Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] [Google API] Service function pagina died

Pagina: 1
Acties:

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12
Dag allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik wil graag gebruik gaan maken van Google-API-PHP. Dit omdat het natuurlijk handig is, maar ik google services wil gaan gebruiken op mijn website. Echter loop ik tegen een probleem aan. De git die hier te vinden is. https://github.com/google/google-api-php-client

Maakt het één en het ander duidelijk.

De server die ik heb is een VPS met CentOS, PHP 5.6 en als framework gebruik ik CodeIgniter.
Dat zou allemaal niet uitmaken maar nu het volgende.
Bij het laden van een service functie wordt mijn pagina gekilled en doet die niets meer. Hij laad ook niet een deel, ik krijg een compleet witte pagina.
Om het te laten zien pakken we de demo code.
Stukje daaruit. Alles staat goed ingesteld m.b.t. developerskey etc.

PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
  $client = new Google_Client();
  $client->setApplicationName("Client_Library_Examples");
  $client->setDeveloperKey("YOUR_APP_KEY");

$service = new Google_Service_Books($client);
  $optParams = array('filter' => 'free-ebooks');
  $results = $service->volumes->listVolumes('Henry David Thoreau', $optParams); //Bij deze gaat die pas kapot

Wie weet waarom daar mijn pagina gekilled wordt.

Daniël

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Welke foutmelding krijg je te zien? Heb je eventueel ook een stacktrace van de foutmelding?

• Daniel.
TheNephilim schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:31:
Welke foutmelding krijg je te zien? Heb je eventueel ook een stacktrace van de foutmelding?
Geen foutmelding de hele pagina gaat dood. Gewoon echt wit. Hij gaat niet kapot!

IE foutopsporing zegt: https://atlasbeheer.nl/site/admin/dashboard/view_dashboard kan niet worden geopend

Chrome zegt: 500 Internal Server Error

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel. op 15-01-2015 17:43 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Worden foutmeldingen sowieso wel weergegeven? Misschien moet je debuggen aanzetten oid.

• Daniel.
Mm, voordeel hebben van een VPS ghehe.

Fatal error: Uncaught exception 'Google_Service_Exception' with message 'Error calling GET https://www.googleapis.co...ebooks&key=SECRETCODEEEE: (403) Access Not Configured. The API is not enabled for your project, or there is a per-IP or per-Referer restriction configured on your API key and the request does not match these restrictions. Please use the Google Developers Console to update your configuration.' in /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Http/REST.php:111 Stack trace: #0 /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Http/REST.php(63): Google_Http_REST::decodeHttpResponse(Object(Google_Http_Request), Object(Google_Client)) #1 [internal function]: Google_Http_REST::doExecute(Object(Google_Client), Object(Google_Http_Request)) #2 /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Task/Runner.php(172): c in /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Http/REST.php on line 111

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
" (403) Access Not Configured. The API is not enabled for your project, or there is a per-IP or per-Referer restriction configured on your API key and the request does not match these restrictions. Please use the Google Developers Console to update your configuration"

Goed. Je moet je dus aanmelden en check of je IP wel toegestaan is bij Google?

• Daniel.
Dat faalt, nieuwe key aangevraagd ingeplugt en ben al veder.

Fatal error: Uncaught exception 'Google_Service_Exception' with message 'Error calling GET https://www.googleapis.co...ee-ebooks&key=SECRETCODE: (400) Bad Request' in /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Http/REST.php:111 Stack trace: #0 /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Http/REST.php(63): Google_Http_REST::decodeHttpResponse(Object(Google_Http_Request), Object(Google_Client)) #1 [internal function]: Google_Http_REST::doExecute(Object(Google_Client), Object(Google_Http_Request)) #2 /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Task/Runner.php(172): call_user_func_array(Array, Array) #3 /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Http/REST.php(47): Google_Task_Runner->run() #4 /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client- in /home/libs/codeigniter/application/now/third_party/google-api-php-client-master/src/Google/Http/REST.php on line 111

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dus wat had je nu al geprobeerd om je nieuwe fout op te lossen? Je foutmelding dumpen en hopen dat wij het voor je gaan fixen is nu net niet de bedoeling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens mij ben je niet veel verder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
{
 "error": {
  "errors": [
   {
    "domain": "usageLimits",
    "reason": "keyExpired",
    "message": "Bad Request"
   }
  ],
  "code": 400,
 }
}

En de eerste hit op [google=google api keyExpired] geeft:
The API key provided in the request expired, which means the API server is unable to check the quota limit for the application making the request. Check the Google Developers Console for more information or to obtain a new key.
Het is overigens raadzaam API-keys niet te posten op sites.

[ Voor 48% gewijzigd door CodeCaster op 15-01-2015 20:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Daniel.
CodeCaster schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:29:
Volgens mij ben je niet veel verder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
{
 "error": {
  "errors": [
   {
    "domain": "usageLimits",
    "reason": "keyExpired",
   }
  ],
  "code": 400,
 }
}

Het is overigens raadzaam API-keys niet te posten op sites.
Ondanks dat die niet expired is.

Mm die niet aangepast. Nah in ieder geval het is toch al een andere :P

Ik weet in ieder geval dat sommige voorbeelden van steeds andere functies gebruik maken. Niet heel handig. Zo heb je in Nederland het voorbeeld van het boek nodig om een country toe te voegen wil het werken. Ik ga in ieder geval even lekker verder prutsen.

• Daniel.
Probleem gevonden. Waar het probleem in zat was dat zowel in je Google Console je projectnaam als productnaam precies dezelfde naam moeten hebben. Zorg dan dat het niet aanpasbaar is hehe.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je daar een bron van? Ik heb gewoon verschillende namen vaak en heeft nog nooit problemen opgeleverd.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Goed om te weten, is misschien afhankelijk van API dan :)
Pagina: 1