Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de aankondiging van nieuwe Xiaomi Note ga ik toch maar op zoek naar een andere telefoon, want die vind ik te duur. Ik zit nu met mijn gedachten bij een Xiaomi RedMi 2, maar misschien is er iets beters te vinden.

De eisen:
- Om en nabij de 5 tot 5,5"
- Een beetje fatsoenlijk merk, dus geen Elephone of aanverwanten.
- Degelijke camera
- PPI van 300+
- Qualcomm CPU (geen discussie graag, die hebben we al gehad)
- <200 euro
- Goede ROM/support: nette ROM (MIUI/Cyanogen) of community die actief ontwikkelt
- Goed werkende GPS

Als het even kan:
- 2 GB RAM
- SD card
- 4G

Ik heb vast nog wat gemist, maar dat komen we vanzelf wel tegen. Hebben jullie goede suggesties?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik denk dat je toch een eis zou moeten laten vallen. Persoonlijk zou ik je PPI eis droppen en voor de Xiaomi Redmi Note 4G gaan. Blijkbaar hecht je veel waarde aan een grote community en dan zit je bij MIUI/Xiaomi zeker goed.
Als je je community eis laat vallen dan heb je iets meer keuze, maar ik zou persoonlijk de support /community zwaarder laten wegen dan de PPI. Ga je het verschil tussen 267 en 300 PPI met het blote oog waarnemen?

Edit: anders nog Huawei Honor 3C / Play 4X, Asus Zenfone 5 4G, Jiayu S3, ZTE V5 4G. Ik weet niet hoe het bij deze toestellen met de PPI zit en de community.

[ Voor 15% gewijzigd door John Rambo op 16-01-2015 16:21 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Topicstarter
John Rambo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:12:
Ga je het verschil tussen 267 en 300 PPI met het blote oog waarnemen?
Ik heb vrij goede ogen. 300 PPI is een vanafwaarde, bij voorkeur ligt het nog wat hoger en dan is het onderscheid wel goed te zien.

Ik heb nu een telefoon met 267 PPI en dat is altijd leuk geweest, maar was nou net één van die dingen die ik altijd nét iets beter had gewild. Dan neig ik toch meer naar de RedMi 2, vanwege zijn relatief betere scherm (ondanks dat het dezelfde resolutie is). Al ben ik een beetje bang dat die toch al rap te klein gaat worden.

Xiaomi heeft het me wel lastig gemaakt :P

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51

D4NG3R

kiwi

:)

12% meer PPI valt zeker bij die waarden gewoon op. Misschien niet direct in de te tellen pixels, maar wel in de scherpte van het beeld.

Defineer 'Degelijke camera'. Gewoon degelijke plaatjes onder normale omstandigheden of verwacht je echt mooie foto's te kunnen maken met instellingen van hier tot Tokyo?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• John Rambo
312 PPI t.o.v. 267 vind ik niet zo'n heel denderend verschil.

Edit: Ik weet zo geen toestel wat aan al je eisen voldoet, zoals gezegd denk ik toch dat je wat moet bijstellen.

[ Voor 48% gewijzigd door John Rambo op 16-01-2015 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:25:
Defineer 'Degelijke camera'. Gewoon degelijke plaatjes onder normale omstandigheden of verwacht je echt mooie foto's te kunnen maken met instellingen van hier tot Tokyo?
Ik versta onder een degelijke camera geen DSLR of Lumia 1020-kwaliteit, maar een camera zonder shutter lag die bruikbare plaatjes maakt onder een scala aan omstandigheden. Ik gebruik de telefooncamera vaak om dingen onderweg vast te leggen of te documenteren en dat moet gewoon werken. Voor de vakantiefoto's gebruik ik wel een losse camera.

