Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-02 12:37
Hallo,

Mijn hcs is het aan het begeven. Ik heb de Philips HTS6600. Dit is zo'n 2.1 setje met ambisound waardoor het niet als 2.1 zou klinken. Nu is het systeem kapot aan het gaan. Af en toe een harde 'klap' in het geluid en ook dat ie soms gewoon gaat piepen. Uit en aan en opgelost maar het gebeurt nu om de haverklap.
Nu zou ik graag een receiver gaan kopen en de speakers + subwoofer daarop aansluiten. Echter, er zitten geen normale aansluitingen op en in de subwoofer zit nog een hele unit gebouwd met inputs etc. Stroom komt er bij de subwoofer in en van daaruit gaat een kabel naar de 'main unit'. Lijkt mij dat er dus ook een signaal teruggaat die de subwoofer van geluid voorziet.

Aansluiting van de speakers: https://www.dropbox.com/s...01-16%2016.14.37.jpg?dl=0
Het lijkt erop dat er 3 paar signalen naar de speakers gaat (speakers hebben 6 aparte speakers erin zitten). Deze zou ik graag ombouwen dat er gewoon een normaal audiosignaal ingaat.

Aansluiting van subwoofer naar 'main unit': https://www.dropbox.com/s...01-16%2016.15.59.jpg?dl=0
Hier is het wat lastiger. Deze kabel steekt in de 'main unit' en die gaat naar de sub toe waar die niet uitgehaald kan worden. Hier zou ik ook gewoon een normale kabel op bouwen zodat deze op een receiver aangesloten kan worden.

Iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:00
Dit lijkt me zonder enige ervaring met elektronica vrijwel onmogelijk.

Ik heb het schema even bekeken, zelfs met de print met de eindversterkers kun je niets.....het audiosignaal komt daar digitaal op binnen.

Je zult hooguit de front speakers kunnen hergebruiken. In elke unit zitten 3 drivers. 1 surround 1 front en 1 center.
Alle units parallel zetten gaat niet, een gemiddelde versterker zou de lage impedantie niet leuk vinden.

Kortom kansloos denk ik.
Koop gewoon weer een nieuw alles in 1 setje of investeer in een goede receiver + speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Waar heb je dat schema gevonden?
Want ik heb alleen maar handleidingen kunnen vinden waar dat niet in staat...

En er zitten trouwens 8 speakers per kant. In het onderste gedeelte zitten er nog twee. Wat wordt er per driver aangestuurd dan?

[ Voor 37% gewijzigd door sdop op 17-01-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:32
Ik heb sinds kort ook een setje van deze speakers en wil deze ook graag gaan gebruiken i.c.m. een losse versterker.

In de service manual http://diagramas.diagramasde.com/otros/HTS6600.pdf op pagina 73 zijn de aansluitingen te zien:

Links:
SL+,FL+CTR+,SL-,FL-,CTR-

Rechts:
SR+,FR+CTR+,SR-,FR-,CTR-

Oftewel S(surround vermoed ik gezien de datasheet van de amplifier chip) links en rechts, Front links en rechts en Centre(zelfde signaal voor zowel links als rechts) Op pagina 74 zijn de connecties 1 t/m 6 te zien per connector naar de speakers.

Wat ronnie vd ook zegt; De versterkerprint maakt gebruik van het Texas Instruments IC s5508a. Dit is een 8-Channel Digital Audio PWM Processor, welke digitale input nodig heeft. Om deze te gebruiken is niet triviaal omdat je dan alle signalen digitaal zult moeten aansturen, vandaar dat ik ook wil proberen het op een losse versterker aan te sluiten.

@sdop, ben jij hier nog mee verder gekomen sinds januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Ik ben er weer even mee aan de slag gegaan en heb een speaker open gemaakt.
Dit is de binnenkant:
http://imageshack.com/a/img673/7045/5MBn29.jpg

De bovenste 4 speakers zijn allemaal 6 ohm en 20W en ik denk dat ze parallel gemonteerd zijn aangezien ze 3 ohm aangeven op de multimeter met de kabels eraan en zonder kabels dus 6.
De 2 speakers eronder zijn 3 ohm en 20W.
Die daaronder zijn 4 ohm en 20W en die zien er iets anders uit. Wat is het verschil precies tussen die en de rest?
Ik wil het nu dus graag gaan maken zodat ze op 1 aansluiting van een versterker kunnen. Hoe kan ik dit het beste doen? Lukt dat met alle speakers?

