In landen bepalen hoe hoog je internetsite staat bij google

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
Beste mensen,

Ik wil graag voor het bedrijf waarvoor ik werk achterhalen hoe hoog wij staan bij google bij bepaalde zoektermen als je in diverse landen woont.

Ik vrees dat google een profiel en een locatie gebruikt om zoekresultaten beter te bepalen. Hierdoor krijg je een vertekend beeld als je bijvoorbeeld naar google france gaat en daar bepaald hoe hoog je bedrijf staat in google.

Wat zou een goede manier zijn om te bepalen hoe hoog je bedrijf staat in diverse landen bij google

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik ben geen SEO-expert, maar je weet dat ik in Nederland niet dezelfde resultaten krijg als een willekeurig iemand anders in Nederland? Laat staan in het buitenland.....?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
Ja, daar was ik al bang voor. Dat maakt het verhaal nog ingewikkelder.
Toch zou het al helpen als ik een iets beter beeld kan krijgen dan wat ik nu heb. Het probleem is natuurlijk dat ik zelf veel robot achtige zaken opzoek op google. Dus natuurlijk komt het robot bedrijf waar ik werk hoger te staan in de lijst. Onrealistisch hoog lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

Zijn twee manieren waarop ik dit meestal test. Heb een tooltje genaamd Google Global (plugin voor Firefox, is er vast ook wel voor Chrome). Daarmee kun je de resultaten zien per land.

Andere optie is een optie toevoegen aan je zoekquery op basis van de landcodes die Google aanhoudt. Weet niet meer precies hoe dat werkt, maar de landcodes vind je hier: https://developers.google...pendix/geotargeting?csw=1

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Je kunt 1 van de vele rankingtools gebruiken die door middel van een netwerk aan bots voor elk gekozen land gaan kijken waar je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
Dat werkt inderdaad uitstekend. Dat had ik zelf nog niet gevonden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NECAnGeL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 07:29
Ik gebruik AWR desktop voor een ietsdoenofferte een project van mij.
Deze tool is echt enorm uitgebreid en kan je koppelen aan WMT, analytics en je socialmedia kanalen maar ook aan MOZ. Je kan dus echt alles meten wat je wilt.

https://www.rbwebpromotions.nl/

Pagina: 1