Toon posts:

Pentium III 550 overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We nemen een:
Asus P2B mobo en een P3 550 100fsb processor
en 256mb sd-ram ecc 100mhz geheugen
ik heb hem op 577mhz lopen maar hoever kan ik gaan en hoe moet ik het voltage naar de processor vehogen>?
de p3 kiest zelf zijn voltage toch uit?
ik lees hier ook dat sommige hem op 825mhz hebben lopen, HOE>>???
help me out please?

Groetjes

Verwijderd

je kunt het op een fsb van 133 Mhz proberen, maar eigenlijk is je geheugen daar niet zo geschikt voor..
ik denk wel dat het lukt en je hoeft hiervoor niets met je voltage te doen..

je video kaart moet trouwens wel op 88.6 Mhz kunnen lopen (dat heeft te maken met de 2/3 agp devider...133*2/3)

je kunt hem niet op 825 Mhz krijgen, daar heb je dan pc-133 geheugen (7ns(1000/133)) voor nodig en dat kan ook niet zo goed ivm je mobo ( een BX). Je kunt dan beter een via Apollo pro hebben

Verwijderd

fsb verhogen -> testen of ie stabiel loopt ( kweek 3 demo) -> zo jah, ga naar begin, zo nee, voltage wat op hogen en test of ie stabiel loopt -> zo jah, ga naar begin -> zo nee, pech, betere koeling erop zetten...

geheugen, agp kaart, pci kaarten, kan allemaal een probleem zijn...

Verwijderd

nieuwe koeling is dus niet nodig, er zijn mensen die hem op 925 gekregen hebben met de standaard koeler.

Wat voor een videoplank heb je??

Verwijderd

Topicstarter
Een VooDoo3 16mb PCI of als het nodig is een AGP Viper 550 met 16mb
alleen met die viper start ie nog geen eens op !

Verwijderd

Euh...dit kan wel eens fout gaan....
Thematrix2001, hoeveel cache memory geeft hij aan ? 256 kb of 512 kb ?
-Bij 256 kb heb je een moderne coppermine, en haal je de 800 wel.
-Bij 512 kb heb je dezelfte stanky-ass Katmai als ik heb.
?? wat is dat nou weer ??
Dat is een oude opgefokte pentium2 met P3 instructies erop genaaid. zo een heb ik ook, en die willen ECHT niet harder dan 600 Mhz....dit moet je wel even controleren...
nog een weetje : een coppermine werkt op 1.6 volt, en produceerd 16 watt aan warmte.
een katmai heeft er 2 volts voor nodig, en produceert 28-25 watt aan warmte.
Daarom komen ze niet zo ver meer....

Succes verder.

Verwijderd

bestaat die dan, een katmai 550??

maar onderzoek ff of je mamaplank een pci bus van 33Mhz ondersteunt als je FSB op 133Mhz staat..(een 1/4 pci clock devider (133/4))
in het boekje of in je bios..

Verwijderd

Topicstarter
512kb
Wat hou die ecc chack in??
meer snelheid??
of uitzetten dat wil nog wel eens helpen hoorde ik.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een 133mhz fsb bus tot mijn beschikking waarop mijn pci bus 33,3mhz loopt

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer truukjes om dat ding sneller te maken?
Wat is beter 256mb ECC 100Mhz of 386mb 100Mhz?

Verwijderd

je kan met een programma je processor uit lezen dat kost je wel 13.- om de pc active van julie\augustus metde software die op de demo cd staat het heet sisoft sandra hier mee kan je hele systeem mee testen maar onder cpu\bios information kan je zien hoe hij geklokt staat en wat hij maximaal aan kan
bijv pen3 450 naar 600 max stabiel

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Dit op een Asus P2B rev 1.10.Pent III 650E slot1 256kb cache. 128MB/pc100Mhz,Asus TnT2 Ultra.

Afbeeldingslocatie: http://www.feijen.tmfweb.nl/WCpuid2.JPG

Ik heb ook nog 128Mb/pc133Mhz van Kingston en dat werkt ook op de P2B met z'n BX chipset.Het hangt mischien af van wat voor een revisie bord je hebt.En 150Mhz FSB heb ik nog niet geprobeerd.Het Kingston geheugen heb ik bij www.oc-shop.nl vandaan.

Verwijderd

Ik heb mij 550Esecc2 op 825MHz lopen en met Vcore op 1,75 volt.

De CAS Latency in de BIOS moet je terug zetten op "3" om over de 133 barriere heen te komen, als je tenminste goede geheugens hebt, Ik heb Hyundai's.

Goed koelen, goede Airflow in de kast, en ja ik heb een MSI6163Pro met wel 28 FSB's.
Hij loopt op dit moment 150MHz met PC133(Hyundai) de zelfde geheugens verkoopt de OC-shop ook...
Pagina: 1