• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-01 10:42
Sinds kort eigenaar van een mooie UE65HU7500.

Nou ben ik helaas thuis gebonden aan CanalDigitaal en de daarbij horende kwalen. Ik dacht natuurlijk slim te zijn door de TV met dubbele coax aan te sluiten. CI+ module ( de zwarte ) in de tv met mijn smartcard. USB opslag in de TV en gaan met die banaan...

Niet dus...

Ik kan wel opnemen, maar naast het opnemen geen andere zender meer bekijken, althans geen zender die achter de versleuteling zit van CD. Om nou daarnaast de hele dag BVN te kijken is ook niet wat.

Mijn vraag, is het de limitatie van de nog oudere zwarte CI module dat deze maar 1 kanaal tegelijk kan transcoderen óf ga ik met de nieuwe ( wereldbolletje, rode ci+ module ) hier niks verder mee komen en ben ik dus eigenlijk aangewezen om alsnog een aparte set-topbox bij de TV te zetten als ik bovenstaande wil realiseren? |:(

Iemand ervaringen/opmerkingen?

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• RedGrant
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-11-2025
Bij Samsung gaat dat helaas meestal niet lukken. Had een F8000 en daar hetzelfde probleem. Heb nu een Panasonic en deze heeft 2 CI-slots.

• Apollo89
  • Laatst online: 23-05-2025
Er zijn Blu-ray-recorders van Panasonic met Twin Tuner die wel twee gecodeerde programma's tegelijkertijd kunnen opnemen met één CI+ module. Het ene programma wordt dan gecodeerd opgenomen en wordt later automatisch gedecodeerd wanneer de CI+ module niet in gebruik is. Voor Samsung is het wellicht te moeilijk om zoiets te implementeren...

Wat ik zou aanraden is ofwel een aparte ontvanger bijkopen, zodat je kan opnemen met de tuner van de tv en tegelijkertijd kijken via de ontvanger (goedkoopste oplossing), ofwel een aparte recorder kopen en de tuner van de tv enkel gebruiken om te kijken. Om de kostprijs van een extra smartcard (met extra abonnementskosten) te vermijden, kan je gebruik maken van een Clone+. Een set met twee clientcards kost € 99, maar door de uitgespaarde aankoopprijs van een smartcard en een abonnement betaalt dit zichzelf relatief snel terug.

Nog een andere optie is natuurlijk een recorder met twin tuner (bv. de M7 DSR8141) waarmee je tegelijkertijd kan opnemen en kijken met één smartcard. De Clone+ heb je dan niet nodig, maar de interne tuner van je tv kan je dan ook niet gebruiken.

• HammieDuDe
Apollo89 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:28:
Nog een andere optie is natuurlijk een recorder met twin tuner (bv. de M7 DSR8141) waarmee je tegelijkertijd kan opnemen en kijken met één smartcard. De Clone+ heb je dan niet nodig, maar de interne tuner van je tv kan je dan ook niet gebruiken.
Laat dat nou de kwestie zijn, ze hadden reeds een M7 DSR8141 staan, die was van origine aangesloten op een Philips 9xxx uit 2010 ( schat ik ), en daar werkte het altijd goed op.

Totdat...

Ik de samsung aansloot op de M7 en ik een verschrikkelijk geluid uit de TV kreeg, moest de tv bijna op 90 zetten wil je het verstaan en het geluid was niet om aan te horen. Ik heb met de instellingen van de decoder zitten spelen en ook die van de TV, het geluid bleef dramatisch. Softwareupdate van de TV/decoder mocht ook niet baten, andere HDMI kabel, etc. etc. Ik bleef maar een zacht dof geluid van de PVR krijgen.

Vandaar dat ik toen naar twintuner van de TV ben gegaan als prima oplossing,... in theorie...

Herken je dit probleem,.. of iemand anders misschien?

