Toen ik wat rondlas over Touch ID, kwam ik in dit artikel de volgende quote tegen:
Nou ben ik benieuwd: hoe zit het met de ervaringen van iPhonebezitters op Tweakers? Is jullie Touch ID functie ook achteruit gegaan met de tijd? Of is die niet veranderd? Ben benieuwd!
Hier en daar (vriendenkring) hoor ik ook verhalen over een afnemende kwaliteit van de Touch ID na verloop van tijd. Zelf heb ik mijn iPhone korter dan een maand, en heb ik Touch ID getraind om mijn afdruk zo goed mogelijk te herkennen. Ik maak het letterlijk nooit mee dat mijn vingerafdruk niet goed afgelezen wordt. Iemand anders, die zijn telefoon sinds oktober heeft, vertelde wel dat hij een afname in Touch ID betrouwbaarheid ervaarde.CMOS scanners, Parziale explains, wear out over time and can scan only a limited number of fingers before they begin making mistakes. Every time you drop your phone, smudge it with finger grease, or touch it with a dirty thumb, you're decaying the surface of the scanner. "Unfortunately there is no existing solution to this," he writes. "Manufacturers can only try to make the fingerprint sensor last longer, but sooner or later that device will stop working properly."
Nou ben ik benieuwd: hoe zit het met de ervaringen van iPhonebezitters op Tweakers? Is jullie Touch ID functie ook achteruit gegaan met de tijd? Of is die niet veranderd? Ben benieuwd!