Toon posts:

Advies voor evt videokaart upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb ongeveer 5 jaar geleden een nieuwe videokaart gekocht die ik tot heden nog steeds in mijn PC heb zitten. Nou heb ik The Sims 4 en Simcity 2013 geinstalleerd en ik vroeg me toch af of er tegenwoordig nieuwe videokaarten zijn die niet meer dan 150 euro kosten (het liefst zo goedkoop mogelijk) en beter zijn dan mijn huidige videokaart. Ik merk toch enige flaws in de FPS. Stel dat jullie mij andere tips kunnen geven om voor een redelijke prijs onderdelen te vervangen om mijn game ervaring te verbeteren, hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

Mijn huidige videokaart is een nVidia Geforce 9500 GT.

Dit zijn mijn specs volges dxdiag:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 1/15/2015, 20:06:57
Machine name: PC
Operating System: Windows 7 Ultimate 32-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Compaq-Presario
System Model: GU586AA-ABH SR5215NL
BIOS: BIOS Date: 08/16/07 13:25:46 Ver: 5.08
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 3072MB RAM
Available OS Memory: 3072MB RAM
Page File: 1704MB used, 4436MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

en misschien dat dit ook handig is om te weten over mijn huidge videokaart:

---------------
Display Devices
---------------
Card name: NVIDIA GeForce 9500 GT
Manufacturer: NVIDIA
Chip type: GeForce 9500 GT
DAC type: Integrated RAMDAC
Display Memory: 1777 MB
Dedicated Memory: 497 MB
Shared Memory: 1279 MB

Ik hoop dat ik hierbij genoeg informatie heb gegeven :)

Verwijderd

Ik zou naar 8gb ram gaan

en miss deze videokaart
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 142,-€ 142,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 142,-

en 2dehans is deze het best
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 20:23 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iets boven budget, maar je kan eventueel V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW overwegen. :)

For the record; de post boven mij had deze URL niet toen ik hem postte. :) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 15-01-2015 20:44 ]

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Natuurlijk zijn die er, kijk hier maar eens: http://tweakers.net/categ...3sQTRZYk5SlZKpkbmZkq1tbUA

AMD want: bij deze price range betere bang4buck.
Heeft TS Windows 32-bit? :Y
Kan Windows 32-bit meer dan 4GB RAM aan? :N

Trouwens, het is nog maar de vraag of meer RAM hier echt veel verschil gaat maken. Het is maar 1GB extra.
en miss deze videokaart
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 142,-€ 142,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 142,-
Ja, dat dus niet.
Dat ben ik dan weer wel met je eens, maar dan moet de voeding het wel aankunnen. TS, wat voor PSU zit erin?
Voor Sims en SimCity lijkt me dat een beetje overkill. Als je daarbij dan ook nog eens over het budget heen gaat zou ik het gewoon niet doen. Maar ja, wie ben ik :+

[ Voor 12% gewijzigd door Pwuts op 15-01-2015 20:28 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ik zou gewoon eens veel sparen en je proccesor eens vernieuwen

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:27:
ik zou gewoon eens veel sparen en je proccesor eens vernieuwen
Ik zou eens goed nadenken en dingen uitzoeken voordat je zoiets roept. De Core2 Quad-serie kan nog prima mee. Als je een high-end gaming PC wil neerzetten dan zul je misschien iets anders moeten nemen, ja, maar TS is dat niet van plan en heeft een nieuwe processor dus gewoon niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Pwuts op 15-01-2015 20:33 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

mijn excuses

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:27:
Natuurlijk zijn die er, kijk hier maar eens: http://tweakers.net/categ...3sQTRZYk5SlZKpkbmZkq1tbUA

AMD want: bij deze price range betere bang4buck.

[...]

Heeft TS Windows 32-bit? :Y
Kan Windows 32-bit meer dan 4GB RAM aan? :N

Trouwens, het is nog maar de vraag of meer RAM hier echt veel verschil gaat maken. Het is maar 1GB extra.

[...]

Ja, dat dus niet.

[...]

Dat ben ik dan weer wel met je eens, maar dan moet de voeding het wel aankunnen. TS, wat voor PSU zit erin?

[...]

Voor Sims en SimCity lijkt me dat een beetje overkill. Als je daarbij dan ook nog eens over het budget heen gaat zou ik het gewoon niet doen. Maar ja, wie ben ik :+
Thanks voor je duidelijke reply! Mijn PSU is 300watt. Tijdens het installeren van windows heb ik de 32bits geinstalleerd, is het het waard om windows 7 opnieuw te installeren met 64bits?

