• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-01 17:39

Plux

Team KVM

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik probeer oude onderdelen (cpu, geheugen) aan de praat te krijgen met een 'nieuw' tweedehands moederbord. Het gaat om een Asus p5q van iemand uit België. Ik heb er ook een nieuwe voeding voor gehaald, een coolermaster 500w. Zou goed moeten zijn lijkt me.

Maar ik probeer alles nu buiten de kast te starten en krijg weinig reactie. Als ik met een schroevendraaier de pinnetjes trigger gaat de fan van de cpu een paar keer draaien en thats it. Er zit verder alleen twee geheugenreepjes in geen hd of videokaart nog. De tips uit de starttopic lijken hier niet te gelden of ik zie iets over het hoofd.

Btw: de onderdelen behalve mobo hebben hiervoor wel in een systeem gezeten dat door doorgeslagen stoppen was opgeblazen, kan daardoor de processor misschien falen?

je hebt alltijd gelijk, ook als je weet dat je ongelijk hebt

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Alle onderdelen gaan uitwisselen, dan weet je of het defect is.
Of,
de onderdelen in een andere pc gaan testen, dan weet je wat defect is.

Ook luidspreker aansluiten op je moederbord.
Dan zou zonder geheugen je moederbord moeten gaan piepen, anders is vermoedelijk je moederbord defect.

[ Voor 35% gewijzigd door jan99999 op 16-01-2015 20:44 ]

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-01 13:33
Recent heb ik ook een oude pc geprobeerd te repareren en ik had een soort gelijk probleem. Bij mij was de voeding welke voor problemen zorgde, deze kon niet meer het gevraagde vermogen leveren hierdoor knalde hij er elke keer uit vlak na booten. misschien kan je het testen met een andere voeding..

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
MatthijsTange schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:21:
Recent heb ik ook een oude pc geprobeerd te repareren en ik had een soort gelijk probleem. Bij mij was de voeding welke voor problemen zorgde, deze kon niet meer het gevraagde vermogen leveren hierdoor knalde hij er elke keer uit vlak na booten. misschien kan je het testen met een andere voeding..
Hij heeft net een nieuwe voeding gekocht voor dit systeem zoals hij aangeeft in eerdere post

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2025
Dit moederbord ondersteund volgens mij en heeft het volgens mijn ook niet onboard videokaart.

Probeer het eens met een losse videokaart. Help dit niet aan je probleem kan je altijd nog proberen

om je geheugen te wisselen als je 2 bankjes hebt per 1 opstarten zodat je kan uitsluiten of het je geheugen is

of ze moeten alle 2 stuk zijn wat niet vaak voor komt

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
Sluit de pc speaker op moederbord aan. Volgens het aantal "beeps" kom je te weten wat mankeert.

8 "beeps" is geen videokaart als ik me goed herinner. :(

[ Voor 24% gewijzigd door Neuron Collider op 18-01-2015 23:19 ]

Pagina: 1