APK - Verplicht repareren voor herkeuring.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Beste allen,

Ik heb een vraag waar ik met Google helaas niet uitkom.

Vandaag is mijn auto voor een APK keuring langs een garage geweest en afgekeurd op één punt (voorband - profiel/bobbel). Nu is mij gemeld dat ik voor een herkeuring in aanmerking kom als ik het gebrek bij hen laat repareren/verhelpen.

Nu is mijn vraag, waar ik geen antwoord op zag op de RDW site, mag dit?

Staat een garage in zijn recht om mij te verplichten tot het afnemen van goederen (banden) of verhelpen van problemen om aanspraak te maken op een herkeuring?
Of ben ik vrij om elders de problemen te verhelpen? Ik heb immers een APK-keuring betaald?

Wat ik niet kan vinden is of een herkeuring standaard gratis is of dat dit een coulance/service van het garagebedrijf is. Indien het laatste kan ik begrijpen dat ze verplichten de afgekeurde punten bij hen te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat ze daarmee, over het algemeen, bedoelen is dat als je het gebrek daar laat verhelpen dan doen ze daarna gratis nog een APK-keuring en ben je weer het heertje. Als je het ergens anders laat repareren betaal je dus voor twee APK keuringen. :) Het is dus geen verplichting, maar een stukje service. Je bent vrij om nu ergens anders heen te gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door AtleX op 15-01-2015 19:10 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:57
Je zou dus eerder ergens banden kunnen regelen en vragen of ze er een apk bijdoen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Let dan wel op dat je dan niet alsnog via een hogere prijs voor de banden (en montage) die tweede 'gratis' APK-keuring betaalt :)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Bij de meeste bedrijven is herkeuring gratis.
Je bent uiteraard vrij om ergens anders naar toe te gaan maar mocht er dan een ander afkeurpunt aan het licht komen dan word de auto afgekeurd.
Gratis herkeuring is niet verplicht dus als het garagebedrijf hier voorwaarden aan verbind dan kunnen ze je daaraan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:56

pinda powerrr

Slow down...

Hebben ze je ook daadwerkelijk een afkeur gegeven bij de RDW? En heb je nu dus een keuringsbewijs in handen waar afkeur op staat? Zo ja, dan heb je een beperkte tijd voor het herstellen en mag je anders de weg niet meer op.

Je bent zeker niet verplicht om opnieuw te laten keuren bij hetzelfde bedrijf, echter hoef je vaak niet meer extra (nog een keer)te betalen voor keuren na reparaties. Iets wat je zeker weten wél hebt als je nu naar een ander bedrijf gaat om te keuren.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
n0pe schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:13:Gratis herkeuring is niet verplicht dus als het garagebedrijf hier voorwaarden aan verbind dan kunnen ze je daaraan houden.
Kijk, die zocht ik.
Was mij niet duidelijk of dit nou een service was of een verplichting.
Bedankt voor de info allen.

Dit keer zou het op ongeveer hetzelfde uitkomen. Band met montagekosten is €20,- duurder bij deze garage maar dat zijn in dit geval dezelfde kosten voor een herkeuring. Voor deze keuring schrijft het tegen elkaar weg maar dan weet ik het voor de volgende keer. :)
pinda powerrr schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:17:
Hebben ze je ook daadwerkelijk een afkeur gegeven bij de RDW? En heb je nu dus een keuringsbewijs in handen waar afkeur op staat? Zo ja, dan heb je een beperkte tijd voor het herstellen en mag je anders de weg niet meer op.
Hij is nu niet afgemeld in plaats van afgekeurd. Reservewiel zit eronder zodat ik nog (verzekerd) de weg op kan tot de herkeuring.

[ Voor 51% gewijzigd door Source90 op 15-01-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Nieuwe voorbandjes eronder en hup opnieuw voor de herkeuring! :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

@TS: Als je het woord 'GRATIS' voor het woord herkeuring zet, dan begrijp je precies wat de garage bedoelde.
:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
APK werkt met een puntensysteem voor de APK keurmeesters en bedrijven die keuringen mogen uitvoeren

Een ander bedrijf zal dus opnieuw een volledige keuring uitvoeren. Omdat afkeur punten die naar voren komen tijdens een steekproef, strafpunten oplevert voor de keurmeester. En bij een bepaald aantal strafpunten mag deze persoon geen APK keuringen meer uitvoeren. Ze kijken dus wel uit.

