Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voor mijn zoon een energiezuinig gamesysteem bouwen. Verder gaat hij er ook de standaard office-applicaties mee draaien, internetten, office, dowloaden, etc.
Hij gaat niet de nieuwste games spelen en als hij dit wel wilt doen, dan hoeft het niet op hele hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 500 wil ik er voor uitgeven. Wij zetten de pc zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor, keyboard, dvd drive, 500GB HD en 8GB geheugen ( 8 GB Dual Channel DDR3 1333MHz. Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G ) is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te twijfelen tussen een I3 en een i5 processor. Een i3 is een flink stukje goedkoper maar krijgen we hier over 2-3 jaar geen spijt van? Misschien is het beter om nu iets meer uit te geven en alvast voor een i5 te gaan? Bij de GPU ga ik er vanuit dat hij over 2-3 jaar vervangen gaat worden voor weer een nieuwe in dezelfde prijsklasse ( € 100- € 150 )
Ook sta ik open voor 2ehands onderdelen. In het bijzonder denk ik dan aan de CPU en GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo energiezuinig mogelijk, vandaar ook de keuze voor een Nvidia GPU.
Ga je overklokken?
We gaan niet overklokken.
Hieronder de lijst waar ik op uitkom na een week van lezen en uitzoeken.
De voeding heb ik online berekent bij eXtreme Power Supply Calculator.
Ik wil voor mijn zoon een energiezuinig gamesysteem bouwen. Verder gaat hij er ook de standaard office-applicaties mee draaien, internetten, office, dowloaden, etc.
Hij gaat niet de nieuwste games spelen en als hij dit wel wilt doen, dan hoeft het niet op hele hoge settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer € 500 wil ik er voor uitgeven. Wij zetten de pc zelf in elkaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een monitor, keyboard, dvd drive, 500GB HD en 8GB geheugen ( 8 GB Dual Channel DDR3 1333MHz. Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G ) is al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te twijfelen tussen een I3 en een i5 processor. Een i3 is een flink stukje goedkoper maar krijgen we hier over 2-3 jaar geen spijt van? Misschien is het beter om nu iets meer uit te geven en alvast voor een i5 te gaan? Bij de GPU ga ik er vanuit dat hij over 2-3 jaar vervangen gaat worden voor weer een nieuwe in dezelfde prijsklasse ( € 100- € 150 )
Ook sta ik open voor 2ehands onderdelen. In het bijzonder denk ik dan aan de CPU en GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zo energiezuinig mogelijk, vandaar ook de keuze voor een Nvidia GPU.
Ga je overklokken?
We gaan niet overklokken.
Hieronder de lijst waar ik op uitkom na een week van lezen en uitzoeken.
De voeding heb ik online berekent bij eXtreme Power Supply Calculator.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X REFURBISHED 2ehands | € 130,- | € 130,- |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,75 | € 64,75 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 95,- | € 95,- |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 22,- | € 22,- |
| 1 | oude 2,5 inch 500GB harddisk | € 0,- | € 0,- |
| 1 | 8 GB Dual Channel DDR3 1333MHz. Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | DVD brander | € 0,- | € 0,- |
| 1 | TFT monitor | € 0,- | € 0,- |
| 1 | toetsenbord | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 576,65 | |
[ Voor 36% gewijzigd door sssensss op 19-01-2015 09:34 ]