Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-08 21:26
Hoi,

Ik ben nu enkele dagen bezig met 2 poorten proberen te forwarden. Deze poorten zijn 42303 en 27015.

Ik heb een modem en daarop mijn router doorgelust. Het modem is een Ubee EWV3200 en de router is een Cisco Linksys E4200. De poorten zijn voor het spel theHunter: Primal.

In 't modem heb ik mijn router een static lease gegeven en op DMZ Host gezet, volgens het stappenplan van Ziggo. Ook heb ik vanuit hier de poorten "opengezet" voor de router.

Afbeelding 1: http://gyazo.com/a0035f16db46539c7481e1427284fcd6

Vanuit de router heb ik 'm single port forwarded naar mijn computer's IP.

Afbeelding 2: http://gyazo.com/02947264de49c5184392953c85214a77

En toch krijg ik 'm onder geen beding open, bij de firewall staat niets nuttigs vermeld waar ik iets mee kan.

Afbeelding 3 (Cisco) : http://gyazo.com/06ef2e95beceb89d037242ea873fc2dd
Afbeelding 4 (Ubee) : http://gyazo.com/c8d061d9c7aeb4ba77912027a2d09065

Wat ik heb geprobeerd:
1 - Ik heb een keer ze gewoon op "Both" gehad ipv 4 aparte poortforwards, maar ik dacht, ik laat het mooi zo, zou me niets verbazen als hij niets zou doen op "Both".
2 - In de router heb ik port range forward geprobeerd: 42303~42303, 27015~27015.

Ik heb geen idee waarom het niet werkt, misschien kan iemand hier iets aan veranderen?..

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Volgens mij moet je bij plaatje 1 bij local het ip invullen van de Cisco en bij external gewoon 0.0.0.0
Zie dit topic voor de uitleg: http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=425582#post425582

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:02
Naar Ziggo bellen en het modem in bridge laten zetten. Je gebruikt nu 2 routers achter elkaar.
Daarna poorten gaan forwarden in de E4200. Eventueel pc in de DMZ van deze E4200 zetten om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Wat .Maarten zegt
Sowieso hoef je hem in de Ubee niet te forwarden als je router in de DMZ staat

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
.Maarten schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:57:
Naar Ziggo bellen en het modem in bridge laten zetten. Je gebruikt nu 2 routers achter elkaar.
Daarna poorten gaan forwarden in de E4200. Eventueel pc in de DMZ van deze E4200 zetten om te testen.
Twee dingen.

1 - Wat is DMZ precies? (Wikipedia gelezen, niet echt helder over gekomen)

2 - Als het modem in bridge modus wordt gezet, krijgt de PC die direct is aangesloten op het modem nog wel internet toegang?

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
1: DMZ opent alle poorten naar een bepaalde IP (intern).
2: Nee - Sluit je PC aan op je eigen router. De wifi, routering en hotspot komen te vervallen op je Ziggo Modem-Router.

[ Voor 26% gewijzigd door kmichael op 15-01-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
kmichael schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:55:
2: Nee - Sluit je PC aan op je eigen router. De wifi, routering en hotspot komen te vervallen op je Ziggo Modem-Router.
Dan komt die optie te vervallen. Mijn router is 14 meter van het modem verwijderd, en ik boor liever niet in het plafond van de woonkamer. Echter ga ik vandaag wel met Ziggo bellen voor een andere oplossing. Ook zal ik de gegeven oplossingen proberen (laptop op het modem aansluiten om te kijken of die directe verbinding toevallig wel werkt en forwards uit het modem verwijderen en de router alles laten doen)

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
Als je PC direct aan het modem hangt zit ie in 192.168.178.0/24 reeks en niet achter de 2e nat stap in je E4200 (192.168.1.0/24). Ook zal die PC dus geen dingen achter de E4200 zien

zelfde geld voor wireless, zit je op het AP van je Ubee zit je in een ander netwerk

