Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

video streams werken niet

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 15:51
ik heb een raar en eigenaardig probleem. Mijn video streams in mijn hele netwerk stoppen af en toe met werken. Ik heb een klassiek netwerk, een draadloos router (Sitecom) waar de clients mee verbinden, de router is aan de WAN zijde verbonden met de modem (glasvezel).

alle andere zaken werken normaal; audiostreams, www en andere zaken die clients vragen. Het is client onafhankelijk (Ipad, laptop, telefoon, netbook, etc) en ook streaming dienst onafhankelijk (youtube, netflix, multiscreen etc)

Ik heb mijn provider ook gecontact, maar die lijkt ook het spoor bijster, iemand een idee?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
geef eens wat extra informatie, stop deze bijvoorkeur in je startport door deze te wijzigen.
'Ik heb een klassiek netwerk' ligt toe.

hoe verbinden je clients met de stream?
wat voor clients zijn het?
wat voor streams hebben we het over en waarmee worden ze afgespeeld?

doe je nog meer op je netwerk tijdens het streamen? staat er een torrent machine te loeien of dergelijke.

zonder deze informatie blijft het gissen. dan is of je netwerk traag/instbiel of je machine waarvan gestreamed wordt is te langzaam/te druk. of afspeel client is defect/traag e.d.

Verwijderd

Het probleem is dus met meerdere soorten video streams, via diverse apparaten. Kunt u meer informatie geven over:
- hoe de apparaten aangesloten zijn (speelt het bedraad, draadloos of beide)
- Welke router u precies heeft (staat op de router en zal waarschijnlijk beginnen met WL- of WLR-)
- Welk modem / provider u heeft
- Of er ook andere netwerkapparatuur aanwezig is, zoals extenders, access points, homeplugs
- Of de streams benaderd worden via browser of apps.