Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Hallo tweakers,
ik ben op zoek naar een over ear koptelefoon voor max. €50. Ik had hiervoor een Sennheiser HD201 maar die is helaas overleden. Nu ben ik dus aan het twijfelen of dat ik een nieuwe HD201 moet halen of dat ik beter voor een hoger model kan gaan. Ik gebruik de koptelefoon vooral om muziek te luisteren (zo'n beetje alles behalve klassiek en hardcore) maar ook om te gamen. De koptelefoon mag aardig wat bas hebben maar deze mag niet overheersend zijn, het midden en het hoog moeten ook goed blijven klinken. Verder is een afneembare kabel ook wel een pluspunt, maar dit is niet noodzakelijk.De koptelefoon zal alleen thuis gebruikt worden i.c.m. mijn pc en mijn telefoon. Het comfort is ook belangrijk aangezien ik hem soms verschillende uren achter elkaar gebruik. Noise canceling heb ik niet nodig.

Ik heb zelf al wat rondgekeken en heb de volgende koptelefoons gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sennheiser HD 201 (Zwart)€ 17,-€ 17,-
1Sennheiser HD 205II (Zwart)€ 30,27€ 30,27
1Sennheiser HD 419 (Zwart)€ 44,98€ 44,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 92,25

De HD201: goedkoop, voor zijn prijs goed geluid.
De HD205 II: betaalbaar, goed geluid, niet comfortabel Gebaseerd op reviews
De HD419: Comfortabel, goed geluid, duur Gebaseerd op reviews

Is het het waard om wat meer geld uit te geven voor een betere koptelefoon of kan ik beter bij de HD201 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 17:42
Of dat het waard is kan alleen jij zeggen.
Ik verwacht gezien de prijsklasse van de HD201 dat er inderdaad ruimte voor verbetering is, maar zoals met alle audio gerelateerde zaken is het devies: ga even met een dwarsdoorsnede van jouw muziek op je telefoon langs bij een (betere HiFi) winkel en probeer de verschillende modellen. Een goede verkoper kan je eventueel op alternatieven in deze prijscategorie wijzen zodat je deze direct kunt proberen en het verschil ervaren. Een goede winkel zal je gewoon de tijd gunnen, ook voor wat langere tijd met een model op laten zitten, zodat je ook een goed idee krijgt van het draagcomfort etc.

Hieruit kan best volgen dat jouw gehoor geen onderscheid maakt tussen de duurdere setjes (dat is geen 'manco' maar wisselt van persoon tot persoon) of dat je de hogere kwaliteit simpelweg niet het geld waard vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
Persoonlijke aanrader voor weinig geld is de pricewatch: Superlux HD-668B (Zwart).

Ik heb 'm zelf bij thomann.de vandaan incl. andere earpads, maar het kan zijn dat de meegeleverde jou prima bevallen - volgens mij zijn die van hetzelfde materiaal wat ook op de HD201 zit.

http://www.thomann.de/nl/superlux_hd668_b.htm

http://www.thomann.de/nl/...271_velour_ohrpolster.htm

Verzendkosten zijn zo'n 8 euro als ik me het goed herinner. Ik vind het zeker de 37/58 euro waard.

[ Voor 4% gewijzigd door C0rnelis op 18-01-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben nog maar 16, dus wanneer ik naar een winkel toe wil om naar koptelefoons te luisteren zal ik of op de fiets moeten of tijd moeten vinden om met mijn vader of moeder een keer naar de winkel te gaan. Het probleem is dat ik in een klein gat woon dus alle steden zijn eigenlijk te ver om even naartoe te fietsen en een moment waarop en ik en mijn vader of moeder tegelijk de tijd hebben hiervoor komt ook niet zo vaak voor. Maar daar zal ik dan toch maar iets op moeten vinden.