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:42:
[...]

Thanks voor je duidelijke reply! Mijn PSU is 300watt. Tijdens het installeren van windows heb ik de 32bits geinstalleerd, is het het waard om windows 7 opnieuw te installeren met 64bits?
Die PSU gaat het waarschijnlijk niet houden. Die ga je moeten vervangen als je een goeie videokaart erbij wil hebben :/
Iets als dit zal voldoen: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

64-bits heeft wel degelijk voordelen boven 32-bits, en ik zou een upgrade dan ook zeker doen als ik jou was. Let wel op dat je een 32-bits Windows-installatie niet kunt upgraden naar 64-bits. Je zult echt een "clean-install" moeten doen. Dan blijft de data die eerst op de harde schijf stond wel bewaard in een map genaamd "Windows.old" dus je raakt geen documenten kwijt oid.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:50:
[...]

Die PSU gaat het waarschijnlijk niet houden. Die ga je moeten vervangen als je een goeie videokaart erbij wil hebben :/
Iets als dit zal voldoen: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W

64-bits heeft wel degelijk voordelen boven 32-bits, en ik zou een upgrade dan ook zeker doen als ik jou was. Let wel op dat je een 32-bits Windows-installatie niet kunt upgraden naar 64-bits. Je zult echt een "clean-install" moeten doen. Dan blijft de data die eerst op de harde schijf stond wel bewaard in een map genaamd "Windows.old" dus je raakt geen documenten kwijt oid.
Okee! Dus er is geen betere videokaart met mijn PSU? Zo niet, dan zou ik idd die maar eerst eens moeten vervangen.

Ik zie nu trouwens deze op marktplaats. Is die ook goed? Is wel een stukje goedkoper :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 21:18 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:10:
[...]

Okee! Dus er is geen betere videokaart met mijn PSU? Zo niet, dan zou ik idd die maar eerst eens moeten vervangen.

Ik zie nu trouwens deze op marktplaats. Is die ook goed? Is wel een stukje goedkoper :D
Dat wil je niet in een pc hangen, zeker niet met een GPU die wat stroom vraagt...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:10:
[...]

Niet doen! Je koopt (bij wijze van) een beest van een videokaart die alleen al max. 300W vraagt, zelfs 430W is krap aan...zeker met de wat oudere hardware...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

https://tweakers.net/cate...gYQI0AkiZAilzAwtjpdja2loA
En een nieuwe voeding, de aangeraadde seasonic is prima, er is ook nog een luxere voeding.
pricewatch: Seasonic S12G 450W
Of als je modulair wilt.
https://tweakers.net/pric.../317760;349130/categorie/

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys! Ik ga morgen even goed kijken.

• Pwuts

Pwuts

Waarom deze? Dit is lower-end dan alles wat hier tot nu toe is voorgesteld..
En een nieuwe voeding, de aangerade seasonic is prima, er is ook nog een luxere voeding.
pricewatch: Seasonic S12G 450W
Of als je modulair wilt.
https://tweakers.net/pric.../317760;349130/categorie/
Die "luxere" voedingen zijn duurder dan bijna alles waar hij ruim mee vooruit kan. Gold heeft hij echt niet nodig. Bovendien zit hij al flink over z'n budget (had niet gerekend op nieuwe PSU) dus onnodig extra gaan betalen lijkt me niet het beste idee van nederland. Bovendien zijn deze nog steeds rond de 430W, dus hij gaat er niks op vooruit..

Met de Seasonic S12II-Bronze 520W kan hij ruim vooruit. Of de Seasonic M12II Evo 520W als hij per sé modulair wil.

[ Voor 21% gewijzigd door Pwuts op 16-01-2015 07:37 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Ik geef de optie ;)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:31
MasterPrutser schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:23:
[...]

Waarom deze? Dit is lower-end dan alles wat hier tot nu toe is voorgesteld..

[...]
Een HD7850 is toch voldoende om alleen The Sims 4 en SimCity te spelen, alle voorstellen voor R9 280X'en en 290's waren overkill vind ik. Die spellen zou je al met een degelijke IGP vrij goed kunnen spelen, een R9 270 of gelijkaardig geeft dan al meer dan genoeg marge. Een tweedehands HD7850 kost maar €70, dus dan is er nog meer dan budget genoeg over voor een degelijke voeding en een eventuele RAM upgrade (als de TS Windows 64 bit installeert, wat ik ook zou aanraden).

