Speakerset 2.1 - Volledige stilte mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 546565

Topicstarter
Goedendag,

Zoals de titel al verluidt, zijn er 2.1 speakersets voor de PC op de markt uitgekomen die geen ruis/statisch geluid e.d veroorzaken? Om paar voorbeelden op te noemen: edifier m1380 , tytan trust 2.0/2.1 , CREATIVE LABS Inspire T3300 lijden allemaal aan het syndroom dat wanneer ze aan de stopcontact zitten en je ze aanzet dat ze ruis/statisch geluid maken. Nogmaals: Wanneer ze alleen verbinding met de stopcontact hebben en stroom krijgen. Dus het heeft niks te maken met de aansluiting op de PC.

Zelf weet ik niet of dit normaal is tegenwoordig, want mijn luidsprekers die standaard bij mijn Medion PC zaten van 10 jaar geleden hebben tot op heden dit probleem niet.

Mijn vraag is wederom of er uberhaubt luidspreakers voor de PC zijn die dit probleem niet hebben en of er oplossingen zijn om het geruis te dempen. Nou is het wel "zacht" geruis, maar het is best wel hoorbaar wanneer je even rust wilt hebben en je muziek voor een tijdje uitzet. Na verloop van tijd erger je er echter aan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Stekker uit het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Je kunt een set goede studiomonitoren + sub kopen. Jaren plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb het echt nog nooit meegemaakt dat als de speakers uitstaan ze nog ruizen, geen input en volume op hoog geeft bij ongeveer iedere set wel ruis, puur omdat ie altijd wel wat ruis oppikt om dat te versterken en geluid van te maken.

De vraag is vooral bij welk volume je pas wat hoort, en bij ieder zichzelf respecterend setje hoort dat bij standje "onveilig" te zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste,

Was zelf deze topic vergeten maar bedankt voor de reacties.

@Brilsmurfffje

Om elke keer mijn stekker uit te halen is geen geschikte oplossing voor mij jammer genoeg. Zelf denk ik niet dat een persoon elke keer onder zijn bureau de stekker eruit en erin wilt steken :)

@JAHRASTAFARI

Bedankt voor de advies, zelf was ik even vergeten te melden dat mijn budget rond de €100 zit dus helaas is dit voor mij geen optie. Al kan ik wel keer kijken in een zaak of ze het geld wel waard zijn. Weet jij zo paar winkels die studiomonitoren + sub verkopen?

@VasZaitsev

Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar het geruis hoor je wanneer je de stekker in het stopcontact erin doet; oftewel, wanneer de speakers stroom ontvangt. Dus volume regeling, bass regeling en dat soort zaken zijn niet relevant. Zelfs als volume op 100% of 0% staat, het geruis hoor je zodra de stekker al in het stopcontact zit. De reden waarom ik verneem dat het niet aan de volume ligt komt omdat ik alleen de stekker in het stopcontact erin heb gedaan en als het stil is dat je het geruis hoort. Dus mijn aux-in kabel heb ik niet eens ingeplugd in mijn PC maar toch hoor ik geruis wanneer mijn speakers stroom ontvangen.

Moet wel zeggen, hoge frequentie geluiden zoals gepiep, geruis en dat soort dingen ben ik erg gevoelig voor. Misschien dat dat deels de reden is waarom ik het geruis als onaangenaam ervaar en het ook goed hoor. Zelf weet ik niet of het "normaal" is dat je geruis hoort wanneer de de speakers stroom ontvangen. Misschien dat iemand anders dit weet? Alsnog bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:49

SED

Wat tips
Tips
If you're having problems with speakers emitting a static or crackling noise, it may be caused by a high-speed internet box or cell phone. Cell phones with GSM technology will also make regular chattering noises. Putting some distance between the speakers and the box or phone may help if this is the case.
In some cases, you will be receiving high amounts of static from the CD Player or Line In channels. This can be corrected simply by lowering the volume or muting these channels in Volume control. (Start>All programs>Accessories>Entertainment>Volume control)
If your sound card is built into the motherboard do not try to remove it. Your entire motherboard will be need to be replaced if the sound card is the problem. Another option in that case is to buy a separate sound card and install it.
http://www.wikihow.com/Fix-Computer-Speakers

In zijn algemeenheid: een speaker zet elektriciteit om in geluid. Er zit dus een signaal ergens op je speakers. dat kan van het lichtnet afkomstig zijn, dus een stoorbron die verantwoordelijk is voor het versterkte geluid. Probeer die stoorbron te localiseren door eliminatie van bijv de groepen in huis. Schakel die een voor een uit en luister naar het resultaat.
Een goedkoop merk LED of spaar lamp kan al de bron zijn van je ellende.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnbeuvink
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08-2023
Anoniem: 546565 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:48:
@Brilsmurfffje

Om elke keer mijn stekker uit te halen is geen geschikte oplossing voor mij jammer genoeg. Zelf denk ik niet dat een persoon elke keer onder zijn bureau de stekker eruit en erin wilt steken :)
Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van een master/slave stopcontact.
Als master je computer inpluggen en al je rand apparatuur op de slave poorten.
Hierdoor schakelt al je rand apparatuur uit zodra je de computer uit zet.

