Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lync 2013 connectivity issue troubleshooting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit wat dingen te testen met lync. Ben vrij onbekend hiermee. Maar gaat iets mis met signing in. Denk een certificate issue. Nu probeer ik dat te onderzoeken en is mijn vraag weet iemand hier goeie tools waarvan ik meer informatie krijg dan alleen we're having trouble connecting to the server.

Heb al lync connectivity analyzer maar daar komt ook niet zo heel veel uit.

Dus wat gebruiken jullie over het algemeen voor tools om dit soort issues te troubleshooten?

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Heb je al in de event viewer gekeken naar eventuele warnings en errors voor Lync?

Kijk ook eens onder de Windows services of de Lync front-end service running is, een veel voorkomend probleem is dat deze op starting blijft hangen waardoor clients niet kunnen connecten naar de server. Probleem hiervan ligt vaak aan het gebruik van een untrusted certificaat.

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Verwijderd

Topicstarter
De client krijgt een certificate, maar die zie ik niet terug in de certificate authority waar hij vandaan komt. Hij komt uberhaubt niet voor bij de issued certificates van de domain controller o.O Hoe kan mijn client er dan een krijgen xD

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Beschrijf je lync omgeving eens, en vertel eens hoe en met welke stappen deze geinstalleerd is?

Nu moeten we maar gaan gokken wat je precies uitgerold hebt.

Draai ook de Lync2013 Best practices Analyzer eens. Deze zou ook het een en ander aan configuratiefouten inzichtelijk moeten kunnen maken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:59:
Beschrijf je lync omgeving eens, en vertel eens hoe en met welke stappen deze geinstalleerd is?

Nu moeten we maar gaan gokken wat je precies uitgerold hebt.

Draai ook de Lync2013 Best practices Analyzer eens. Deze zou ook het een en ander aan configuratiefouten inzichtelijk moeten kunnen maken.
Bedankt voor de reply, je hebt helemaal gelijk. Punt is dat we een sps server van Audiocodes probeerden te testen met een test lync server. Deze hebben we op een VM draaien. Wij zelf werken echter nooit met lync en er bestaat een kans dat we dat meer moeten gaan supporten, dus aangezien we tegen problemen aanliepen zochten we naar wat tools daarvoor.

Zijn er inmiddels uit was een certificate issue, uiteindelijke de deployment wizard gedaan probleem opgelost -.- met andere woorden we zaten gewoon veel te moeilijk te doen.