Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Maar allebei de simpele unmanaged switches die we hadden werkte niet op cz (maar thuis met kortere kabels probleemloos), en mijn pc en de 1e switch die we hadden werkte wel.
En als ik bv kijk bij : http://store.linksys.com/...catId550467VVviewprod.htm
Dan Staat dat ook erbij ■Automated error correction technology|
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Waarschijnlijk heeft je "simpele" switch geen auto MDI-X, en kon er geen cross verbinding van maken.
De "dure" switch zal dit wel hebben gehad. Zeker als je aangeeft dat een pc direct aansluiten wel verbinding geeft.
Iig zit hij thuis ook zonder problemen aangesloten op een random poortje van de router.
Helaas kan ik het dus pas testen als ik op cz ben, en wou het eigenlijk voor die tijd toch zeker weten
Ik meen me te herinneren dat er wel wat eisen werden gesteld aan de gebruikte hardware. Op de site staat niet veel info, misschien goed om even met de organisatie contact op te nemen? Om welke switch gaat het?
Eerst het probleem, dan de oplossing
I wish... het gaat niet vaak fout, maar het komt nog steeds voor... en dat zelfs in een omgeving waar alles gestandaardiseerd is.lier schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:45:
Discussie MDI-X lijkt mij van "a long time ago in a galaxy far away".
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
@TS, ik denk dat het eerder een power probleem is... Van doe 'goedkope' huis tuin en keuken switchjes hebben misschien moeite om genoeg power op zo'n lange kabel te zetten. Dat ligt eerder aan de kabel dan aan de switch, want die dingen hebben gewoon aan een bepaalde standaard te voldoen...
Als de kabel geknepen is met goedkope kneut schoentjes uit China, willen die nog wel eens problemen veroorzaken...
Neem gewoon een goede kabeltester mee, als dat ding aangeeft dat de kabel in orde is, zou elke switch moeten werken... (En met goede bedoel ik dus niet een tester met alleen maar lampjes, maar eentje die ook weerstand en afstand meet)
[ Voor 7% gewijzigd door FireDrunk op 19-01-2015 08:48 ]
Even niets...
Power probleem lijkt mij wat onwaarschijnlijk, ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
Ik gok eerder dat je een brakke kabel hebt (water erin, geen full copper), slechte connectoren of verkeerde aderparen gebruikt (juiste twisting is essentieel op langere lengtes)
Mijn vraag is hierbij eigenlijk heb je die kabel tussen je switch en de campzone switch vorig jaar ook direct in je PC gehad? Als je dat doet kan je iig beter checken of je een rotte kabel hebt of niet.
En dan zoals hierboven algezegt is schoentjes controleren, en als dat niet helpt nieuwe kabel. Want 60M moet makkelijk te doen zijn.