Vaak voorkomend webshop probleem: specs en plaatjes

Pagina: 1
Acties:
  • 629 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Helaas ben ik de afgelopen maand tegen een zeer vervelend "nonchalance" probleem van veel webshops aangelopen.

Ik wil graag een Corsair K40 RGB keyboard bestellen. Prima ding voor 50 euro, en leuk met verschillende kleuren.

Echter, ik wil natuurlijk de US international lay-out. Lijkt me logisch, wie werkt er met een korte shift in Nederland?

pricewatch: Corsair Raptor K40

In de Pricewatch staat deze ook keurig als US Int. aangegeven.

Echter bij IEDERE webshop in die lijst, wordt de EU versie geleverd! En natuurlijk zijn de plaatjes wel mooi die van de lange shift versie |:(

Afuture, Informatique en ook 4Launch tonen allemaal lekker de US Int. versie op het plaatje, maar hebben allemaal de EU vendor code staan bij de specificaties.

Erg irritant om dan al die bedrijven te moeten mailen en vertellen dat ze de verkeerde afbeelding hebben staan en dat dit voor niet oplettende consumenten vervelend kan zijn.

CD-ROM-LAND heeft overigens na mijn mail netjes het plaatje (als enige) aangepast naar de JUISTE versie.

Ik schiet er weinig mee op, aangezien de US layout echt niet te krijgen lijkt, maar ik vind het wel lui van de webshops dat ze hier niet eens op letten. :z

Vervelend ook is dat de Pricewatch ook de mist in gaat. Ik weet niet precies waar die op matcht (Vendorcode?), maar de links verwijzen allemaal naar EU layout toetsenborden. ;w

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Je hebt de US international keyboard layout, alleen niet de NA versie.

Het lijkt me dat de leverancier gewoon het foute plaatje heeft gestuurd naar de afnemers en die dat automatisch plaatsen op hun site.

Wellicht levert Corsair de NA versie gewoon niet aan Europe; Je zou een bestelling kunnen plaatsen in Noord Amerika via sites als www.ncix.ca (sorry, ik zit in Canada) of www.newegg.ca . Als je zoekt op het model nummer CH-9000051-NA kan je 'm misschien vinden. De meeste shops tonen het model nummer, dus daarmee kan (en kon) je zelf al eenvoudig checken wat de shop gaat leveren. ( CH-9000051-NA vs CH-9000051-EU)

[ Voor 3% gewijzigd door mrFoce op 16-01-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het lijkt me sterk dat ze die plaatjes allemaal met de hand zetten. En nog sterker dat er daar iemand zit die weet welke varianten er allemaal zijn en gaat controleren of alles wel van de juiste versie is. Dus hier lijkt me weinig aan te doen, behalve zelf opletten of in een fysieke winkel kopen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afgezien van de rant, wat wil je nu eigenlijk bediscussieren? Want ik zie hier momenteel weinig discussiemogelijkheden in.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:02:
Afgezien van de rant, wat wil je nu eigenlijk bediscussieren? Want ik zie hier momenteel weinig discussiemogelijkheden in.
Niet per se een discussie: Meer een waarschuwing aan anderen.

Hopelijk voorkom je zo teleurgestelde klanten zoals mij, wanneer je plots iets anders ontvangt, dan je had besteld.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jeroenneman schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:02:
Niet per se een discussie: Meer een waarschuwing aan anderen.

Hopelijk voorkom je zo teleurgestelde klanten zoals mij, wanneer je plots iets anders ontvangt, dan je had besteld.
Tja, de hamburger op TV en de pizza op de verpakking zien er vaak ook wat anders uit dan wat er geserveerd wordt. Het is vervelend maar als je heel specifieke eisen hebt, dan moet je je inderdaad er van te voren van verzekeren welk product je krijgt. De WKOA is daar wel behulpzaam bij, en verder is het dan verstandig om eerst contact op te nemen.

Verder kan het goed dat er niet van elke versie een apart plaatje is, zeker van de minder courante types en versies. Dat zal niet veranderen.

Aangezien je zelf aangeeft dat er verder niet veel te discussieren valt en dat ook niet je bedoeling is, gaat deze het archief in :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.