Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat voornamelijk gebruikt worden om stil youtube, netflix, maar vooral XBMC te gebruiken. Af en toe zal er ook gegamed worden, dan mag hij wel luider zijn. De PC dient om aan een projector te hangen (vandaar dat stilte een factor speelt).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik enkel wil upgraden heb ik een budget van €50.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik begin van mijn huidige PC die al 2 ventilators heeft die bij de case zat (120mm vanachter, 140m vanboven, beide blazen lucht uit de case).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén of twee 120mm intake case-fans en een CPU-koeler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC zo stil mogelijk te maken voor htpc-gebruik.
Ga je overklokken?
Nee.
Hier kan ik best ook m'n plannen zetten om de case aan te passen om de airflow te verbeteren. Op dit moment is er vanvoor nog geen intake fan. Ik ben aan het twijfelen tussen één of twee (120mm). Als CPU-fan vervanger was ik aan het denken om de Scythe Mugen 4 PCGH Edition aan te schaffen wegens goede reviews.
Uiteindelijk geloof ik dat de airflow er zo gaat uitzien. De SSD en HDD worden naar de DVD-bay verplaatst.

Daarna wil ik de case aanpassen zodat ik tenminste mijn kabels fatsoenlijk kan wegsteken. Rood ga ik gaten maken voor kabels achter het moederbord te steken en blauw is de hdd-bay die weg wordt gehaald.

Om écht optimale luchtinvoer te hebben haal ik het rooster van de fan-kooi vanvoor. (Foto is niet van mij)

Alvast bedankt voor uw advies!
De PC gaat voornamelijk gebruikt worden om stil youtube, netflix, maar vooral XBMC te gebruiken. Af en toe zal er ook gegamed worden, dan mag hij wel luider zijn. De PC dient om aan een projector te hangen (vandaar dat stilte een factor speelt).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik enkel wil upgraden heb ik een budget van €50.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik begin van mijn huidige PC die al 2 ventilators heeft die bij de case zat (120mm vanachter, 140m vanboven, beide blazen lucht uit de case).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI 870A-G54 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-N460OC-1GI | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Antec Three Hundred | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Adata AD3U1333C4G9 | € 42,63 | € 42,63 |
| 1 | OCZ Platinum DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Fatal1ty 550W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 69,13 | € 69,13 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 216,16 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eén of twee 120mm intake case-fans en een CPU-koeler.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC zo stil mogelijk te maken voor htpc-gebruik.
Ga je overklokken?
Nee.
Hier kan ik best ook m'n plannen zetten om de case aan te passen om de airflow te verbeteren. Op dit moment is er vanvoor nog geen intake fan. Ik ben aan het twijfelen tussen één of twee (120mm). Als CPU-fan vervanger was ik aan het denken om de Scythe Mugen 4 PCGH Edition aan te schaffen wegens goede reviews.
Uiteindelijk geloof ik dat de airflow er zo gaat uitzien. De SSD en HDD worden naar de DVD-bay verplaatst.

Daarna wil ik de case aanpassen zodat ik tenminste mijn kabels fatsoenlijk kan wegsteken. Rood ga ik gaten maken voor kabels achter het moederbord te steken en blauw is de hdd-bay die weg wordt gehaald.

Om écht optimale luchtinvoer te hebben haal ik het rooster van de fan-kooi vanvoor. (Foto is niet van mij)

Alvast bedankt voor uw advies!
[ Voor 0% gewijzigd door DrSkunk op 16-01-2015 23:17 . Reden: Credits ]