Issues met GTX970, MST en 3x display

Pagina: 1
Acties:

• v.d.H
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs de Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 gekocht en drie Dell u2415's. De kaart ondersteunt Displayport 1.2 en daarmee dus MST.. neem ik aan. Bedoeling was om 1 monitor via een displayportkabel te verbinden, en de andere 2 te daisychainen. Dit werkt in zoverre (niet) dat ik ik nu naar drie gemirrorde schermen zit te kijken. WIndows (8.1) herkent maar 1 monitor. De laatste nVidia-driver (344.48) is geinstalleerd.

Doe ik iets verkeerd? Snap ik het principe achter MST wellicht niet? Of ondersteunt deze kaart misschien toch niet hetgeen ik voor ogen heb? Vraag staat ook uit bij Asus, maar daar heb ik nog geen antwoord van..

Thanks!
vdH

[ Voor 1% gewijzigd door v.d.H op 16-01-2015 12:24 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Volgens de wikipediapagina over DisplayPort (https://en.wikipedia.org/...gle_DisplayPort_connector) kun je alleen gebruik maken van MST als je monitor MST-capable is, of je een MST-hub hebt. Ik kon zo snel niet vinden of jouw monitoren MST-capable zijn, maar dat zou je zelf even kunnen uitzoeken. Anders zit er weinig anders op dan zo'n MST-hub te kopen.

In principe ondersteunt DP 1.2 MST, maar zoals hierboven gezegd, moeten ook je schermen dat aan kunnen.

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 12:48 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:21

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk een stomme vraag, maar ik zie in mijn omgeving meer mensen hier tegenaan lopen;

Heb je in Windows uitgebreid bureaublad (extended desktop) wel aangeklikt in je scherminstellingen? (Dus waar je de resolutie etc instelt staat ook een select box voor mirroring en extended desktop.)

Je scherm en videokaart ondersteunen namelijk MST, dus ik denk dat het een software issue is.

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-01-2015 12:54 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• v.d.H
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11-2025
Dank voor de vlotte reacties!

Probleem inmiddels verholpen. Blijkt dat de monitor zelf ook een instelling kent om Displayport 1.2 aan/uit te zetten, en deze staat standaard op 'uit'. Beetje onhandig van Dell, maar ze zullen er wel een reden voor hebben.

Fixed dus, dank voor het meedenken!

[ Voor 93% gewijzigd door v.d.H op 16-01-2015 13:51 ]