Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Twijfel over een Sony kdl-55w815 of kdl-60w605

Pagina: 1
Acties:

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 22:05
Hallo Allemaal,

Ik wil een nieuwe tv kopen en vanwege de lage input lag denk ik op dit moment aan een Sony. Ik vind de beeldkwaliteit erg belangrijk, maar wil ook waar voor mijn geld. Aangezien ik voor beide tv's de ruimte heb twijfel ik erg. 3d maakt me niet uit, het gaat me vooral om de beeldkwaliteit, kijkhoek en snelheid van digitale tv.

Ik zoek een?
Televisie

Wat is je budget?
Tot 1200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen, films en digitale tv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel over beide tv's. Beiden zouden een traag menu hebben en beiden hebben last van clouding. Voor zo ver ik terug kan vinden, zou de 815 een beter beeld hebben echter zijn er van beide tv's bar weinig reviews te vinden. Er lijkt ook een verschil te zitten tussen de 805 en 815 kwa beeld en van de 60" 605 zijn ook nauwelijks reviews te vinden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag willen weten in hoe verre mensen ervaring hebben met 1 van deze modellen.
Is de w815 sneller in de menu's en digitale tv dan de w605?
Heeft de 55w815 een beter contrast dan de 60w605? (ik vind van deze specifieke modellen niet echt reviews)

Ik heb ze beiden bekeken bij mediamarkt echter lenen de video's zich daar niet echt voor een vergelijking. Daarnaast omdat ze niet naast elkaar staan is het moeilijk te vergelijken. Aangezien de prijs erg dicht bij elkaar zit met 1078 en 1149 wil ik graag de beste keuze maken voor dit geld.

[ Voor 3% gewijzigd door -NRG- op 15-01-2015 21:23 ]

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Dat menu is enkel traag als de tv nog maar net aan staat, omdat de software dan nog verder geladen wordt op de achtergrond. Volgens de reviews die ik heb gelezen, hebben beide reeksen nauwelijks last van clouding.

De prijzen die je opnoemt zijn wel hoog. In plaats van de KDL-55W815B zou ik de KDL-55W828B of W829B aanraden. Deze hebben een zwarte in plaats van een zilvere rand en beschikken over Motionflow XR 800 Hz technologie in plaats van Motionflow XR 600 Hz. Het enige probleem is dat deze zo populair zijn dat ze bijna overal uitverkocht zijn en in bestelling zijn bij de fabriek, dus het kan nog even duren voor je er één hebt. De W828B kan je bestellen voor € 899 bij Electromania (met gratis verzending naar België en Nederland) en in België bij o.a. Vanden Borre, Excellent en Expert. De KDL-60W605B vind je momenteel in Nederland vanaf € 1034 in voorraad: pricewatch: Sony Bravia KDL-60W605B Zwart, in België voor € 999 bij o.a. Media Markt, Vanden Borre, Excellent en Expert.

Als je nog even kan wachten zou ik de 55W828B aanraden. Deze is (meer dan) € 100 goedkoper en twee reeksen hoger dan de W605B, dus je mag een betere kwaliteit verwachten. Verder beschikt deze over 3D (moest je toch eens zin hebben om naar een 3D-film te kijken), een lichtsensor (waardoor de helderheid automatisch wordt aangepast naargelang hoeveel licht er op het scherm schijnt) en de optionele One-Flick afstandsbediening met touchpad en NFC. Het toestel zelf heeft ook een iets mooier design en is dunner, alleen is het natuurlijk 5 inch kleiner. Voor de garantie maakt het absoluut niet uit waar je hem koopt, want voor tv's vanaf 37" verloopt die sowieso via de reparatiedienst van Sony zelf (waarbij er een technieker aan huis komt).

[ Voor 4% gewijzigd door Apollo89 op 15-01-2015 22:01 ]