Voor veel bedrijven is een gratis herkeuring meer een soort van koppelverkoop voor herstellende reparaties en onderdelen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

kendo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:24:
APK werkt met een puntensysteem voor de APK keurmeesters en bedrijven die keuringen mogen uitvoeren

Een ander bedrijf zal dus opnieuw een volledige keuring uitvoeren. Omdat afkeur punten die naar voren komen tijdens een steekproef, strafpunten oplevert voor de keurmeester. En bij een bepaald aantal strafpunten mag deze persoon geen APK keuringen meer uitvoeren. Ze kijken dus wel uit.

Voor veel bedrijven is een gratis herkeuring meer een soort van koppelverkoop voor herstellende reparaties en onderdelen.
Ik snap wel wat je zegt maar het woord koppelverkoop is wel erg zwaar aangezet. TS is niks verplicht. Als je wilt mag je je auto elke week laten keuren. Het gaat erom dat TS zich vergist in de (goede) bedoelingen van de garage. Als hij 2 nieuwe banden koopt bij deze garage is de keuring in 1x klaar. TS moet alleen even checken of de garage een marktconforme prijs rekent voor de banden.

[ Voor 8% gewijzigd door AvK op 15-01-2015 19:30 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 20:27

-tom-562

Oliesjeik

Nouja, zo werken de meeste Kwikfits/Profile's/fastfitters e.d. wel, adverteren met goedkope APK (20 euro o.i.d., dat kan helemaal niet als je alleen al het uurtarief van een monteur telt, plus daar voor dat geld melden ze hem ook nog af...), en dan een hele waslijst aan dubieuze 'afkeurpunten'. 95% van de mensen trapt daar in en laat de boel daar ook meteen fixen (wat wss niet eens hoeft) voor veel te veel geld.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag kwikfit niet stunten dan? :')

Hoewel ik mijn auto daar nooit keuren laat, lijkt me een bobbel op een voorband kwalijke en levensgevaarlijke zaak eerlijk gezegd. Ze vervangen vermoedelijk gewoon de band en herkeuren 'm gratis voor je. What's the big deal. Je kunt het ook zelf doen de band vervangen, en opnieuw keuringskosten betalen... Aan jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
AvK schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:27:
[...]

Ik snap wel wat je zegt maar het woord koppelverkoop is wel erg zwaar aangezet. TS is niks verplicht. Als je wilt mag je je auto elke week laten keuren. Het gaat erom dat TS zich vergist in de (goede) bedoelingen van de garage. Als hij 2 nieuwe banden koopt bij deze garage is de keuring in 1x klaar. TS moet alleen even checken of de garage een marktconforme prijs rekent voor de banden.
Het is wat het is. Ik bedoel dat ook niet in negatieve zin. Veel mensen laten idd. de reparaties maar meteen uitvoeren omdat men ergens anders, opnieuw de volledige keuringskosten moet betalen. Nu zijn ze in 1x klaar ;) .

De keus is idd. aan de klant om dat wel of niet te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door kendo op 15-01-2015 19:43 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:38:

Hoewel ik mijn auto daar nooit keuren laat, lijkt me een bobbel op een voorband kwalijke en levensgevaarlijke zaak eerlijk gezegd. Ze vervangen vermoedelijk gewoon de band en herkeuren 'm gratis voor je. What's the big deal. Je kunt het ook zelf doen de band vervangen, en opnieuw keuringskosten betalen... Aan jou. :)
Kwikfit mag best stunten, maar je snapt zelf ook wel dat het eigenlijk niet kan voor zo'n prijs.

Overigens is bij mijn vaste APK-keurstation herkeuring gewoon gratis, waar je het laat repareren moet je zelf laten weten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:38:

Het is dat hij hem aanwees en ik er zelf met mijn hand overheen ging om te voelen, zien doe ik hem niet. En sinds ik niet wekelijks mijn banden knuffel om te kijken of ze bobbels hebben was ik er anders inderdaad niet achter gekomen gok ik. :')

Bij één band is het niet de moeite (20euro verschil > prijs herkeuring), vroeg het mijzelf af of het verplicht of coulance/service was, that's all.