Heb je echter je PC continu aan, dan is dit geen oplossing en is de beste manier: op zoek gaan naar de stoorbron zoals hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Excuses dat ik het was vergeten te melden, maar het aansluiten op andere stopcontacten is iets wat ik al geprobeerd had. Van de stopcontacten in mijn kamer tot de stopcontacten in de huiskamer, keuken, badkamer en wat al niet - het probleem vond steeds plaats. Het zijn tevens gewoon stopcontacten die in de muur verwerkt zijn, dus heb geen verlengsnoeren e.d. gebruikt tijdens het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:15

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Interessant artikel, nu weet ik tenminste hoe het probleem heet. Zelf wist ik niet hoe de fenomeen heette, maar het is inderdaad Brom (mains hum). Hier een voorbeeld van: YouTube: LM1875 - Mains Hum (50 Hz) issue . Al is die van mij niet zo erg, maar dit is dus het geluid wat ik hoor wanneer ik de stekker van mijn speakers in het stopcontact doe. In mijn geval is het geluid zachter maar de "vorm" is hetzelfde.

Aan de reacties te zien verneem ik dat het probleem zich bevindt bij mijn elektrisch netwerk en dat ik daar iets aan moet doen. Al hoor ik bijv. bij de Mediamarkt ook het geruis wat we hier besproken hebben, maar dat is te verwachten bij show-modellen en het feit dat ze allemaal op hetzelfde elektrisch netwerk en dicht bij naast elkaar zitten. Dus vroeg ik me af, hoe kan ik het beste dit probleem vermijden? Zijn er speakers die bestand zijn tegen brom? Of moet ik echt alle stekkers van randapparatuur in mijn huis loskoppelen, mijn speakers aansluiten en dan kijken welke randapparatuur brom veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:15
je zou zoiets eens kunnen proberen:

http://www.bax-shop.nl/ov...IrL-sj9_MMCFSX4wgodcj4AEg

of:
https://www.google.nl/sea...aardlus+isolator&tbm=shop

ik heb er ook last van, bij de koppeling van mijn PC met de stereo. wat bij mij wel werkt is om het volume bij de bron (pc) heel hoog te zetten, en dan bij de stereo laag, ipv de pc laag en de stereo hoog.

[ Voor 26% gewijzigd door Hopjesvla79 op 25-02-2015 12:25 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:23:
je zou zoiets eens kunnen proberen:

http://www.bax-shop.nl/ov...IrL-sj9_MMCFSX4wgodcj4AEg

of:
https://www.google.nl/sea...aardlus+isolator&tbm=shop

ik heb er ook last van, bij de koppeling van mijn PC met de stereo. wat bij mij wel werkt is om het volume bij de bron (pc) heel hoog te zetten, en dan bij de stereo laag, ipv de pc laag en de stereo hoog.
Bedankt voor de reactie. Zal eens keer kijken of de isolator helpt of niet. Al vraag ik me af of of stereo volume hoog, pc volume laag zal helpen, want bij de tytan trust 2.0 herinner ik me nog dat zelfs als ik volume helemaal op laag zette dat ik alsnog brom hoorde. Maar een isolator kan wellicht helpen (als ik het zo lees het dempt brom, dus ik ga ervan uit dat die dat ook doet).

Zelf zat ik te denken om dit aan te schaffen: productreview: Trust Tytan 2.1 (19019) (EU-model) review door OB1

Mijn vraag is of dit ook een fatsoenlijk product is, zelf heb ik bij de reviews niks over geruis of brom gelezen, maar met de 2.0 die ik al twee keer had was er wel degelijk geruis en brom. Zijn er misschien anderen hier die hun ervaring over dit product kunnen meedelen? Of zijn er andere "betere" 2.1 speakers sets die ik moet overwegen? Mijn budget zit rond de €70-80 , dus mits mogelijk graag binnen die prijs klasse houden. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:04

OB1

Anoniem: 546565 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:05:
[...]

Bedankt voor de reactie. Zal eens keer kijken of de isolator helpt of niet. Al vraag ik me af of of stereo volume hoog, pc volume laag zal helpen, want bij de tytan trust 2.0 herinner ik me nog dat zelfs als ik volume helemaal op laag zette dat ik alsnog brom hoorde. Maar een isolator kan wellicht helpen (als ik het zo lees het dempt brom, dus ik ga ervan uit dat die dat ook doet).

Zelf zat ik te denken om dit aan te schaffen: productreview: Trust Tytan 2.1 (19019) (EU-model) review door OB1

Mijn vraag is of dit ook een fatsoenlijk product is, zelf heb ik bij de reviews niks over geruis of brom gelezen, maar met de 2.0 die ik al twee keer had was er wel degelijk geruis en brom. Zijn er misschien anderen hier die hun ervaring over dit product kunnen meedelen? Of zijn er andere "betere" 2.1 speakers sets die ik moet overwegen? Mijn budget zit rond de €70-80 , dus mits mogelijk graag binnen die prijs klasse houden. Bij voorbaat dank.
Ik heb zelf geen last van ruis bij mijn Trust Tytan 2.1, de brom is alleen hoorbaar als je je oor tegen de tweeter aanhoudt en het volume op de sub en afstandbediening vol open zet, en dan zit je op "blaas je oren op" niveau als je muziek zou opzetten ;). Ook geen ruis :).

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Ik weet dat er ook stekkerdozen zijn met een soort van ruisfilter er in. Ze kosten wel allemaal rond de €50+ maar hiermee is naar mijn ervaringen het probleem hoogst waarschijnlijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Misschien eens testen bij de buren? Dan weet je of het aan je eigen electriciteitsnet ligt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Trust? Redelijk? ;)
Heb zelf een Logitech Z2300 set, tweedehands is die wel binnen dat budget te krijgen.
Zit er geen aan/uit knop op je speakers?
Pagina: 1