In ieder geval geen belabberde kwaliteit of trage meuk.
John Rambo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:26:
312 PPI t.o.v. 267 vind ik niet zo'n heel denderend verschil.
Genoeg om op te vallen :) Ik ben even de telefoons die je gelist hebt aan het bestuderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 16:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij het zoeken kwam ik nog twee verborgen eisen tegen waarvan ik me niet gerealiseerd had dat ik ze had; dat het spul 64-bits is en beschikbaar bij een betrouwbare webshop. Ik realiseer me dat het eerste nu nog een papieren voordeel is, maar ik denk dat de telefoon daarmee in potentie een langer leven beschoren is (ook qua ROMs en dergelijke) en dat je vanaf Lollipop ook meer meetbare voordelen gaat zien door de extraatjes die ARMv8 biedt.

Inmiddels ben ik serieus naar een ZTE V5 Max aan het kijken. Deze lijkt in veel opzichten veel op een Xiaomi Note 4g. Ook daar heb je geen 300+ PPI, maar de rest lijkt allemaal prachtig te kloppen. Zelfs Cyanogenmod en MIUI lijken al beschikbaar te zijn (al moet je wel even door een Chinese bootloader heen om dat erop te krijgen). Voordeel ten opzichte van de Xiaomi Note 4g lijken nog net wat scherpere foto's te zijn en dus 64-bit. Bonus is dat hij qua kleur ook nog eens perfect past bij de jas die ik gisteren heb gekocht :+ Mocht iemand redenen zien dat de ZTE toch niet zo'n goed idee is dan hoor ik ze graag, ik ben nu alles aan het dubbelchecken.

Rambo, klopt het dat een deel van telefoons die jij hierboven opgaf MediaTek-processors aan boord heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 16:10 ]

• John Rambo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:07:
Bij het zoeken kwam ik nog twee verborgen eisen tegen waarvan ik me niet gerealiseerd had dat ik ze had; dat het spul 64-bits is en beschikbaar bij een betrouwbare webshop. Ik realiseer me dat het eerste nu nog een papieren voordeel is, maar ik denk dat de telefoon daarmee in potentie een langer leven beschoren is (ook qua ROMs en dergelijke) en dat je vanaf Lollipop ook meer meetbare voordelen gaat zien door de extraatjes die ARMv8 biedt.

Inmiddels ben ik serieus naar een ZTE V5 Max aan het kijken. Deze lijkt in veel opzichten veel op een Xiaomi Note 4g. Ook daar heb je geen 300+ PPI, maar de rest lijkt allemaal prachtig te kloppen. Zelfs Cyanogenmod en MIUI lijken al beschikbaar te zijn (al moet je wel even door een Chinese bootloader heen om dat erop te krijgen). Voordeel ten opzichte van de Xiaomi Note 4g lijken nog net wat scherpere foto's te zijn en dus 64-bit. Bonus is dat hij qua kleur ook nog eens perfect past bij de jas die ik gisteren heb gekocht :+ Mocht iemand redenen zien dat de ZTE toch niet zo'n goed idee is dan hoor ik ze graag, ik ben nu alles aan het dubbelchecken.

Rambo, klopt het dat een deel van telefoons die jij hierboven opgaf MediaTek-processors aan boord heeft?
Ik heb even gekeken naar die ZTE max maar die ziet er prima uit, leuk apparaat. Snap 401, 2Gb ram, 16 Gb rom! Geen 800mHz, maar dat heeft vrijwel geen een toestel.
Lijkt inderdaad op een Xiaomi Note/Redmi 2 d:)b

Ik had niet gelet op processor dacht ik, maar volgens mij is dat vooral qualcomm, behalve de huaweis, dat zijn van die kilrin chips.

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
De ZTE V5 Max is inmiddels besteld en misschien al onderweg. Hij voldoet aan al mijn eisen, behalve die van de PPI, maar alternatieven die op het vlak van PPI goed scoorden waren of veel te duur, of hadden andere problemen.

We gaan in de praktijk zien hoe relevant dit is :)
Pagina: 1