Dit is trouwens inderdaad bij Profile, werd zoals verwacht gelijk gevraagd of ik de andere bandjes (waar het profiel ook was minder wordt) erbij wilde doen. Die doe ik wel elders. Drie jaar prima door de keuring gekomen zonder koppel/bijverkoop, dus waar ze het van doen weet ik niet, gok dat de andere klant die wel de gehele reparatie voor de hoofdprijs doet voor een deel van mijn APK betaald. :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Source90 op 15-01-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Source90 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:09:
Wat ik niet kan vinden is of een herkeuring standaard gratis is of dat dit een coulance/service van het garagebedrijf is. Indien het laatste kan ik begrijpen dat ze verplichten de afgekeurde punten bij hen te laten repareren.
Coulance. Zijn ook garages die voor herkeuring een gereduceerd tarief rekenen, of gewoon voltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kendo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:41:
[...]

Het is wat het is. Ik bedoel dat ook niet in negatieve zin. Veel mensen laten idd. de reparaties maar meteen uitvoeren omdat men ergens anders, opnieuw de volledige keuringskosten moet betalen. Nu zijn ze in 1x klaar ;) .

De keus is idd. aan de klant om dat wel of niet te doen.
Of gewoon in overleg de band vervangen en dan pas de keuring afronden. Is er ook geen herkeuring nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

99/100 keer wordt de auto gewoon niet afgemeld hangende de reparatie. Niks herkeuring. Ook bij afkeur kun je trouwens afspreken de auto niet af te melden dan kun je iig tot de vervaldatum doorrijden.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Herkeuren is nauwelijks werk. Ze hebben de auto zojuist gekeurd, alles is okee op de band na. Dan is de herkeuring niet meer dan een controle dat de montage van de nieuwe banden inderdaad is gedaan. 10 seconden plus even in de computer invoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garages verdienen niet op APK. Eerder op bijzaken zoals aangeboden reparaties. Ik zie het probleem niet zo om van kwikfit 20 euro te vragen voor een steekproef dat net 10 tot 15 minuten in beslag neemt.

En als zij een klant op die manier binnen kunnen halen, is het toch goed zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Het mooiste is dat je met een vaste garage, bij voorkeur een merk dealer langzamerhand een vertrouwens basis opbouwt. (Dus niet KwikFit of Profile, maar dan beter Euromaster). Ik heb al meer dan 20 jaar een goede band (grappige woordspeling) met mijn merk dealer. Zowel met de zakelijke auto als met de prive. Als je constant wisselt wordt je ook constant belazerd. Zoek een betrouwbaar adres en uiteindelijk ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:23:
Garages verdienen niet op APK. Eerder op bijzaken zoals aangeboden reparaties.
Dat bedoel ik dus precies. Je wordt genaaid op niet bestaande afkeurpunten en adviespunten, die hun tegen een veel te duur (onderdelen)tarief wel repareren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:31:
[...]

Dat bedoel ik dus precies. Je wordt genaaid op niet bestaande afkeurpunten en adviespunten, die hun tegen een veel te duur (onderdelen)tarief wel repareren
Ik geloof het niet zo. Als dat de dagelijkse praktijk was dan bestond kwikfit ook niet lang meer.

Als het gaat om een reparatie dat nodig is ten behoeve van APK keur dan zeg ik ja.

En dan moet men niet zo vreemd opkijken als er kosten van materiaal + manuren bij komen kijken.

Ik wil best m'n auto for the sake of it een keertje langsbrengen voor 2 tientjes. Kijken of zij met een reparatievoorstel zullen komen dat helemaal niet nodig is / was.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
-tom-562 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:35:
Nouja, zo werken de meeste Kwikfits/Profile's/fastfitters e.d. wel, adverteren met goedkope APK (20 euro o.i.d., dat kan helemaal niet als je alleen al het uurtarief van een monteur telt, plus daar voor dat geld melden ze hem ook nog af...), en dan een hele waslijst aan dubieuze 'afkeurpunten'. 95% van de mensen trapt daar in en laat de boel daar ook meteen fixen (wat wss niet eens hoeft) voor veel te veel geld.
Kwikfit zijn sowieso oplichters ook als hij zonder reparatie wordt goedgekeurd betaal je meer dan 20 euro. Je moet namelijk extra betalen voor de uitlaatgassenmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat toch met koeieletters "APK vanaf 19,95?" ? 8)7