[ Voor 19% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 16-01-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:25:
Als je PC direct aan het modem hangt zit ie in 192.168.178.0/24 reeks en niet achter de 2e nat stap in je E4200 (192.168.1.0/24). Ook zal die PC dus geen dingen achter de E4200 zien

zelfde geld voor wireless, zit je op het AP van je Ubee zit je in een ander netwerk
Ik heb 2 computers staan. Een zakelijke en een persoonlijke. De zakelijke staat in de woonkamer en staat direct aangesloten op het modem, de persoonlijke (die dus ook wordt gebruikt voor games - Waar in dit geval 2 poorten voor open moeten) zit op de router. Het Wi-Fi netwerk van de Ubee staat volledig uit, Wi-Fi komt alleen van Cisco router.

Met direct op het modem te testen bedoelde ik dat ik mijn laptop er even bij pak en die aansluit op het modem, kijken of dat wel direct werkt.

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wat jij 'modem' noemt, is ook een router. Je hebt twee routers achter elkaar en dat is niet goed. Schakel bij je tweede router, dus je linksys 4200, DHCP en NAT uit, en sluit de kabel die daar nu in de WAN poort zit aan op een LAN poort. Je WiFi zal gewoon blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Haribo112 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:06:
Wat jij 'modem' noemt, is ook een router. Je hebt twee routers achter elkaar en dat is niet goed. Schakel bij je tweede router, dus je linksys 4200, DHCP en NAT uit, en sluit de kabel die daar nu in de WAN poort zit aan op een LAN poort. Je WiFi zal gewoon blijven werken.
Ik weet dat het ook een router is. Ik ben niet helemaal 8)7 .

Wat zal er gebeuren als ik de kabel in een LAN poort steek? En kan ik dan de port forwards uit de router verwijderen?

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
SkyRain schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:28:
[...]

Ik weet dat het ook een router is. Ik ben niet helemaal 8)7 .

Wat zal er gebeuren als ik de kabel in een LAN poort steek? En kan ik dan de port forwards uit de router verwijderen?
Het probleem is dat je 2 netwerken hebt, dat maakt alles onnodig ingewikkeld, dus je zet DHCP uit op je tweede router en prikt een kabel van de lan poort van je modem naar de lan poort van je andere router.
Dan gebruikt je tweede router zijn nat functie niet meer en is het gewoon een switch, dan stel je op je modem port forwards in en ben je klaar.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
RGAT schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:30:
[...]

Het probleem is dat je 2 netwerken hebt, dat maakt alles onnodig ingewikkeld, dus je zet DHCP uit op je tweede router en prikt een kabel van de lan poort van je modem naar de lan poort van je andere router.
Dan gebruikt je tweede router zijn nat functie niet meer en is het gewoon een switch, dan stel je op je modem port forwards in en ben je klaar.
Oke, lijkt me duidelijk genoeg.

Ik heb zojuist DHCP en NAT uit gezet in mijn router en kan er nu ook niet meer in (lol) en de kabels in de LAN poorten gestoken. Ik krijg wel weer gewoon internet. Alles staat nu in het modem...

Dus dit zijn de nieuwe instellingen bij Port Forward:
http://gyazo.com/b8345e6b0df4a42ec7c14392af3977c7

.18 is het lokale IPv4 van mijn computer.

Resultaat: Succes.

De server is open en werkt.

Allemaal bedankt voor jullie hulp. Toch zou ik nog wel graag in mijn router willen, dus hoe kan ik daar nu in komen? x3

[ Voor 9% gewijzigd door SkyRain op 16-01-2015 11:43 ]

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Je linksys heeft nu een DHCP adres gekregen van je Ubee. Vergelijk het MAC adres van je linksys ( staat op stickertje) met de DHCP table van je ubee en je vind het ip adres van je linksys. Vervolgens even een statisch ip voor instellen (buiten dhcp range!!) zodat je er in de toekomst makkelijker bij kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Haribo112 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:27:
Je linksys heeft nu een DHCP adres gekregen van je Ubee. Vergelijk het MAC adres van je linksys ( staat op stickertje) met de DHCP table van je ubee en je vind het ip adres van je linksys. Vervolgens even een statisch ip voor instellen (buiten dhcp range!!) zodat je er in de toekomst makkelijker bij kan
Het probleem is dus dat de router etc niet in mijn lijst voorkomen.