Ik begrijp niet goed waarom men hier spreekt van videokaarten die meer dan 200W verstoken voor iemand die gewoon The Sims wilt spelen. De enige in mijn ogen goede suggesties waren de GTX 750Ti en de HD7850, maar dan is die 7850 sneller en tweedehands een stuk goedkoper. Voordeel van de GTX 750Ti zou zijn dat er geen andere voeding nodig is, maar de HD7850 is zoveel goedkoper dat een nieuwe voeding er makkelijk af kan, en dat is ook een stuk beter voor de gemoedsrust.

Een SSD zou trouwens ook een mooie upgrade zijn voor dit systeem, maar in games gaat dit weinig effect hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is uiteindelijk wel om The Sims 4 met hogere settings te spelen dan nu. Op dit moment kan ik hem wel op gemiddeld/laag spelen. Maar vind hem dan nog wel traag met gemiddeld 15fps. Nou verwacht ik denk ik ook niet dat ik alles op ultra kan met mijn budget, maar betere prestaties dan nu is altijd goed!

Thanks voor jullie reacties.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ultra zou wel moeten lukken met 60 fps. Een HD7850 kan BF3 al redelijk goed op high spelen, en Sims is niet heel zwaar...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog even een vraagje. MacPoedel heeft het over een GTX 750Ti, als ik die neme dan zou ik geen nieuwe voeding hoeven te kopen en met de HD7850 wel.

Nou zie ik een GTX 750Ti voor een leuk prijsje. Maar omdat ik dan geen nieuwe voeding nodig heb, presteert deze dan minder dan de HD7850?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Door de bank genomen 2 a 3 frames per seconde minder.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:50
Als je de 750ti voor een mooi prijsje zou kunnen krijgen is dat prima. De 750ti verbruilkt ong net zoveel als je huidige videokaart.

Op zich is uiteindelijk een keer de voeding vervangen nooit een slecht idee natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks guys

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Tja, een 32 bit systeem, dus incl videogeheugen maximaal 4GB adresseerbaar (met een 2GB kaart houd je dus effectief 2GB over aan werkgeheugen). Een 300w OEM voeding van dus 7 jaar oud (als het niet ouder is), die zeer waarschijnlijk aan het einde van zn latijn is. Tel daar een krappe OEM kast als deze compaq bij op... En voila, ik zie een hoop problemen hier. (nou vooruit, laten we het uitdagingen noemen). Daarnaast is een q6600 op 2,4Ghz nou ook niet de snelste meer.

Om deze pc enigszins fatsoenlijk te maken:

- 64Bit OS (192GB adresseerbaar ipv 4)
- Extra geheugen kan geen kwaad hier, echter is dat een loze investering, je kan dat niet meenemen naar een nieuwe build later.
- tijd voor een fatsoenlijke voeding, afhankelijk van je toekomst wensen is een 450-500w A-merk voeding wel aan te raden, dan kan je elke upgrade aan die je je kan wensen met je nieuwe voeding.
- En dan de grafische kaart, waar het allemaal om te doen was. elke grafische kaart die je nu kan kopen is sneller dan wat je nu hebt, dat is mooi, alles is een upgrade!

Meet na hoeveel ruimte je hebt voor zowel een nieuwe voeding als videokaart. Vaak is er zo weinig ruimte dat het je keuze al erg beperkt. Een 280x/290x ofzo kan je gerust uit je hoofd zetten, het past gewoon niet, los van het feit dat je daar een flinke voeding moet hebben met A+ kwaliteit.

De verwachte performancewinst. Hoewel een q6600 altijd een bottleneck zal vormen voor de huidige videokaarten, zal een HD7850/HD7870/GTX750ti (of alles wat om en nabij die performance ligt) duidelijk effect hebben op de games die je nu speelt. Budget & Caseruimte is dus key hier.

Ik raad hoe dan ook aan eerst je voeding te vervangen alvorens te kijken naar een grafische kaart ongeacht het verbruik van de aan te schaffen kaart. Daarnaast is wel duidelijk geworden dat deze PC eigenlijk niet meer van deze tijd is en binnen enkele jaren vervangen al gaan worden (er gaan onherroepelijk dingen stuk als je deze niet vervangt (mobo/voeding). Denk dus goed na of de investeringen die je doet wel genoeg zijn om over een paar jaar ook mee te kunnen als je dan eens een nieuw moederbord/proc/geheugen haalt.

