade naar VDSL aangegeven dat ik hem niet nodig had ivm bestaand VDSL modem (Fritzbox is incl. DECT). Maar toen is nooit aangegeven dat ik zonder dat modem minder/geen support krijg.

[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 18-01-2015 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Geweigerd dus. Waarom toch?
Je bent toch niet verplicht om hem te gebruiken. Laat hem in een doos liggen op zolder of meterkast.
Daarbij zit het modem in je maandelijkse tarief verwerkt. Je betaalt er gewoon voor.
Zelfs de verzending naar jou en later weer terug, is gratis.

Vrijwel alle providers leveren geen support op eigen apparatuur van de klant.
Ten eerste is het onmogelijk om van alle modems alle handleidingen en bijzonderheden bij te houden.
Ten tweede gaat het om de software/firmware. De Telfort firmware sluit aan op hun remote software cq diagnose systemen. Dus ze kunnen en mogen alleen een diagnose uitvoeren met Telfort apparatuur.

Nu zal het hoogstwaarschijnlijk zo zijn dat je inderdaad geen DSL signaal hebt.
En een Telfort modem zal dat ook niet veranderen. Verloren tijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Niet echt geweigerd. Het was een vraag toen of ik die nodig had toen ik de upgrade deed van ADSL (ook Telfort) naar VDSL2+. Ik ben al vanaf dag 1 op VDSL2+.
Als die dame had gezegd dat er anders geen support was had ik hem beslist laten komen en in doos laten liggen.
Maar wat mij stoort is dat 1 en dezelfde moedermaatschappij, namelijk KPN weigert enig support te verlenen zonder een modem van Telfort terwijl het modem van XS4ALL kwam (ook KPN).
Zelfs de meest basale checks worden niet gedaan bekabeling/splitter/lampje checken. Eerste stap is dat je dat modem moet krijgen. Tijdverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:35
Logisch toch? Waarom moet de provider apparatuur ondersteunen welke niet van hun is?
Zij moeten dan mensen ervoor opleiden en hier dus veel geld in steken.
Elke dochtermaatschappij heeft zijn eigen helpdesk. En ook zijn eigen spul. Waarom moet KPN jou helpen? Je betaald aan Telfort niet aan KPN.

Wacht gewoon even die paar dagen af. Vraag ze anders of ze alvast een monteur in willen plannen voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Waarom een Xs4All modem niet geaccepteerd wordt, heb ik al uitgelegd.
Het gaat om de firmware.
Xs4ALL modem betekent Xs4ALL firmware.

Je komt niet door het diagnose systeem van Telfort.
Want een van de eerste vragen is: Heb je een Telfort modem aangesloten?
Zo nee, einde oefening.
Een 'normale' helpdesk medewerker mag nooit op eigen houtje een diagnose uitvoeren.
Het software op zijn systeem bepaald wat gebeurd en wat de volgende actie is.
Nooit afgevraagd waarom steeds exact dezelfde vragen gesteld worden als je vaker met
hetzelfde probleem belt met de helpdesk?
Daarom.

Jammer dat je niet correct voorgelicht bent. Bij deze is dat nu wel het geval.
Maar daar ben je nu niet mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Misschien een rare opmering uit een hele andere hoek, maar hoe staat het met de fysieke koperaansluiting?
Je zegt nies veranderd te hebben, maar als je in een flat woont kunnen je onderburen dit wel gedaan hebben.
Woon je in een rijtjeshuis of vrijstaande woning dan is de kans op kabelonderbreking minder groot.

Heb je al eens een normale telefoon op de lijn gezet? Want als deze een kiestoon geeft is je verbinding met de centrale een feit en de kans op een defect modem of dubieus DSL component in de centrale het grootst.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Theo74

Je opmerking over de kabelonderbreking is nog niet zo gek. Zeker als je in een flat woont.

Maar hij heeft VDSL2. Er is geen analoge telefonie mogelijk daarmee. Dus ook geen kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:34:
Maar hij heeft VDSL2. Er is geen analoge telefonie mogelijk daarmee. Dus ook geen kiestoon.
:D Dus de kiestoon die ik hoor als ik hier de telefoon opneem zit in mijn hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Osiris schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:37:
[...]

:D Dus de kiestoon die ik hoor als ik hier de telefoon opneem zit in mijn hoofd?
Hangt ervan af hoe je hoofd eruit ziet... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Hangt ervan af hoe je hoofd eruit ziet... :>
Even serieus, VDSL2 heeft gewoon ruimte voor 't POTS-signaal hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Osiris schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:39:
[...]

Even serieus, VDSL2 heeft gewoon ruimte voor 't POTS-signaal hoor...
KPN levert geen PSTN over VDSL2.
Er is geen line-sharing mogelijk.
ADSL(2+) is anders. Daar kan dat wel.

Dat het kan qua frequentiebanden, dat is ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:46:
[...]

KPN levert geen PSTN over VDSL2.
Er is geen line-sharing mogelijk.
ADSL(2+) is anders. Daar kan dat wel.

