Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding coil whine na CPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Hoi,

Ik heb recent van een i3 naar i5 geupgrade. Na de upgrade hoorde ik wat gepiep tijdens het browsen (vb. refresh, scroll). Ik vond het raar dat een cpu geluid zou maken, dat was tenslotte het enige verschil. Daarop heb ik een voor een alles na gelopen en het blijkt nu de voeding te zijn waar het geluid vandaan komt.

Het is geen constant geluid maar dus af en toe wat gepiep als ik ''iets'' doe. Als ik bijv. constant op F5 druk om een pagina te verversen blijft die het doen.

Mijn vraag, hoe kan dit? Is het misschien doordat deze cpu meer vermogen vraagt en het precies op zo n punt (qwa vermogen) zit waar die geluid produceert?

In ieder geval vind ik het nogal een irriterend geluid :)

Hoop dat er een oplossing voor is.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je aanname is juist omtrent het vermogen. Ik heb zelfs DDR latjes/ chips gehoord in eerdere PC's evenals videokaart coilwhine / geheugen geluid. Zeer irritant inderdaad bij redelijk stille systemen.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Be Quiet L7 530W
Intel i3 4150 > i5 4590
R9 290 AMD
8GB
SSD
ToFast schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:36:
Je aanname is juist omtrent het vermogen. Ik heb zelfs DDR latjes/ chips gehoord in eerdere PC's evenals videokaart coilwhine / geheugen geluid. Zeer irritant inderdaad bij redelijk stille systemen.
Ik moest denken aan ''oscillatie frequentie'' van school destijds :D Het zal wel zoiets zijn :P

[ Voor 76% gewijzigd door Kakulukia op 16-01-2015 14:39 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou zeggen: pak een lijmpistool en lijm al je coils een beetje vast.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
under of overvolt de CPU, aangezien het een intel is zou ik zeggen een kleine under volt. freq van het geluid veranderd dan.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
dezejongeman schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:47:
under of overvolt de CPU, aangezien het een intel is zou ik zeggen een kleine under volt. freq van het geluid veranderd dan.
Dat is inderdaad een goede tip!
Pagina: 1