http://gyazo.com/47b8949c53d17e8e2312b1968aa4f53f
EDIT1: Ik had dus eerst "enabled" aan staan, omdat het daarvoor wel bleek te werken, daarna verdween de router weer, dus ik haalde "enabled" weg, en nu staat ie er nog steeds niet.

http://gyazo.com/9497b70993ab19cffdc08a784f6c25a8

[ Voor 13% gewijzigd door SkyRain op 16-01-2015 12:48 ]

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eewokney
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-08 08:59
weet je nog welk ip je linksys router had voordat je dhcp er op uit gezet hebt?
als je dit nog weet dan kan je of direct dat ip in je browser intypen als het ip van je pc in het zelfde subnet (netwerk) zit, als je pc in een ander netwerk zit dan moet je je pc even een statisch ip geven in het netwerk van de linksys router. dan inloggen op de router en deze een ip geven in het netwerk wat je van je modem krijgt.

Weet je het ip niet meer wat de linksys router had, dan moet je hem even een factory reset geven.
Dan staat dhcp weer aan, sluit je alleen je pc aan op de router en log je in en zet je de settings zoals je hem hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Niet online
Nee dat is je static lease lijst. Je kan in theorie ook een tabel opvragen met alle huidige leases, dus ook de niet-static

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:27
als je nu in je linksys wilt moet je even een pc met de hand een IP uit de linksys reeks geven, inloggen en dan het IP van de linksys veranderen in een IP in de reeks van de Ubee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Eewokney schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:52:
weet je nog welk ip je linksys router had voordat je dhcp er op uit gezet hebt?
Ik zit dus niet meer in het subnet van de router, aangezien mijn IP nu van het modem komt. Het IP daarvoor was 192.168.1.1 en mijn PC had een statisch IP 192.168.1.138. Ik kan het IP dus niet terugvinden via de "Gebruikers" of DHCP lijst.
Haribo112 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:54:
Nee dat is je static lease lijst. Je kan in theorie ook een tabel opvragen met alle huidige leases, dus ook de niet-static
De tweede is mijn static lease lijst.
De eerste is mijn lease lijst. Aangezien mijn telefoon een IP heeft, mijn zus een IP heeft, en de zakelijke PC een IP heeft, werkt het dus wel, maar ik kan de leases niet zien in de lijst. Ook staat er in het modem niets onder DHCP.

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat naarmate het topic vordert de informatievoorziening kariger wordt en het dus lastig in te schatten is waar je nu precies bent qua oplossingenstadium. Wat ik zou doen is alleen niet exact waat eewokney zegt, maar bijna dat.

Je PC aansluiten op je router.
Je router een WAN IP geven wat in de range van de LAN kant van je modem ligt. Poorten op je router doorverwijzen naar je PC.
Op je modem je DHCP range serieus inkorten zodat het IP van je router daar niet in komt te liggen. Op je modem je router's IP als DMZ host aanwijzen. Alle andere portforwards weghalen.
Klaar.

Want wat je nu aan het doen bent is nogal warrig uit het topic te halen en ik heb echt het punt niet bereikt dat ik denk "hij weet hoe het hóórt te werken, maar het werkt niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:58:
Ik moet zeggen dat naarmate het topic vordert de informatievoorziening kariger wordt en het dus lastig in te schatten is waar je nu precies bent qua oplossingenstadium.

Want wat je nu aan het doen bent is nogal warrig uit het topic te halen en ik heb echt het punt niet bereikt dat ik denk "hij weet hoe het hóórt te werken, maar het werkt niet".
De server werkt, dus de poorten staan open. Alle IP's komen van mijn modem, ook Wi-Fi IP's.

Dat wat je in de kern had beschreven was precies wat ik eerder had gedaan. Dat bleek ook niet te werken.