• Apollo89
Stond het volume van de DSR8141 zelf wel op maximum? Als de afstandsbediening is geprogrammeerd om het volume van de tv te wijzigen, dan moet je eerst de modus wijzigen: houd OK en VOL - tegelijkertijd ingedrukt totdat de STB-toets tweemaal knippert. Nu kan je het volume van de decoder zelf wijzigen met de volumetoetsen. Om vervolgens opnieuw het volume van de tv te kunnen wijzigen, OK en VOL + tegelijkertijd ingedrukt houden totdat de TV-toets tweemaal knippert.

• HammieDuDe
Apollo89 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:13:
Stond het volume van de DSR8141 zelf wel op maximum? Als de afstandsbediening is geprogrammeerd om het volume van de tv te wijzigen, dan moet je eerst.....
De afstandsbediening van de STB heb ik nooit gebruikt ( Harmony ). Dus helaas heb ik dit ook al geprobeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door HammieDuDe op 17-01-2015 09:01 ]

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:32
mischien een losse one connect box erbij aanschaffen, welke beschikbaar zijn met 2 ci slots, dit zou misschien een oplossing zijn, deze zou volgens mijn ook op de 7500 set als extra kunnen worden gebruikt.
let wel erop dat er 2 versies van de one connect box zijn, standaard wordt bij de 8500 serie namelijk de box met slechts EEN CI modulle uitgeleverd, hetgeen mij ook betreurde. je hebt zover ik weet de UHD Evolution kit SEK-2500U nodig voor 2 CI slots.

• HammieDuDe
dinandus schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:43:
mischien een losse one connect box erbij aanschaffen, welke beschikbaar zijn met 2 ci slots, dit zou misschien een oplossing zijn, deze zou volgens mijn ook op de 7500 set als extra kunnen worden gebruikt.
let wel erop dat er 2 versies van de one connect box zijn, standaard wordt bij de 8500 serie namelijk de box met slechts EEN CI modulle uitgeleverd, hetgeen mij ook betreurde. je hebt zover ik weet de UHD Evolution kit SEK-2500U nodig voor 2 CI slots.
Kijk, dit zou dé oplossing zijn, ik ga er meteen even naar kijken.

• Apollo89
Twee CI-slots betekent ook twee smartcards, dus ofwel een extra smartcard aankopen en extra maandelijks abonnement betalen ofwel een Clone+ set aankopen. Heb je al contact opgenomen met Samsung en/of CanalDigitaal i.v.m. het geluidsprobleem met de DSR8141?

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:32
tweede kaart heb je al voor 3,50 per maand extra, en heeft een iets kleiner zenderaanbod, bijvoorbeeld van een entertainment pakket krijg je op de tweede smartcard een familie pakket dacht ik.

• HammieDuDe
Ik krijg te horen van de winkel dat deze Evolution Kit voor de F9000 serie is, niet voor de "nieuwste" series van Samsung,.. maar goed, one connect,.. zelfde aansluiting... wellicht misschien...

Er zijn al een aantal kaarten in huis, eentje extra maakt ook niet het verschil

• Apollo89
HammieDuDe schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:40:
Ik krijg te horen van de winkel dat deze Evolution Kit voor de F9000 serie is, niet voor de "nieuwste" series van Samsung,.. maar goed, one connect,.. zelfde aansluiting... wellicht misschien...

Er zijn al een aantal kaarten in huis, eentje extra maakt ook niet het verschil
Als ik jou was zou ik dan toch eens kijken voor een Clone+ setje in plaats van nog een extra smartcard bij te kopen en nog extra maandelijkse kosten te hebben. Een setje met 3 client cards heb je al voor € 125 en indien nodig kan je nog losse client cards bijkopen. Je kan de abonnementen van je extra kaarten dan stopzetten en je volledige zenderpakket via alle ontvangers bekijken. Eén smartcard kan max. vier programma's tegelijkertijd decoderen.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:36

Bever!

3

Alleen panasonic heeft dubbele tuner met twee module slots. Vanaf as750 serie meen ik
Pagina: 1