"Alleen lezen" windows 8.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Misschien iets heel doms, maar sinds ik windows 8.1 gebruik, ben ik in Foobar niet meer in staat om de replaygain tags aan te passen. Ik krijg dan de volgende melding:

"Could not update tags (File is already in use) on:"

Volgens een aantal mensen moet dit liggen aan het feit dat alleen lezen voor de betreffende map ingeschakeld is.
Wanneer ik vervolgens alleen lezen voor de map uitschakel, dan gebeurd er niets. De functie alleen lezen blijft ingeschakeld.
En met het commando "Attrib" lukt het niet om het betreffende pad van de map te vinden.

Wat doe ik verkeerd? In windows 7 had ik deze problemen niet en kon ik gewoon de replaygain tags gewoon wijzigen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:00

ResuCigam

BOFH

Ik zou uitzoeken waarom je map read only is. En ik zie zo snel twee mogelijkheden: Of je hebt de map op een locatie staan die Windows 8 liever read only heeft. Of je hebt een oude data map/schijf van je Windows 7 installatie waar de rechten/ownership mogelijk verkeerd staan. Je zou eens kunnen kijken onder properties/security/advanced of je de owner van de map bent en of de rechten goed staan in dat geval.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik heb volledig beheer over de partitie en alle mappen op die partitie.

Ik heb net, om te proberen nog even een windows 7 machine gepakt en geprobeerd. En het werkt meteen, zonder problemen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Het lijkt er nu toch op dat een rechten probleem is. De audio bestanden zelf zijn op een windows 7 machine gemaakt en getagged. Dat zou misschien een probleem kunnen zijn? De map is echter op de windows 8 machine gemaakt.

Ik heb nu een aantal tutorials gevolgd om de rechten voor de map over te kunnen nemen, maar niets werkt.
Zelfs in het administrator account ben ik niet in staat om het "read only" attribute weg te krijgen. (Het is trouwens een zwarte stip ipv een vinkje), of om andere gebruikers toestemming te geven om de audio bestanden te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk de rechten van de map en de bestanden eens.
Zet anders de rechten van de bestanden hetzelfde als de hoofdmap.

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/zNZsD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
De rechten voor de bestanden en de map zijn gelijk. Ik heb zelfs een nieuw account aangemaakt met volledige rechten. Maar foobar kan niets wijzigen aan de map en/of bestanden.

Vervolgens heb ik dezelfde map en de zelfde foobar versie op een windows 10 machine geïnstalleerd. En net als bij de windows 7 machine, werkt het meteen.

Pagina: 1