Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
HAllo,

Ik zoek een feature phone (of "domme" telefoon, zoals bv de nokia 301 of 515) die wifi heeft en die ook als wifi hotspot dienst kan doen.

De reden is dat ik aan het kijken ben of een combinatie van feature phone met daarnaast een kleine (7"+) tablet een werkbare mobiele oplossing is. Een reguliere smartphone is naar mijn idee te veel een compromis: Te klein als tablet, te groot/te korte accuduur voor een mobiele telefoon.

Tablets met 3G/4G zijn zeldzamer en een stuk duurder dan wifi-only modellen, en bovendien is het niet vanzelfsprekend dat ik een tweede sim kan krijgen om in zo'n tablet te stoppen (bij Tele2 moet ik dan bv al een zakelijk abonnement nemen). Daarom zou het dus mooi zijn als ik een domme telefoon kan vinden die zijn internet verbinding kan delen.

Er schijnen wel wat oplossingen te zijn om dit via bleutooth te doen, maar dit lijkt slecht ondersteund te worden, en de snelheid is natuurlijk beperkt. Een wifi-hotspot is een veel interessantere optie, maar ik heb nog geen telefoons gevonden die dit ondersteunen, dus vandaar mijn vraag.

edit: Een alternatief zou natuurlijk een phablet zijn zoals de Nexus 6 of Samsung Note 4. Maar die zijn nog net iets kleiner dan ik zou willen.

Alvast bedankt,

Jeroen

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen94704 op 16-01-2015 09:49 . Reden: Toevoeging phablet ]

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Ik weet niet of er featurephones zijn die dat ondersteunen, wat je ook zou kunnen doen is een tweedehands smartphone kopen die dit wel kan. Ook heb je kastjes waar je een simkaart in kan stoppen die dan een wifi signaal uitzenden, hier kun je natuurlijk alleen niet mee bellen.
Ook zijn er 7" tablets waar je mee kunt bellen, dit vind ik er persoonlijk alleen wel erg stom uitzien.

Edit:
Bijvoorbeeld de pricewatch: Sony Xperia Z Ultra Zwart heeft een 6,4" scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door jort99b op 16-01-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

weebl

YARR!

Is een mobiel wifi hotspot geen idee?

Zoiets: http://www.mobielverbinden.nl/huawei-e5776/pid=29763

Heb je altijd en overal 4g internet op je tablet en eventueel ook op je laptop, tablet van vrienden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08 16:35
Ik wist niet dat dergelijke hotspots bestonden. Leuk!

Het zou een optie zijn, maar alleen moet ik dan nog een oplossing voor het bellen zien te vinden. Ik zou natuurlijk een wifi voip telefoon kunnen kopen en een goedkoop voip abbo bij bv budgetphone, maar ik wil wel altijd kunnen bellen, en zo betrouwbaar vind ik het 3G/4G netwerk toch nog niet in alle gevallen. Laat staan in het buitenland.

Als er een fatsoenlijke tablet zou zijn waar je mee kan bellen dan zou dat ook een optie zijn (kan altijd een bluetooth headset gebruiken ipv een 7" apparaat tegen mijn hoofd houden natuurlijk. Maar volgens mij zijn de tablets die ik voorbij heb zien komen niet echt je van het. De Asus memo pad 7 LTE zou eventueel kunnen, maar geen idee wanneer die naar NL komt.

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 06:56
Of een asus fonepad, niet te duur maar voldoet miss hier ook http://tweakers.net/produ...-fonepad-7-%28me372cg%29/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Mobiele hotspots worden ook wel "MiFi" of "Wireless router" genoemd. Ik heb na heel lang twijfelen er zelf pas ook eentje gekocht.

Op de plaats waar ik mobiel wilde internetten ging dat gewoon niet lekker, want de 3G verbinding was steeds even weg door de te slechte dekking. Nu gebruik ik de ingebouwde WCDMA van mijn tablet met een Simyo SIM alleen om te bellen en voor internet ligt de MiFi bij het raam met een XS4ALL SIM en dat werkt stukken beter. Een MiFi heeft vaak een dikkere accu, zodat je hem langer mobiel kunt gebruiken dan de hotspot van een smartphone.

Qua prijs moet je denken aan 30 tot 60 euro voor een 3G MiFi en 100 tot 200 euro voor een 4G MiFi.

edit: dual SIM gaat niet bij mij, want als op het tablet WiFi aan staat, dan staat GSM ook aan.

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 17-01-2015 12:34 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Je kan ook een de Padfone van Asus nemen, dit is een normale android telefoon die je in een tabletdock kan schuiven en dan heb je een tablet:
http://www.amazon.de/PF50...1-7&keywords=asus+padfone 5 inch telefoon+10 inch tablet met snapdragon 801 processor
http://www.amazon.de/PF45...1-2&keywords=asus+padfone 4,5 inch telefoon+7 inch tablet, heeft een Intel dual-core processor, ik weet niet in hoe verre deze zich met de qualcomm kan meten. Ik weet wel dat de losse cores van intel beter presteren maar niet hoeveel beter, de 801 heeft namelijk 4 cores. Ook weet ik niet eens hoe zwaar je van plan bent de tablet/telefoon te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Is het trouwens noodzakelijk om bellen en internetten via dezelfde SIM te doen? Want anders zou je bijvoorbeeld zelfs gewoon een USB dongle kunnen je gebruiken, volgens mij ondersteunen de meeste moderne tablets dat wel. Ik heb laatst een gewone Albert Heijn 3G dongle aangesloten (via een OTG kabeltje) op een 7" tablet met Android 4.4.4 en dat werkte prima, ik hoefde niet eens de apn in te stellen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:17 ]

Pagina: 1