Ik betaal elk jaar 45 euro voor een keuring. Dan is ie daar een half uur mee bezig gemiddeld. Soms maakt ie ook een proefrit (Geef 'm geen ongelijk in een RS4 :+ ) en wil die de conditie van bijv de remmerij weten. Liever dat en rijden in een goed gekeurde auto dan een steekproef waar gekort moet worden op controlepunten ofzo.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
-tom-562 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:31:
[...]

Volgens mij gaat dit topic over een afgekeurde band, een euvel wat je zelf heel makkelijk kan waarnemen en waarvan de kosten vrij vast zijn... wat hier gebeurd is geen naaierij, maar gewoon zoals iedere garage het doet: je brengt je auto en ze vertellen wat er mis is en bieden je aan het te repareren.

Maar denk je dat je wordt belazerd? Dan ga je naar de volgende... een APK is niet zo kostbaar en een second opinion staat je helemaal vrij. Het is in dit geval geen reparatie van honderden euro's, maar zeer wss een band van 80 tot 120 euro.

Overigens is een bedrijf als kwikfit juist vrij eerlijk in het zaken doen, de prijzen zijn meestal van de meeste dingen wel terug te vinden en worden meestal tegen vaste tarieven gedaan. Er lopen alleen weinig 'echte monteurs' rond dus voor veel meer dan banden en een uitlaat zal je mij daar niet vinden, meestal twee van die ouwe rouwdouwers met een stelletje leerlingen of net klaar met de opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:49:
[...]

Er staat toch met koeieletters "APK vanaf 19,95?" ? 8)7

Ik betaal elk jaar 45 euro voor een keuring. Dan is ie daar een half uur mee bezig gemiddeld. Soms maakt ie ook een proefrit (Geef 'm geen ongelijk in een RS4 :+ ) en wil die de conditie van bijv de remmerij weten. Liever dat en rijden in een goed gekeurde auto dan een steekproef waar gekort moet worden op controlepunten ofzo.
Ik zei toch oplichters. De voorwaarden zijn verstopt in de faq.
Bij de APK keuring wordt uw auto door onze APK-keurmeester gecontroleerd op door de overheid vastgestelde punten. De kosten voor de APK bij KwikFit zijn inclusief afmelden, maar exclusief kosten voor de wettelijk verplichte metingen (roetmeting en/of diagnose van het EOBD-systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het bedrijfs en verdien model een beetje afstamt op bijv de ATU in duitsland. Ik meen me te herinneren dat ik ooit in oost duitsland met een losse uitlaat kwam te zitten. Naar de lokale ATU gereden, kerel heeft dat hele ding vast staan draaien en ruim 20 minuten de tijd genomen, en rekent mij net 13 euro incl.

Ik stond versteld, want ik ging er vanuit dat ik teminste 25 euro of meer kwijt zou zijn voor een kleine reparatie. Ik denk wanneer je met zo'n kleine issue bij de kwikfit komt, je vermoedelijk net zo uit zult zijn.

Ik zie geen oplichters, want het staat inderdaad netjes vermeld in een algemene voorwaarden, en bij het actiebord vind je vaak ook een * onder de prijs, of een aanduiding als "vanaf 19,95" voor APK.

Ik snap mensen zowiezo niet die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Een auto en onderhoud kost nu eenmaal geld. Als je dat niet kunt betalen of niet wilt dan moet je gewoon geen auto rijden. Als je vind dat een keurmeester bij Kwikfit onterecht iets afgekeurd heeft dan kan je altijd een second opinion aanvragen bij een ander. Maar vaak is een afkeur ook een terechte afkeur als hij dat duidelijk onderbouwen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Als het vanaf zou zijn zou ik het begrijpen, maar het is niet vanaf. Het is €19.95 voor een halve APK. En een halve APK is geen APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

-tom-562 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:35:
Geen idee wat jij normaal betaald voor APK dan, maar ik heb zelfs bij merk dealers (subaru) gewoon een 22,50 tot max 32,50 voor een 'zonder zaken' APK keuring betaald. Bij Boonstoppel hadden ze em zelfs door de wasstraat gegooid:)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:43:
[...]