Hoop overwegingen, maar als ik alles opsom:

- 64bit windows (7/8?): €90.-
- Seasonic s12 430w: 60.-
- (voorbeeld) GTX750Ti: 130.- (advies over 280/290(x) hier snap ik niet helemaal.

Ik raad uiteindelijk nog een SSD (128Gb voor 60 euro) aan, die je ook in de toekomst kan meenemen. en dan kan je wel weer even vooruit. Uiteindelijk een leuk core i3 met mobo en 8gb ddr3 scoren (~170 euro) en je systeem is voor niet al teveel weer 'bij de tijd'. Het mooie is dat je dit allemaal stap voor stap kunt doen in de komende jaren.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
En dan ben ik de waarschuwing voor een mogelijke whitelist nog niet tegengekomen hier...

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Geen idee of deze compaq daar last van heeft?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik ook niet, maar het is zeker iets dat TS moet uitzoeken.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Even ter uitleg voor de TS:

Er bestaat een kans dat je moederbord geen nieuwe hardware accepteerd door een soort 'Vendor lock' of Whitelist. Dit is dus iets wat je moet uitzoeken, aangezien je anders geen enkele kaart werkend krijgt.

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
MasterPrutser schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:32:
[...]

Ik zou eens goed nadenken en dingen uitzoeken voordat je zoiets roept. De Core2 Quad-serie kan nog prima mee. Als je een high-end gaming PC wil neerzetten dan zul je misschien iets anders moeten nemen, ja, maar TS is dat niet van plan en heeft een nieuwe processor dus gewoon niet nodig.
Jij zoekt zelf ook niets uit.

Deze knaap speelt simcity 2013 en het lijkt erop dat dit toch wel erg CPU afhankelijk is.

http://www.techspot.com/r...ty-performance/page4.html

Als je nou een Q9550 hebt op 3.5Ghz dan ben ik het met je eens. Maar een Q6600 is toch wel aan de oude kant.
TS: Simcity is ook wel zwaar voor de Q6600. Alsnog zou ik eerst de videokaart upgraden, dat is de zwakste schakel in je systeem. Later kan je eventueel kijken naar processor/mobo en geheugen, ook omdat dit duurder is om te upgraden. Maar de Q6600 is wel wat ouder aan het worden dus wil je over bijvoorbeeld 2 jaar nog nieuwe games spelen dan kan het handig zijn om ook dat te upgraden.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomm13 op 28-01-2015 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik denk dat ik een beetje de weg kwijt raak :P Zo veel keus haha. Ik waardeer jullie advies enorm hoor! Ik heb trouwens mijn systeem opnieuw geinstalleerd met een 64bits versie van windows 7. En RAM geheugen naar 8GB upgraden is ook wel een goed idee denk ik?

Nou heb ik deze gezien: pricewatch: HP 497767-B21 die kan wel in mijn pc toch?

Word een aardig projectje om mijn PC te upgraden 8)7

• Pwuts

Pwuts

Dat setje geheugen is DDR2, en in je computer past alleen DDR3 ;)

Dit past wel: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Oeps, foutje. :F

LGA775-processoren en moederborden blijken soms DDR2, soms DDR3 en soms allebei te ondersteunen... Je zult even één van deze dingen moeten uitzoeken:
  • Het model moederbord dat in je computer zit
  • Wat voor/welk geheugen er nu in zit (DDR3/DDR2)
  • :?
Dat is volgens mij de enige manier om je iets te adviseren zonder het risico te lopen dat het niet past.. :/

[ Voor 45% gewijzigd door Pwuts op 28-01-2015 14:51 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:43:
Dat setje geheugen is DDR2, en in je computer past alleen DDR3 ;)

Dit past wel: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Oeps, foutje. :F

LGA775-processoren en moederborden blijken soms DDR2, soms DDR3 en soms allebei te ondersteunen... Je zult even één van deze dingen moeten uitzoeken:
  • Het model moederbord dat in je computer zit
  • Wat voor/welk geheugen er nu in zit (DDR3/DDR2)
  • :?
Dat is volgens mij de enige manier om je iets te adviseren zonder het risico te lopen dat het niet past.. :/
Is dit niet het moederbord?

En ik heb nu zowieso deze in mijn pc: http://www.memoryten.com/p/001869.htm

Dat is een DDR2

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:43:
[...]