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 26-06-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
Ik wil niet neerbuigend doen, maar gooi dit weg en koop iets anders.
Het ziet er mooi uit, maar de divertjes die er in zitten zijn niet veel soeps.
Ik mis ook enige vorm van dempingsmateriaal!

Verder is het een willekeur aan impedanties waarbij het bijna onmogelijk is om op 4 a 8 ohm uit te komen. Ik kom op 2 a 3 ohm uit na een beetje creatief mixen.

Je zou kunnen proberen het aansluitschema uit te tekenen, en de speakers dan op een surround receiver aan te sluiten zoals ze bedoeld zijn.
Dan zit je nog met de passieve subwoofer......

Vrijwel elk 2 weg systeem van een goed merk gaat beter klinken en het scheelt een hoop gepruts.

Service manual staat bij tanya, versterker gedeelte staat er helaas niet in.
http://elektrotanya.com/philips_hts6600.pdf/download.html
even wachten en na een tijdje komt de get manual knop beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Het maakt me niet zoveel uit dat er betere setjes zijn. Ik heb dit nu liggen en vind het leuk om het om te klussen als dat mogelijk is.
Zijn er geen andere mogelijkheden door bijvoorbeeld 2 speakers weg te laten? Ik heb ook wel een beetje zitten rekenen, maar moet het precies op 4 of 8 uitkomen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Ik wil de speakers gebruiken als 2.1 setje (met losse sub) voor de pc, daarvoor zullen ze prima hun werk kunnen doen. Daarnaast is het, zoals sdop als zegt, ook wel om gewoon te knutselen.

Ik heb de kanelen een poos geleden doorgemeten en dit heb ik gemeten (direct aan de connector):
Weerstand per channel:

Rechter speaker:
Surround R: 6 ohm
Front R: 6 ohm
Centre: 8 ohm

Linker speaker:
Surround L: 6 ohm
Front L: 6 ohm
Centre: 8 ohm

Dit komt ook overeen met jouw bevindingen: de surround en front channels zijn als volgt opgebouwd: bovenste 2 speakers parallel: 6ohm+6ohm=3ohm, deze vervolgens weer in serie met de 3 ohm speaker: 3ohm+3ohm=6ohm per channel.

In het centre kanaal zitten de onderste speakers van 4ohm in serie, waardoor je daar totaal 8ohm meet. (In de versterker zelf zitten de centre kanelen van de linker en rechter speaker parralel aan elkaar op de printplaat, waardoor deze door de versterker wordt gezien als 1 centre kanaal van 4ohm, maar dit is verder niet van belang).

Hoe ik nu de kanalen heb doorverbonden is als volgt op de connector:
Surround+ aansluiting op Centre+ aansluiting, Surround- aansluiting doorverbinden met Front+ aansluiting, Front- aansluiting doorverbinden met Centre-.

Wat je dan doet is de surround en front kanalen in serie zetten, wat resulteert in 6+6=12ohm, en deze zet je vervolgens parallel aan het centre kanaal(van één speakers, links of rechts), dit resulteert dan in een weerstand van 12 parallel aan 8 = 4,8ohm per complete speaker. Als je een versterker hebt die 4ohm speakers kan aandrijven moet dat prima werken, hier in ieder geval wel :)

Hopelijk is het een beetje duidelijk en heb je er wat aan sdop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
creatief, lawaai zal er wel uit komen :)

Om de hele bups + subwoofer aan te sturen ben je nog wel een versterker nodig.

Deze kun je misschien wel mooi in de sub of in een kastje bouwen, of in de behuizing van de oude receiver.

http://www.ebay.nl/itm/Ne...ain_3&hash=item418d00d828

http://www.ebay.nl/itm/TD...ain_0&hash=item27ebfd8ec4

voeding:
http://www.ebay.nl/itm/AL...n_101&hash=item1c3158194c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Ik heb maar even een tweedehands Denon receiver op de kop getikt. Aangesloten zoals Virtual Reality zei, waarvoor dank! Het werkt nu dus :) Stap 1 is dus gelukt!
Nu heb ik nog de subwoofer. Heb de hele unit eruit gehaald en het ziet er nu zo uit:
http://imageshack.com/a/img907/2643/BlO9cq.jpg
Er zitten dus 4 kabeltjes aan, is dat normaal bij een subwoofer?
Kan ik hier een versterker tussenzetten zodat ie op m'n subwoofer pre-out van m'n receiver kan?