Welke winkels bedoel je met 'de beter HiFi zaak'? Want ik zou zelf echt niet weten waar ik dan moet zijn en ik neem aan dat de mediamarkt niet bij de betere HiFi zaken hoort. Ik woon in de regio Den Bosch/Eindhoven dus misschien weten jullie daar een winkel te zitten of een manier om een winkel te vinden.

Die Superlux HD-668B ziet er wel goed uit en die heeft ook wel een mooie prijs. Alleen jammer dat hij slecht leverbaar is. Mijn ouders zijn niet zo'n fan van in het buitenland bestellen. Welke andere earpads heb jij en wat is het verschil met de standaard earpads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
chielisdenaam schreef op zondag 18 januari 2015 @ 19:53:
Die Superlux HD-668B ziet er wel goed uit en die heeft ook wel een mooie prijs. Alleen jammer dat hij slecht leverbaar is. Mijn ouders zijn niet zo'n fan van in het buitenland bestellen. Welke andere earpads heb jij en wat is het verschil met de standaard earpads?
conrad.nl geeft aan dat die op voorraad is en is daar niet (amper) duurder dan bij thomann.de, dus dat is toch een prima optie ?

Velour earpads, die heb ik erbij gekocht (link 2 van mijn vorige post) in plaats van het standaard nepleer - iets wat mij helpt de koptelefoon meerdere uren zonder problemen te gebruiken en meerdere mensen beweren dat dit ook het geluid wat verbetert (ikzelf heb deze koptelefoon nooit gebruikt met het nepleer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Zelf heb ik in juni een Sony MDR-V55 gekocht (de versie met wit en zwart toen voor € 41,67 via Amazon.fr) en ik ben er enorm tevreden over. De geluidskwaliteit is subliem, ook de bassen zijn uitstekend (dankzij neodymium-drivers van 40 mm) en hij ziet er (naar mijn mening) ook nog eens erg mooi uit. Voor ik hem kocht heb ik verschillende reviews gelezen en die waren allemaal erg positief. Sommigen zeiden zelfs dat de geluidskwaliteit beter is dan de veel duurdere Beats by Dr. Dre hoofdtelefoons. Eén klein nadeel heeft hij wel: hij sluit niet zo goed af, dus vanaf een bepaald volume kunnen mensen naast jou het geluid ook horen. Het frequentiebereik is 5 Hz tot 25.000 Hz. Dit is dan ook een veel groter bereik dan die Sennheisers (met resp. 21 Hz tot 18.000 Hz, 14 Hz tot 20.000 Hz en 20 Hz tot 20.000 Hz). Hij heeft ook een speciale platte kabel (langs één kant) die niet in de knoop geraakt. Je krijgt in ieder geval veel waar voor je geld!

pricewatch: Sony MDR-V55 (Wit, Zwart)
pricewatch: Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)
pricewatch: Sony MDR-V55 (Wit)
pricewatch: Sony MDR-V55 (Blauw, Zwart)

[ Voor 3% gewijzigd door Apollo89 op 18-01-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Panasonic RP-HTF600 is ook zeker een goede koptelefoon voor de prijs.
zeker 1 die je in beschouwing kan nemen.

pricewatch: Panasonic RP-HTF600 (Zilver)

deze koptelefoon heeft zat bass en ook prima midden en hoog.

hier wat reviews

http://www.headphone.ph/panasonic-htf600-review/

http://www.head-fi.org/pr...-rp-htf600-s-step-monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Bedankt voor al jullie tips, ik zal morgen de reviews van deze koptelefoons lezen en me er weer eens wat in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Overigens kun ne met de HD201 ook geen buil vallen. Het is niet voor niets een model dat al jaren meegaat en regelmatig uitgeroepen is als uitstekend model.

Ik zou een nieuwe HD201 kopen en mooi de rest van het geld in je zak steken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

GS88

π raat

De Denon D510R. Denon is sowieso een goed merk, heb zelf overigens ook al heel lang een HD201, door het gebruik van een AKG gebruik ik die HD201 echter bijna nooit, maar zeker geen slecht geluid, voor die prijs is er haast geen concurentie iig.