Is dit niet het moederbord?
:N dat is het model van je kant-en-klare computer. (:r kant en klaar)
En ik heb nu zowieso deze in mijn pc: http://www.memoryten.com/p/001869.htm

Dat is een DDR2
Aha, daar kunnen we wat mee. :)
In dat geval zal het setje dat je had opgezocht wel passen. Ik kan nu niet opzoeken of het ook de beste keus is in jouw geval (mobiel :/), dat laat ik even aan de andere DAA'ers over. ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Je hebt ook hybride modellen die DDR2 en DDR3 ondersteunen, we zijn dus nog niet helemaal klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:57:
Je hebt ook hybride modellen die DDR2 en DDR3 ondersteunen, we zijn dus nog niet helemaal klaar.
Dus nou weten we nog steeds niet zeker of die ram in mijn pc past bedoel je?

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Niet investeren in DDR2!! Lees onderstaand stuk nou eens door en haal daar je advies eens uit man. Alle nuttige info staat erin. PS, andere heren adviesgevers. Opmerkingen met betrekking tot hybride borden, of dat 775 zowel ddr2 als ddr3 kan gebruiken doen niet ter zake als je het systeem even opzoekt op google. Het is een oud DDR2 bord met een eerste generatie C2Q. Keep it simple voor deze niet zo ervaren TS.

Eerst voeding vervangen en dan je gpu... Basta...
millman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:33:
Tja, een 32 bit systeem, dus incl videogeheugen maximaal 4GB adresseerbaar (met een 2GB kaart houd je dus effectief 2GB over aan werkgeheugen). Een 300w OEM voeding van dus 7 jaar oud (als het niet ouder is), die zeer waarschijnlijk aan het einde van zn latijn is. Tel daar een krappe OEM kast als deze compaq bij op... En voila, ik zie een hoop problemen hier. (nou vooruit, laten we het uitdagingen noemen). Daarnaast is een q6600 op 2,4Ghz nou ook niet de snelste meer.

Om deze pc enigszins fatsoenlijk te maken:

- 64Bit OS (192GB adresseerbaar ipv 4)
-Extra geheugen kan geen kwaad hier, echter is dat een loze investering, je kan dat niet meenemen naar een nieuwe build later..
- tijd voor eenfatsoenlijke voeding,, afhankelijk van je toekomst wensen is een 450-500w A-merk voeding wel aan te raden, dan kan je elke upgrade aan die je je kan wensen met je nieuwe voeding.
- En dan de grafische kaart, waar het allemaal om te doen was. elke grafische kaart die je nu kan kopen is sneller dan wat je nu hebt, dat is mooi, alles is een upgrade!

Meet na hoeveel ruimte je hebt voor zowel een nieuwe voeding als videokaart. Vaak is er zo weinig ruimte dat het je keuze al erg beperkt. Een 280x/290x ofzo kan je gerust uit je hoofd zetten, het past gewoon niet, los van het feit dat je daar een flinke voeding moet hebben met A+ kwaliteit.

De verwachte performancewinst. Hoewel een q6600 altijd een bottleneck zal vormen voor de huidige videokaarten, zal een HD7850/HD7870/GTX750ti (of alles wat om en nabij die performance ligt) duidelijk effect hebben op de games die je nu speelt. Budget & Caseruimte is dus key hier.

Ik raad hoe dan ook aan eerst je voeding te vervangen alvorens te kijken naar een grafische kaart ongeacht het verbruik van de aan te schaffen kaart. Daarnaast is wel duidelijk geworden dat deze PC eigenlijk niet meer van deze tijd is en binnen enkele jaren vervangen al gaan worden (er gaan onherroepelijk dingen stuk als je deze niet vervangt (mobo/voeding). Denk dus goed na of de investeringen die je doet wel genoeg zijn om over een paar jaar ook mee te kunnen als je dan eens een nieuw moederbord/proc/geheugen haalt.

Hoop overwegingen, maar als ik alles opsom:

- 64bit windows (7/8?): €90.-
- Seasonic s12 430w: 60.-
- (voorbeeld) GTX750Ti: 130.- (advies over 280/290(x) hier snap ik niet helemaal.

Ik raad uiteindelijk nog een SSD (128Gb voor 60 euro) aan, die je ook in de toekomst kan meenemen. en dan kan je wel weer even vooruit. Uiteindelijk een leuk core i3 met mobo en 8gb ddr3 scoren (~170 euro) en je systeem is voor niet al teveel weer 'bij de tijd'. Het mooie is dat je dit allemaal stap voor stap kunt doen in de komende jaren.

