• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik heb van de week de Samsung WB35F aangeschaft, voornamelijk omdat die ingebouwde wifi-functionaliteit heeft.
Maar de wifi mogelijkheden vallen me tegen.

Op smartphones ben ik gewend AirDroid te gebruiken om snel, gemakkelijk en vooral: draadloos, foto's te downloaden.
Ik had iets soortgelijks verwacht bij de WB35F. Dus eigenlijk wat met een USB kabel kan, maar dan draadloos.

Maar nee: er worden allerlei cloud-diensten ondersteunt: Picasa, Facebook, YouTube, Samsung Link en meer, maar simpel even via wifi de fotos downloaden lijkt er niet bij te zijn.
Zie ik iets over het hoofd?

Het enige eenvoudige alternatief lijkt de NFC ondersteuning te zijn, maar die lijkt vooral voor smartphones te zijn bedoeld.
Ik ben aan het nagaan of ik dan een NFC reader kan vinden die ik vanaf een pc kan gebruiken, en daarmee de foto's gemakkelijk kan downloaden.
Maar ik vind het moeilijk om informatie te vinden over NFC readers voor deze toepassing die met een Windows PC te gebruiken zijn.

Heeft iemand al ervaring met een NFC reader om bijv. foto's vanaf een mobiel apparaat met NFC te downloaden in Windows?
Is Samsung Link de meest eenvoudige wifi-oplossing voor de WB35F om foto's op een PC te downloaden?

[ Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 16-01-2015 15:46 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
De afgelopen week e.e.a. geprobeerd:

- Cloud functies: Facebook, Picasa, Dropbox
Zetten geen zoden aan de dijk: je moet dan telkens kiezen waar je de foto's wilt uploaden.

- Autoshare
Werkt alleen met een smartphone met Samsung SmartCam app.
Fotos worden dan - alleen als je op hetzelfde wifi netwerk zit - automatisch verstuurd.
Maar dat vind plaats direct na het nemen van de foto; je moet dan steeds wachten en de smartphone erbij hebben.
Ik gebruik zoals aangegeven AirDroid vanaf mn smartphone, maar die applicatie kan de wifi verbinding weer niet gebruiken als SmartCam actief is....
Geen oplossing.

- Samsung Link
Wat blijkt is dat Samsung Link niet meer dan een DLNA server is.
Windows Media Player herkent 'm probleemloos, en de WB35F vraagt netjes of ik die toegang wil toestaan.
Maar helaas kan ik foto's dan niet downloaden, maar alleen bekijken :(

Deze DLNA functionaliteit komt wel het dichts in de buurt van wat ik verwacht.
Ik ben nu alleen nog op zoek naar een Windows DLNA client die foto's ook daadwerkelijk kan downloaden.

Het is erg jammer dat deze camera geen FTP toegang heeft, of een webserver die je middels een browser kunt benaderen, zoals AirDroid: dat zou het leven een heel stuk eenvoudiger maken.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com