De Wibra heeft overigens een Sony hoofdtelefoon in de aanbieding, en de kruidvat een Grundig voor een tientje ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door GS88 op 20-01-2015 11:02 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tewwer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-10 14:06
Apollo89 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:35:
Zelf heb ik in juni een Sony MDR-V55 gekocht (de versie met wit en zwart toen voor € 41,67 via Amazon.fr) en ik ben er enorm tevreden over. De geluidskwaliteit is subliem, ook de bassen zijn uitstekend (dankzij neodymium-drivers van 40 mm) en hij ziet er (naar mijn mening) ook nog eens erg mooi uit. Voor ik hem kocht heb ik verschillende reviews gelezen en die waren allemaal erg positief. Sommigen zeiden zelfs dat de geluidskwaliteit beter is dan de veel duurdere Beats by Dr. Dre hoofdtelefoons. Eén klein nadeel heeft hij wel: hij sluit niet zo goed af, dus vanaf een bepaald volume kunnen mensen naast jou het geluid ook horen. Het frequentiebereik is 5 Hz tot 25.000 Hz. Dit is dan ook een veel groter bereik dan die Sennheisers (met resp. 21 Hz tot 18.000 Hz, 14 Hz tot 20.000 Hz en 20 Hz tot 20.000 Hz). Hij heeft ook een speciale platte kabel (langs één kant) die niet in de knoop geraakt. Je krijgt in ieder geval veel waar voor je geld!

pricewatch: Sony MDR-V55 (Wit, Zwart)
pricewatch: Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)
pricewatch: Sony MDR-V55 (Wit)
pricewatch: Sony MDR-V55 (Blauw, Zwart)
Deze raad ik ook erg aan heb 3 jaar geleden die van mij gekocht. Bevalt nog steeds erg goed. Hij gaat lang mee, heeft lekker geluid. Op de fiets is t wat minder want dan suist het maar voor de rest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Die Sony en de Panasonic zijn allebei jammer genoeg on-ear, ik vind zelf over-ear een stuk fijner zitten. De Superlux lijkt me wel wat. De Denon begint bij de 66 euro en dat is te duur. Alleen bol.com Plaza heeft hem voor €35 maar aangezien die winkel maar 1 ster heeft in de pricewatch ga ik daar niks bestellen.

Verder heb ik nog de Beyerdynamic DTX 910 gevonden. Die lijkt me ook wel wat. Maar wat vinden jullie van de koptelefoons die ik in het begin genoemd heb? (Sennheiser HD205II en HD419) Of is het geluid van andere koptelefoons beter?

Bedankt alvast voor al jullie tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd kijken naar sales hé.
Ik zeg doen, bax-shop heeft 60 dagen retourpolis (sowieso beste nl webshop imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Over budget, en zo te zien een on-ear, en ik snap TS wel dat ie dat liever niet heeft, mijn poezelige oortjes doen alweer pijn als ik eraan denk.

Hoevaak gebruik je je telefoon als muziekdoos? Mijn ervaring met telefoons [en da's ondertussen een beste stapel] is dat het geluid vaak matig op z'n best is, en dat hoor je met een [enigsinds] goede koptelefoon echt wel. Mijn Custom One Pro, wat verre van een high-end koptelefoon is, laat mijn telefoon al vol op zijn bek gaan, en zelfs met Pistons kan ik al een verschil horen tussen mijn Clip+ en mijn Lumia.