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 28-01-2015 16:53 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:50
Hiero wat meer info over de pc. Dit is hem toch?

http://h20564.www2.hp.com..._c-001_title_r0001#N10044

En nog wat nuttiger :)

http://support.hp.com/us-...8178/model/3624685/how-to

Onder het kopje "how to" staat oa hoe componenten te vervangen maar kan (tot nu toe) niets vinden over een eventuele whitelist.

-edit-

Sry stond verkeerde link

[ Voor 66% gewijzigd door Baloes op 28-01-2015 17:04 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

G33 Express ondersteunt DDR2 en DDR3, of het oud is of niet is hier niet ter zake, wat wel zo is is dat dit een cost-down model is die bewust geen DDR3 ondersteuning heeft om de kosten te drukken.

Tenzij je erg goedkoop aan DDR2 kan komen ( waar ik niet vanuit ga ) is het het beste om te luisteren naar millman ;)

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Thomg schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:37:
G33 Express ondersteunt DDR2 en DDR3, of het oud is of niet is hier niet ter zake, wat wel zo is is dat dit een cost-down model is die bewust geen DDR3 ondersteuning heeft om de kosten te drukken.
Je hebt gelijk, i stand corrected ;)
Tenzij je erg goedkoop aan DDR2 kan komen ( waar ik niet vanuit ga ) is het het beste om te luisteren naar millman ;)
Voor de 40 euro die meneer kan investeren in ddr2 kan je ook een ander moederbordje halen.. dus zelfs die 40 euro zou ik opsparen voor een nieuw systeem.

Voor de TS:

Ik zit net te bedenken, ik heb voor je in de aanbieding een core i7 930 (@3,7Ghz OC) systeem met 6GB ddr3 2000Mhz, een GTX570, Asus P6T SE, een Antec True Power 650w voeding in een erg nette antec kast. Hoeft alleen een nieuwe koeler op en een HDD. 225 euro als je interesse hebt, stuur maar PM. Lijkt mij een mooie deal in deze en je bent voorlopig klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door millman op 28-01-2015 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:06:
[...]
Je hebt gelijk, i stand corrected ;)

[...]

Voor de 40 euro die meneer kan investeren in ddr2 kan je ook een ander moederbordje halen.. dus zelfs die 40 euro zou ik opsparen voor een nieuw systeem.

Voor de TS:

Ik zit net te bedenken, ik heb voor je in de aanbieding een core i7 930 (@3,7Ghz OC) systeem met 6GB ddr3 2000Mhz, een GTX570, Asus P6T SE, een Antec True Power 650w voeding in een erg nette antec kast. Hoeft alleen een nieuwe koeler op en een HDD. 225 euro als je interesse hebt, stuur maar PM. Lijkt mij een mooie deal in deze en je bent voorlopig klaar.
Oké dus als ik het zo begrijp dan adviseer je me om eerder een nieuw systeem te kopen dan mijn huidige upgraden? Verder snapte ik je verhaal wel hoor, eerst voeding dan videokaart.
Thomg schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:37:

Oké dus DDR3 kan wel in mijn pc. Nou had ik dus 8GB DDR2 gevonden voor 30 euro en dat vind ik best wel cheap om eerlijk te zijn. Wat is het verschil tussen DDR2 en DDR3 dan?

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Nee, er kan geen ddr3 op je bord, maar de chipset kan het ondersteunen als de moederbord fabrikant daarvoor kiest. in dit geval kan er alleen ddr2 op je bord. Aangezien DDR2 niet meer in nieuwe builds wordt gebruikt zou ik daar niet in investeren.

De core i7 build is prijstechnisch gezien wel een veel betere deal. Je bent uiteraard vrij om te kiezen wat je wil, maar ik zou in jou systeem niet meer investeren.

[ Voor 45% gewijzigd door millman op 29-01-2015 11:24 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

8GB DDR2 voor 30€ is verrassend goedkoop, meestal zie je dat voor rond de 50 à 60 weggaan, om eerlijk te zijn zou ik dat wel doen en upgraden zodra DDR4 mainstream is.

Als je het nog richting de twintig kan maken heb je een leuke deal.

[ Voor 38% gewijzigd door Thomg op 30-01-2015 01:06 ]

Pagina: 1