Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hypervisor in Hypervisor, XenServer in VMWare Esxi (issues)

Pagina: 1
Acties:

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-11 16:30

zeroday

There is no alternative!

Topicstarter
Ik heb een HP MicroServer en daar draait nu VMWARE ESXI als master hypervisor op.
Daar binnen heb ik een VM gemaakt met XenServer 6.5. Dat werkt en draait als een zonnetje
De reden voor een hypervisor binnen een hypervisor is dat ik nog geen snelle, juiste en werkbare manier heb gevonden om de vm's van xenserver 6.2 naar VMARE ESXI te krijgen. En het zou configuratie technisch enige weken tijd kosten om alles opnieuw in te richten.

De reden waarom XENSERVER niet de master hypervisor is op de HP Microserver is dat de RAID controller van de HP niet door xen ondersteund wordt. (ook dat weer verklaard). ;-)

Het probleem ligt hem in het feit dat ik vreemde netwerk connectieproblemen ondervind.

- Ik heb binnen VMWARE aangegeven in het kopje security dat promiscuous mode, mac adress mag veranderen etc. aan staat
- De Xenserver Hypervisor krijgt een ip van de DHCP

Echter de VM's binnen de XenServer krijgen dan weer wel dan weer niet een DHCP IP address.
De VM's zijn verschillende soorten Linux versies en daarin zie ik geen verschil.

Wanneer ik een fixed ip adres gebruik werkt wel alles, maar in sommige gevallen is het handig om toch een DHCP adres te krijgen (ja, is vreemd, een server wil je meestal een fixed ip adres hebben) ..

Iemand een idee wat er in VMWARE nog insteld zou kunnen worden zodat de DHCP server gewoonweg zijn ip kan afgeven? (DHCP server is een router ergens in het netwerk).

There are no secrets, only information you do not yet have

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

zeroday schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:27:
De reden voor een hypervisor binnen een hypervisor is dat ik nog geen snelle, juiste en werkbare manier heb gevonden om de vm's van xenserver 6.2 naar VMARE ESXI te krijgen.
Wat is exact je probleem dan? VM's zijn toch simpelweg met de VMware converter te migreren?

Perfomance-wise gaat dit een drama worden. Als het al gaat werken voor 64 bits vm's....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:53:
[...]

Wat is exact je probleem dan? VM's zijn toch simpelweg met de VMware converter te migreren?

Perfomance-wise gaat dit een drama worden. Als het al gaat werken voor 64 bits vm's....
vmware converter doet geen xva
en op een anderre manier exporteren vanuit xenserver gaat niet goed ..

Maakt verder niet uit, ik heb besloten om afscheid van xenserver te nemen.
Op zich leuk Hypervisor in Hypervisor, maar het is gewoonweg niet stabiel te noemen, onverklaarbare reboots van de VM van XenServer (ben er niet achter waarom) ..

Dus nu langzaam maar alle machines overzetten naar een nieuwe config en herinstallatie.
Gaat meteen wat VMetjes schelen

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je met XVA? Ik heb er geen ervaring mee, maar kun je de vmware converter niet inzetten om een draaiende machine te converteren?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:22:
Wat bedoel je met XVA? Ik heb er geen ervaring mee, maar kun je de vmware converter niet inzetten om een draaiende machine te converteren?
Geprobeerd maar uiteindelijk aan het einde een fout.
ik vind dat hele geconvert een drama ;-)

• T0ny
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-08 17:40
Heb ooit Acronis Universal Restore wel eens gebruikt bij lastige conversies, altijd goede resultaten mee gehad:
http://www.acronis.com/en-gb/business/universal-restore/

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 16:59
zeroday schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 10:27:
De reden waarom XENSERVER niet de master hypervisor is op de HP Microserver is dat de RAID controller van de HP niet door xen ondersteund wordt. (ook dat weer verklaard). ;-)
Of draai Xen op een normale linux distro (met alle hardware ondersteuning) ipv Xenserver te gebruiken .. of is dat vloeken in den kerk ? O-)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Topicstarter
gekkie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 00:23:
[...]

Of draai Xen op een normale linux distro (met alle hardware ondersteuning) ipv Xenserver te gebruiken .. of is dat vloeken in den kerk ? O-)
die volg ik niet Xen = XenServer = eigen distro
Ik wilde XenServer wel gebruiken maar dan kon ik geen HW matige RAID draaien wat ik voor deze server wel wilde
Ik heb inmiddels alle virtuele Xen VM's omgezet naar een nieuwe configuratie onder VMare ESXI

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 15:27
Xen != Xenserver

Xen = http://www.xenproject.org
XenServer = Citrix

[ Voor 63% gewijzigd door DiedX op 25-01-2015 10:13 ]

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Of om het hier even neer te pennen: xenserver is een product van Citrix waarbij je een compacte distro hebt die puur dient als hypervisor. Xen op zich kan daarnaast ook geïnstalleerd worden op een linux installatie. Deze installatie word dan dom0. Je hebt dan het voordeel van een uitgebreide linux met de kracht van je hypervisor zonder de beperkingen die in xenserver zitten maar met een beetje meer overhead.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Topicstarter
Blokker_1999 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 10:22:
Of om het hier even neer te pennen: xenserver is een product van Citrix waarbij je een compacte distro hebt die puur dient als hypervisor. Xen op zich kan daarnaast ook geïnstalleerd worden op een linux installatie. Deze installatie word dan dom0. Je hebt dan het voordeel van een uitgebreide linux met de kracht van je hypervisor zonder de beperkingen die in xenserver zitten maar met een beetje meer overhead.
mmmmm op zich interessant, dat wist ik niet.
maar d'r is geen verschil in het 'stabiel' krijgen / hebben van de netwerk omgeving. Op dit moment crashed XenServer om de haverklap als er enig netwerk activiteit binnen Vware is geweest. En of ik nu 6.2 of 6.5 gebruik maakt niet uit.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 16:59
zeroday schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:18:
[...]
mmmmm op zich interessant, dat wist ik niet.
maar d'r is geen verschil in het 'stabiel' krijgen / hebben van de netwerk omgeving. Op dit moment crashed XenServer om de haverklap als er enig netwerk activiteit binnen Vware is geweest. En of ik nu 6.2 of 6.5 gebruik maakt niet uit.
Het ging mij meer om je originele beperking mbt tot je niet ondersteunde RAID .. zodat je bij Xen zou kunnen blijven en je niet hoeft te wenden tot licht expirimentele en exotische constructies.

De rest is al netjes uitgelegd zie ik :+
Enige nadeel is dan wel dat je je (grafische) management tooltjes van citrix ook mag missen.

Overigens kun je bij vmware ESXi tegen hetzelfde aan gaan lopen, in het kader van de eventueel te leveren support is er een beperkte hardware ondersteuning, dus bij nieuwe componenten zul je ook in je nieuwe situatie eerst moeten gaan kijken of het ondersteund gaat worden.

[ Voor 22% gewijzigd door gekkie op 25-01-2015 12:57 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Topicstarter
gekkie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:26:
[...]

Het ging mij meer om je originele beperking mbt tot je niet ondersteunde RAID .. zodat je bij Xen zou kunnen blijven en je niet hoeft te wenden tot licht expirimentele en exotische constructies.

De rest is al netjes uitgelegd zie ik :+
gotcha ..

Pagina: 1