Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Switch met error correctie ?

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

Wij gaan dit jaar (hopelijk) weer naar Campzone.
Daarvoor moeten we dus gebruik maken van een 60m lange cat5e kabel.

Vorig jaar liepen we tegen een probleem aan :
De eerste week was er iemand die een mooie managed gigabit switch had, geen problemen mee gehad.
Maar die moest een paar dagen eerder weg.

Hadden we op gerekend, dus ik had mijn eigen doodsimpele 8poorts gbit switchje meegenomen.
Maar dat bleek niet te werken, "het kabel verbonden" ging nog wel branden (geloof ik) maar geen enkele pc kreeg nog een ip. Simpel switchje van iemand anders geleend, zelfde resultaat.

Duwde we de kabel rechtstreeks in mijn eigen pc dan werkte het weer wel.

Volgens iemand daar kwam dat omdat de 1e switch error-correctie bezat en de andere 2 niet.
(overigens gebruik ik die switch nu weer gewoon thuis zonder problemen)

Dus voor dit jaar zoeken we een goedkope switch, 8poorts is genoeg, welke wel zonder problemen zou werken. Alleen is het me niet helemaal duidelijk waar ik op moet zoeken.

Iemand enige suggestie over waar ik naar op zoek moet, danwel een aanbeveling voor welke switch ik zou moeten hebben ? Enige 2 eisen zijn eigenlijk "moet werken" en goedkoop :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39
Ik vind it eerlijk gezegd een vreemd verhaal. De techniek is verregaand gestandaardiseerd, dus ongeacht de gebruikte apparatuur zou het gewoon horen te werken. Ik vermoed eerder dat er iets anders aan de hand is geweest. Wat wel een mogelijkheid is, is dat een van beide devices buiten de standaard opereerde.... maar dat kan zowel voor de eerste switch als voor de tweede gelden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Sja ik herhaal alleen wat gezegd word :P
Maar allebei de simpele unmanaged switches die we hadden werkte niet op cz (maar thuis met kortere kabels probleemloos), en mijn pc en de 1e switch die we hadden werkte wel.

En als ik bv kijk bij : http://store.linksys.com/...catId550467VVviewprod.htm
Dan Staat dat ook erbij ■Automated error correction technology|

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• XanaLuXX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:27
Ik zou een cross kabel meenemen en een koppelblokje. switch-switch is meestal cross, behalve als hij hetzelf kan dedecteren/aanpassen.

Waarschijnlijk heeft je "simpele" switch geen auto MDI-X, en kon er geen cross verbinding van maken.
De "dure" switch zal dit wel hebben gehad. Zeker als je aangeeft dat een pc direct aansluiten wel verbinding geeft.

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hmmm dat Zou ook een optie kunnen zijn, maar zover ik weet is mdi-X standaard in gigabit switches ?
Iig zit hij thuis ook zonder problemen aangesloten op een random poortje van de router.

Helaas kan ik het dus pas testen als ik op cz ben, en wou het eigenlijk voor die tijd toch zeker weten :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Discussie MDI-X lijkt mij van "a long time ago in a galaxy far away".
Ik meen me te herinneren dat er wel wat eisen werden gesteld aan de gebruikte hardware. Op de site staat niet veel info, misschien goed om even met de organisatie contact op te nemen? Om welke switch gaat het?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:39
lier schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:45:
Discussie MDI-X lijkt mij van "a long time ago in a galaxy far away".
I wish... het gaat niet vaak fout, maar het komt nog steeds voor... en dat zelfs in een omgeving waar alles gestandaardiseerd is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
De Auto MDI-X standaard is onderdeel van de 1Gb standaard... Als je dus een 100Mb switch hebt, kan het voorkomen dat het niet werkt...

@TS, ik denk dat het eerder een power probleem is... Van doe 'goedkope' huis tuin en keuken switchjes hebben misschien moeite om genoeg power op zo'n lange kabel te zetten. Dat ligt eerder aan de kabel dan aan de switch, want die dingen hebben gewoon aan een bepaalde standaard te voldoen...

Als de kabel geknepen is met goedkope kneut schoentjes uit China, willen die nog wel eens problemen veroorzaken...

Neem gewoon een goede kabeltester mee, als dat ding aangeeft dat de kabel in orde is, zou elke switch moeten werken... (En met goede bedoel ik dus niet een tester met alleen maar lampjes, maar eentje die ook weerstand en afstand meet)

[ Voor 7% gewijzigd door FireDrunk op 19-01-2015 08:48 ]

Even niets...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Idd. Als je een GOEDE kabel hebt (dus geen aluminium/stalen zooi) dan is die 60m geen enkel probleem.

Power probleem lijkt mij wat onwaarschijnlijk, ik heb het iig nog nooit meegemaakt.

Ik gok eerder dat je een brakke kabel hebt (water erin, geen full copper), slechte connectoren of verkeerde aderparen gebruikt (juiste twisting is essentieel op langere lengtes)

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:34

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik denk idd ook dat je het moet zoeken in de kabel. Op campzone is het 90% van de tijd een slechte kabel.

Mijn vraag is hierbij eigenlijk heb je die kabel tussen je switch en de campzone switch vorig jaar ook direct in je PC gehad? Als je dat doet kan je iig beter checken of je een rotte kabel hebt of niet.

En dan zoals hierboven algezegt is schoentjes controleren, en als dat niet helpt nieuwe kabel. Want 60M moet makkelijk te doen zijn.
Pagina: 1