EDIT1:
Ik zie dat mijn modem langzaamaan weer IP's en MAC's begint te weergeven. Alleen mijn router mist nog (Wat me niet geheel onlogisch lijkt)

[ Voor 10% gewijzigd door SkyRain op 16-01-2015 13:05 ]

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkte niet omdat je eerst je router in de DMZ gooit en vervolgens óók nog de poorten gaat mappen.

De situatie die ik beschrijf werkt als je die exact nabouwt.

JE router krijgt geen DHCP IP op z'n wan poort? Dan staat op je router DHCP uit op je WAN poort.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:15:
Dat werkte niet omdat je eerst je router in de DMZ gooit en vervolgens óók nog de poorten gaat mappen.

De situatie die ik beschrijf werkt als je die exact nabouwt.

JE router krijgt geen DHCP IP op z'n wan poort? Dan staat op je router DHCP uit op je WAN poort.
Inderdaad, DHCP staat nu uit...

Goed nieuws.

Ik hoef de situatie niet te reconstrueren die jij hebt opgezet. Echter bedank ik je toch voor je hulp. Mijn netwerk werkt nu mooi zoals ik het prima vind.

Mijn router heeft nu een vast IP onder 192.168.178.25 (In de reeks 192.168.178.10 - .73) (Niet ingesteld in het modem maar in de router is dat nu het WAN IP)

Alle apparaten krijgen tot nu toe internet en een toegewezen IP en dat wordt ook weergegeven in mijn modem.

De poorten werken nog steeds, en ik hoef niet meer mijn IP handmatig te wijzigen om in de router te komen.

Dit zal vast wel niet de oplossing zijn die de meeste netwerkbeheerders zouden willen zien, maar voor thuis vind ik het prima. Dus bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door SkyRain op 16-01-2015 13:28 ]

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
SkyRain schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Inderdaad, DHCP staat nu uit...

Goed nieuws.

Ik hoef de situatie niet te reconstrueren die jij hebt opgezet. Echter bedank ik je toch voor je hulp. Mijn netwerk werkt nu mooi zoals ik het prima vind.

Mijn router heeft nu een vast IP onder 192.168.178.25 (In de reeks 192.168.178.10 - .73) (Niet ingesteld in het modem maar in de router is dat nu het WAN IP)

Alle apparaten krijgen tot nu toe internet en een toegewezen IP en dat wordt ook weergegeven in mijn modem.

De poorten werken nog steeds, en ik hoef niet meer mijn IP handmatig te wijzigen om in de router te komen.

Dit zal vast wel niet de oplossing zijn die de meeste netwerkbeheerders zouden willen zien, maar voor thuis vind ik het prima. Dus bedankt!
Zag in je profiel opleiding: ICT beheerder niveau 4

Dan moet je je wel eens gaan schamen dat je dit niet voor elkaar krijgt en een opmerking er achter aan zo van prima ik geloof het wel is dan al helemaal geen pluspunt...

Misschien ook de reden dat werkgevers bij het zien van MBO ICT opleidingen sollicitatiebrieven al heel snel aan de kant gooien?

Als ik een sollicitant tegenover mij krijg die MBO ICT niveau 4 heeft en deze instelling hanteert, en er blijkt ook nog eens dat hij IP routing/NAT/Port forwarding niet snapt dan is het einde gesprek met de mededeling dat hij nog wel van ons hoort en een enige tijd later krijgt hij/zij gewoon een een mailtje dat de keuze op een ander is gevallen. (En met MBO studenten is het ongeveer 80 tot 90 procent waar dit zo gebeurt. En maar klagen dat er geen werk is en dat stage plekken zo moeilijk te vinden zijn...)

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Plopeye schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:18:
[...]
Zag in je profiel opleiding: ICT beheerder niveau 4
....
Ik denk dat dit niet alleen te maken heeft met het niveau van MBO 4, maar meer met de mentaliteit van een deel van die schoolgangers. Verder ben ik het met je eens, dit is basic stuff. Zelfs ik wist dit op te lossen zonder beheer-opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Goh waarom verbaast het me niet dat er toch weer iemand langs moet komen om toch maar weer degraderend commentaar te posten.