Dus, als ie vooral aan je telefoon zit, zou ik zelf de HD201 nemen, omdat die blijkbaar al prima klonk op je telefoon, iets wat de goedkopere koptelefoons vaak doen. Gebruik je vooral je pc, zou ik wat meer uitgeven, zodat je een wat beter ding op je hoofd hebt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Apollo89 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:35:
Het frequentiebereik is 5 Hz tot 25.000 Hz. Dit is dan ook een veel groter bereik dan die Sennheisers (met resp. 21 Hz tot 18.000 Hz, 14 Hz tot 20.000 Hz en 20 Hz tot 20.000 Hz).
Het is echt geweldig hoe mensen daadwerkelijk keuzes maken op basis van deze getallen. Als bedrijven het echte frequentiebereik (-3db tot -3db) zouden geven rent de gemiddelde consument gillend weg.

De getallen zeggen echt niks. Er zijn weinig koptelefoons die fatsoenlijke output hebben in het 20hz gebied, laat staan 5hz, toch claimen ze het allemaal te hebben. Ik geef ze groot gelijk, mensen struikelen over cijfers. Ze hebben er ook geen voorwaarden bij staan, dus het kan net zo goed een -30db waarde zijn.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Ik heb nog wat reviews gelezen en de Superlux HD-668B lijkt me de beste keuze met mijn budget. Als hij niet bevalt kan ik hem altijd nog binnen 30 dagen terugsturen.

Bedankt voor al jullie reacties en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:59
chielisdenaam schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:09:
Ik heb nog wat reviews gelezen en de Superlux HD-668B lijkt me de beste keuze met mijn budget. Als hij niet bevalt kan ik hem altijd nog binnen 30 dagen terugsturen.

Bedankt voor al jullie reacties en tips!
Goede keuze inderdaad!
Ik ben ook al jaren zeer tevreden met mijn Superlux 668b.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Hij is zojuist binnen gekomen en de eerste indruk is erg positief :), ik zal binnenkort eens een review maken

[ Voor 23% gewijzigd door chielisdenaam op 27-01-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
Ik reageer toch maar even hier, omdat ik dezelfde vraag heb als TS.

Hoe zit het met het geluid voor de omgeving. Ik zie dat het geen gesloten klankkast heeft, zorgt dat ervoor dat er veel geluid lekt naar de omgeving?
chielisdenaam schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:07:
Hij is zojuist binnen gekomen en de eerste indruk is erg positief :), ik zal binnenkort eens een review maken
Wat is jouw ervaring in de kleine drie weken dat je m gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
Mijn ervaringen zijn erg goed. Het geluid is goed, neutraal maar wel genoeg bas.

Het comfort is wat minder. Hij zit op het begin erg strak maar dat wordt wel beter. De earpads zijn wel niet zo comfortabel voor lang gebruik, niet dat het hinderlijk is maar het is niet super.

Het geluid lekt bijna niet naar buiten. Het is niet zo dat mensen mee kunnen genieten van je muziek. Zelf hoor je wel nog best veel van de omgeving.

Ik zou de koptelefoon dus zeker aan anderen aanraden!

[ Voor 6% gewijzigd door chielisdenaam op 18-02-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 13:26
chielisdenaam schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:05:
Mijn ervaringen zijn erg goed. Het geluid is goed, neutraal maar wel genoeg bas.

Het comfort is wat minder. Hij zit op het begin erg strak maar dat wordt wel beter. De earpads zijn wel niet zo comfortabel voor lang gebruik, niet dat het hinderlijk is maar het is niet super.

Het geluid lekt bijna niet naar buiten. Het is niet zo dat mensen mee kunnen genieten van je muziek. Zelf hoor je wel nog best veel van de omgeving.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga even kijken of ik voor deze ga, of toch eentje met een gesloten klankkast...

edit: vanwege de zeer redelijke prijs heb ik zowel de SennHeiser HD201 en de SuperLux HD-668 D besteld.
Dan heb ik ruim de tijd om even te testen en eventueel weer retour te sturen. Ik denk dat ik daarna wat meer wil investeren in een koptelefoon, maar dit is een mooie start!

[ Voor 17% gewijzigd door BiggyB op 18-02-2015 15:18 ]

Pagina: 1