Ik geloof het niet zo. Als dat de dagelijkse praktijk was dan bestond kwikfit ook niet lang meer.

Als het gaat om een reparatie dat nodig is ten behoeve van APK keur dan zeg ik ja.

En dan moet men niet zo vreemd opkijken als er kosten van materiaal + manuren bij komen kijken.

Ik wil best m'n auto for the sake of it een keertje langsbrengen voor 2 tientjes. Kijken of zij met een reparatievoorstel zullen komen dat helemaal niet nodig is / was.
Een collega van me is er al 2x ingetrapt. Eerste keer 'afgekeurd' op de ruitenwissers, 2e keer op verlichting (kentekenplaatverlichting). Dat laatste fixen kostte hem 20 euro 8)7 (bij mijn APK boer wordt dat lampje gewoon gratis vervangen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
-tom-562 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Een collega van me is er al 2x ingetrapt. Eerste keer 'afgekeurd' op de ruitenwissers, 2e keer op verlichting (kentekenplaatverlichting). Dat laatste fixen kostte hem 20 euro 8)7 (bij mijn APK boer wordt dat lampje gewoon gratis vervangen).
Waar is die collega dan 'ingetrapt'? Heel fijn voor je dat jouw APK boer zo'n lampje gratis doet, maar niet iedereen heeft dezelfde marges of mag en kan beslissen over dat soort dingen. Een kwik-fit heeft gewoon voor alles een prijsje, zo werkt het daar gewoon... medewerker tikt in 'lampje vervangen' en het systeem geeft bij iedere kwikfit hetzelfde bedrag terug op de factuur.

En laten we even eerlijk zijn, een kapot kentekenplaat lampje en ruitenwissers kan je prima zelf constateren en vervangen... ik snap echt niet wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Het probleem is dat die ruitenwisser en dat lampje waarschijnlijk nog in prima staat waren.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Juist. En dat ze idd een goedkope APK aanbieden, maar dat ze je gewoon naaien op dat soort dingen (daar halen ze immers hun geld mee binnen).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
evilution schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:00:
Het probleem is dat die ruitenwisser en dat lampje waarschijnlijk nog in prima staat waren.
Dat kan je toch prima zelf constateren... zo'n kapot lampje hoef je alleen niet blind voor te zijn om het vast te stellen en slechte wissers is ook zo lastig niet en je hoeft de motorkap er niet eens voor open te doen.

Als je het nou erover hebt dat je ineens je koppakking moet vervangen, of de remmen of delen van de uitlaat etc... we hebben het hier over een kentekenplaatlampje en ruitenwisserbladen en dat zijn heel standaard afkeuringen die ook maar enkele tientjes kosten. Het staat je helemaal vrij om dat soort eenvoudige zaken zelf te regelen... als ik mijn auto wegbreng controleer ik dat soort zaken altijd, koelvloeistof, olie, lampen en ruitenwissers. Doe je dat niet zelf dan is de kans heel groot dat de garage je vraagt het te doen, dat is gewoon gezond zaken doen en zeker geen oplichterij.

Het is al genoemd; auto rijden kost (veel) geld en als je als eigenaar bij het uitgeven van een paar tientjes al 'genaaid' voelt dan kan je denk ik beter de fiets of het openbaar vervoer gebruiken en die centen in je zak houden. Jij gaat perse voor de goedkoopste blijkbaar en bent dan verbaasd dat er geen marge over is voor een gratis lampje... 8)7

Jullie kennen de spreekwoorden toch wel rondom goedkoop? En nogmaals, als je het niet vertrouwd kan je altijd een second opinion aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:36:
Juist. En dat ze idd een goedkope APK aanbieden, maar dat ze je gewoon naaien op dat soort dingen (daar halen ze immers hun geld mee binnen).
Je kunt je eieren toch kiezen en vertrekken na een APK keuring? :+

Is niemand die een pistool tegen je hoofd houdt en zegt dat je die APK punten moet laten herstellen.
Pagina: 1