Dat het kan qua frequentiebanden, dat is ook zo.
Wellicht KPN voor klanten, maar ik heb hier XS4ALL VDSL2 met vectoring (en da's óók KPN) én gewoon een analoge kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:41
Nou, en bij deze VDSL2-lijn van Telfort heb ik er inderdaad geen ;)

(Nouja, dat concludeer ik uit het feit dat er geen spanning meetbaar was met een multimeter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Als er geen telefoonlijn meeloopt dan kun je inderdaad niets testen met een telefoon of multimeter.
Signaal van centrale gaat pas lopen als een werkend modem "hallo" zegt.
Vroeger kon je volgens mij de twee telefoon/koper aders langer of korter kortsluiten om de centrale wakker te schudden.
Misschien is dit het proberen waard.
En een zelftest/diagnose [url]http://http://www.wehavemorefun.de/fritzbox/FRITZ!Box_Support[/url] in het Fritzbox menu? Geeft deze geen rare meldingen maar slechts "not connected" of iets.

[ Voor 12% gewijzigd door Theo74 op 18-01-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Klopt, een telefoon aansluiten is zinloos. Kortsluiting maken tussen aders?
De modem geeft alleen "not connected". In de laatste logging die heb kan ik zien dat hij er uit klapte op meerdere tijdstippen, het lijkt vrijwel dagelijks.

15-1 definitief weg.
12-1
10-1
en meer maar niet meer te zien.

Aan USB device 1002-1005 unpluged in USB tab zie ik dat hij elke keer een soort initialisatie gedaan heeft omdat hij elke keer met id met eentje opgehoog heeft. Kennelijk staat hij al 1005 keer te klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 20:58
PSTN wordt wel degelijk geleverd in combinatie met VDSL2. ISDN niet, waarschijnlijk zijn jullie daarmee in de war. Je kunt makkelijk analoge telefonie met VDSL2 nemen.

Het meten van spanning op je PSTN lijn is niet 100% betrouwbaar want je kunt DSL er niet mee detecteren. Alleen of de lijn uberhaupt aangesloten in in centrale (en evt. doorgelust is in de wijkkast). Je kunt dan wel zelf luisteren of er DSL-geruis/geknetter op je lijn klinkt.

Wat ik vaker doe om DSL-signaal te checken: Zelf een telefoonsignaal op de lijn zetten. Als je zelf een telefoonsignaal op de lijn(naar de centrale) zet, kun je met je gewone vaste telefoon luisteren of er dsl-signalen over de lijn gaan. Ik doe dit door het telefoonsignaal en DSL van mijn modem met een splitter aan de lijn aan te sluiten. Vervolgens zet ik mijn vaste telefoon tussen en kan ik de DSL-geluiden op de lijn horen.

[ Voor 23% gewijzigd door timmie1 op 18-01-2015 16:57 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Slim idee! Het proberen waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
timmie, bedankt voor de tips, maar dan moet ik gaan knippen en plakken in de bedrading. De lijn is in mijn ogen gewoon dood, telfort probleem. Alleen men doet nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Gewoon het kabeltje wat nu naar je modem gaat eerst naar een telefoon doen zou ook moeten werken. en dan luisteren in je telefoon.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Waterlelie, dsl kabeltje in de telefoon gedaan. Als ik dat doe dan hoor ik helemaal niets in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je al op de storingsite gekeken van KPN/Telfort?
Misschien is er een storing, ik heb niet gekeken hoor. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Soldaatje op 19-01-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Soldaatje, natuurlijk. Is niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
wouter1971 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:54:
Soldaatje, natuurlijk. Is niks te vinden.
Ok, ik had laatst zelf 15 uur geen Telfort door een storing vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

doe mij je postcode een via persoonlijk bericht....ik ben monteur en kan mischien zien wat er loos is met je aan sluiting.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Waterlelie schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:25:
Gewoon het kabeltje wat nu naar je modem gaat eerst naar een telefoon doen zou ook moeten werken. en dan luisteren in je telefoon.
Werkt niet altijd en met alle telefoons. Het werkt beter als je zelf een telefoniesignaal op de lijn zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

timmie1 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:34:
[...]

Werkt niet altijd en met alle telefoons. Het werkt beter als je zelf een telefoniesignaal op de lijn zet.
en hoe wou je dat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
DSL-splitter ertussen, DSL-poort splitter in DSL-poort modem, Tel-poort modem in Tel-poort splitter en tussen splitter en ISRA een verdeelstukje waarop je het ISRA en je telefoon aansluit. En dan luisteren maar!

Ik heb echter ook een Gigaset DECT handset waarmee ik zonder bovenstaande procedure kan luisteren. Ligt dus aan je telefoon...

[ Voor 15% gewijzigd door timmie1 op 19-01-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
timmie, slimme methode. Moet je wel alleen even een verdeelstukje fabriceren. :-)

@Waterlelie, ik heb je mijn postcode in DM gestuurd als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
wouter1971 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:41:
Moet je wel alleen even een verdeelstukje fabriceren. :-)
Om daaraan te komen is niet zo moeilijk. Wordt geleverd bij sommige installatiepakketten, is te koop bij een onderdelenwinkel/techniekzaak. Ook hebben sommige verlenghaspels voor telefonie meerdere rj11-aansluitingen die het ook makkelijk maken.

Let wel op dat je erna alles weer tussen uit haalt, omdat dat niet bevorderlijk is voor je DSL-snelheid. Om te controleren kan het echter geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Hmmm sinds 15.03 uur heb ik weer internet, niks mis met mijn FritzBox modem dus. Ik ben niet eens thuis dus link met dslam is zelf weer opgepakt. Vanaf donderdagmiddag eruit gelegen en nu weer internet.
Heb jij hier wat mee te maken Waterlelie? Ik zou er graag achter komen wat de oorzaak was.

[ Voor 23% gewijzigd door wouter1971 op 19-01-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Nee....daarvoor had ik ook je huisnr nodig.

Pagina: 1