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 26-06-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Is er iemand die me hiermee verder kan helpen?
Het enige wat ik kan vinden zijn bijvoorbeeld van die 2.1 versterkertjes op ebay..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Gaat zoiets werken:
http://www.aliexpress.com...amplifier/2031561396.html
Lijkt meer op een versterkertje voor in de auto.
Of dit:
http://www.aliexpress.com...Subwoofer/2020065052.html
Lijkt me een beetje overkill?
Of:
http://www.aliexpress.com...tracelog=back_to_detail_a
Lijkt een beetje op de eerste
Of toch zoiets:
http://www.aliexpress.com...e-Shipping/960973035.html

Het is voor mezelf niet helemaal duidelijk wat ik nou precies zoek. Hij gaat aangesloten worden op de subwoofer pre-out van m'n receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Ik heb zelf niet de subwoofer, maar heeft deze sub niet gewoon audio-in ingangen? (lijkt wel op plaatjes die ik kan vinden, jouw plaatje uit je eerste post werkt niet meer) Daar kun je dan toch direct de pre-out (of welke output dan ook) van je reciever op aansluiten? Of heeft de usb echt een signaal van de main unit nodig om aan te gaan bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Ja die heeft een signaal nodig.. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar een versterker om in die sub te bouwen. Heb de sub al leeg gehaald, dus daar past mooi een versterker in in de lege ruimte.
Alleen de vraag is een beetje wat voor versterker ik erin ga bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Volgens mij is de connectie gewoon dubbel uitgevoerd dus rood 2x sub+ en wit 2x sub- Even meten welke weerstand er tussen rood en wit zit (verwacht 4 of 8 ohm) en meten of de 2 rode en de 2 witte inderdaad aan elkaar zitten. Volgens mij gaat het met elk van die versterkertjes wel werken.
Zoek er in ieder geval een uit waarbij er een low-pass filter zit ingebouwd om puur de lage tonen te laten versterken, maar volgens mij zit dit bij elke die je hebt uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Doet mijn receiver dat niet ook al bij die subwoofer pre out? (alleen lage tonen doorlaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
sdop schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:41:
Doet mijn receiver dat niet ook al bij die subwoofer pre out? (alleen lage tonen doorlaten)
Nee, meestal is sub pre-out enkel een line-level output die mee schaalt met het volume. In de versterker voor je subwoofer moeten dus de lage frequenties doorgelaten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Oké ik denk dat ik dan zo'n Lepai LP-2020A+ versterkertje doe. Lees er wel redelijke recensies over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Ik heb de draden van de subwoofer doorgemeten.
Alles zit aan elkaar vast. En de weerstand tussen rood en wit is 4 ohm.
Sluit ik de sub dan gewoon aan met 1 witte en 1 rode draad op een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Ik vind het een beetje vreemd dat alle draden met elkaar verbonden zijn. Is dit normaal? Of moet ik ze alsnog als paar aansluiten?
Ik wil dit graag even verifiëren voordat ik een versterker koop om hem aan mijn receiver te hangen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
Gewoon beide rode aan de + van de versterker en beide witte aan de -. Geen idee waarom het dubbel uitgevoerd is, misschien om het vermogen aan te kunnen of misschien zitten er wel 2 woofers in de sub. Hoe dan ook gewon wit bij elkaar knopen en rood bij elkaar knopen en aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdop
Ik ga het gewoon proberen. Heb een kleine versterker gekocht en ik zal terugkoppeling geven zodra ik het binnen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwdamen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-03 09:48
Ik zit met hetzelfde dillema als jullie, ik heb me een Arlic 2.1 Amplifier for DIY Speaker Up2stream Amp aangeschaft en heb de 6600 als donor voor de satelieten en de bas
zou je me de foto van de binnenkant van de sateliet door kunnen sturen AUB

ik denk er aan om een filtertje toe te voegen voor hoog en middan
Ik kan niet bij de foto site site die jullie delen.

Bij voorbaat dank
Groet John
Wijzig
Pagina: 1