Port forwarden is basic stuff ja, dat snapt mijn neus ook. Van modem naar router en router naar PC. Dat leek mij logisch. Het netwerk werkte voor de rest, dus bij mij kwamen deze dingen niet op. Waarom moet je er nou weer zo'n post achter plakken? Ik zit nog geen half jaar op de opleiding. Ik heb net Algemeen 1, Hardware 1, Netwerken 1 (Active directory, mail en FTP server) en Linux/Apple achter de rug.

Ik vind het niet bepaald motiverend dat je zoiets post. Het is thuis, niemand behalve ikzelf maakt gebruik van administratieve dingen op de computers en routers. Mag ik dan niet de instelling hanteren "Het werkt zoals ik het voldoende acht."?

Ik heb hier weer dingen van opgestoken, en dat kan ik meenemen. Het was echt totaal niet nodig om die post te maken.

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Ok, wat blijkt: tegenwoordig begin je zonder enig vooropleiding aan MBO 4 ICT. Dat dit zo is kan SkyRain dus ook niets aan doen. Werd hierdoor getriggerd omdat hij aangaf net de 1 modules te hebben gedaan...

Het is dus een degradatie in het onderwijs waar we mee te maken hebben, niveau 2 en 3 ICT hebben ze gewoon afgeschaft...

MBO ICT niveau 4 blijkt dus nu ook studenten te bevatten die vroeger gewoon op niveau 2 en 3 begonnen.
Tegen de tijd dat die naar niveau 4 gingen dan hadden ze basiskennis zoals IP routing/NAT enzo... (Altans dat hadden ze dan als lesstof gehad)

Mijn beeld van niveau 4 klopte dus niet meer... excuus daarvoor...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyRain
Plopeye schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:41:
Ok, wat blijkt: tegenwoordig begin je zonder enig vooropleiding aan MBO 4 ICT. Dat dit zo is kan SkyRain dus ook niets aan doen. Werd hierdoor getriggerd omdat hij aangaf net de 1 modules te hebben gedaan...

Het is dus een degradatie in het onderwijs waar we mee te maken hebben, niveau 2 en 3 ICT hebben ze gewoon afgeschaft...

MBO ICT niveau 4 blijkt dus nu ook studenten te bevatten die vroeger gewoon op niveau 2 en 3 begonnen.
Tegen de tijd dat die naar niveau 4 gingen dan hadden ze basiskennis zoals IP routing/NAT enzo... (Altans dat hadden ze dan als lesstof gehad)

Mijn beeld van niveau 4 klopte dus niet meer... excuus daarvoor...
Ook mijn excuses, ik werd nogal geïrriteerd, en werd kwader dan ik zou moeten.

Er bestaat tegenwoordig nog wel niveau 2 en 3, niveau 1 ben ik niet zeker over, althans mijn school geeft geen les onder niveau 2. Bij ons op niveau 4 verwachten ze dat je basis dingen kunt, zoals je computer bouwen en onderhouden, hetzelfde geldt voor mobiele telefoons en andere simpel te onderhouden elektronica. Van routers en servers hoef je nog geen verstand te hebben. (Dit is grootendeels wat we de afgelopen 15 weken hebben gehad) Dus ik heb wel al aardig wat geleerd, maar écht netwerkbeheer komt volgend jaar pas.

Bytsje speed derbie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:20
.Maarten schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:57:
Ziggo doet het niet meer voor je.
ik heb het zelf gedaan met het Ubee modem. zie: https://www.ziggo.nl/klan...nnen/router-achter-router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Hoi,

Ik heb even een tweetal plaatjes hoe ik dat heb opgelost op mijn Ubee --> LinksysE3000 --> computer voor torrent verkeer. Dit zal op dezelfde manier gaan als jouw setting. Een beetje als wat Jeroen_ae92 zegt in zijn reactie. Waarbij in het eerste plaatje het ip van mijn router staat en in het tweede die van mijn PC.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZVInm0l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oqYNLr4.jpg
Pagina: 1