HTPC tot 450 euro

Pagina: 1
Acties:

• Luckyshotsfired
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-02 11:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een media pc maken voor in de woonkamer, zal gebruikt gaan worden voor het kijken van 1080p films en surfen op internet

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel staat tot 450 euro. Ik zal hem zelf in elkaar schroeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle onderdelen moeten aangeschaft worden behalve randapparatuur

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, CPU, Mobo, geheugen, opslag, voeding en optische drive

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst aardig stil aangezien deze in de woonkomer komt te staan, tevens niet te groot.

Ga je overklokken?
n.v.t.

Het onderstaande lijstje heb ik al een paar maanden geleden samengesteld. Nu is mijn vraag aan jullie: Zien jullie hier opvallende dingen bij die verbeterd kunnen worden? Dingen die je snel mist zoals een nieuwe betere processor voor hetzelfde geld bijvoorbeeld.

Een extra paar ogen om te checken of alles compatible is word ook op prijs gesteld.

En nee, een SSD vind ik niet nodig voor dit systeem aangezien deze 24/7 aan zal staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3258 Boxed€ 63,-€ 63,-
1ASRock B85M-ITX€ 70,-€ 70,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Cooler Master Elite 130€ 38,50€ 38,50
1Rapoo Rapoo 9060 Blade II - Toetsenbord + Muis€ 29,95€ 29,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 349,25

alvast bedankt voor jullie input.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckyshotsfired op 16-01-2015 15:14 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hi,

Het eerste wat mij opvalt: waarom een bd brander??
en tja, voor de rest zou ik zeggen, bestel maar!
Ik vind dat mobo een heel rare lay-out hebben...een cpu voedingsstekker naast de koeling voor de cpu...
Ik zou voor dit mobo gaan:
pricewatch: ASRock H81M-ITX
Ik weet niet hoeveel hdd je wilt gebruiken (of je er nog hebt, of voor later) want dan zou je even verder moeten kijken aangezien de asrock maar 2 sata poorten heeft.

[ Voor 71% gewijzigd door pwillemske op 15-01-2015 22:38 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56
Misschien een SSD overwegen? pricewatch: Crucial M550 2,5" 128GB

Edit; @hieronder; oeps, zat ff bij de verkeerde te kijken; pricewatch: Crucial MX100 128GB

[ Voor 35% gewijzigd door NitroX infinity op 15-01-2015 22:41 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• pwillemske
  • Niet online
huh?? Eerst word de mx100 aangeraden, 2 weken later de m550????

Tja, mensen maken fouten...al is de m550 volgens mij ook geen verkeerde keuze.
Maar als je een ssd overweegt, zeker de mx100 nemen zoals hierboven word genoemd.
Ik kan haast zeker zeggen dat een pentium MET ssd sneller werkt dan een (voorbeeldje) i7 ZONDER ssd...

[ Voor 28% gewijzigd door pwillemske op 15-01-2015 22:46 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Luckyshotsfired
Bedankt voor de reacties.

Het moederbord zal ik inderdaad aanpassen. Ik ga er van uit dat 2x een 2TB schijf voorlopig genoeg zal zijn.

Heb in m'n desktop uiteraard gewoon een SSD schijf zitten, de mx100. Maar zoals ik al in m'n OP heb gezet ga ik dat niet nodig vinden voor deze HTPC.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:36

D4NG3R

kiwi

:)

Welke mediasoftware ben je van plan te gebruiken?

XBMC (Zo ongeveer de meest gebruikte Mediacenter oplossing) voelt namelijk vele malen responsiever wanneer je een SSD in het systeem hebt zitten.

Onze huidige media doos krijgt ook zo snel mogelijk een 64GB SSD voor het OS om diezelfde reden. (Ook dit systeem staat 24/7 aan)

Dat hoeft trouwens echt geen dure SSD te zijn, een V300 misstaat dan bijvoorbeeld niet.

Trouwens, een BR brander? Daar kan je flink wat van af schuren: pricewatch: LG DVR-BluRay Combo Zwart

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 16-01-2015 02:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pwillemske
  • Niet online
Luckyshotsfired schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 02:16:
Bedankt voor de reacties.

Het moederbord zal ik inderdaad aanpassen. Ik ga er van uit dat 2x een 2TB schijf voorlopig genoeg zal zijn.

Heb in m'n desktop uiteraard gewoon een SSD schijf zitten, de mx100. Maar zoals ik al in m'n OP heb gezet ga ik dat niet nodig vinden voor deze HTPC.
Houd er wel rekening mee dat je optische drive ook een sata poort nodig heeft...dan kom je op een totaal van 3. De ssd moet je uiteraard zelf weten en als je al een desktop hebt met een ssd etc. is dat nu niet nodig als je de snelheid het niet waard vind.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Luckyshotsfired
pwillemske schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:16:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je optische drive ook een sata poort nodig heeft...dan kom je op een totaal van 3. De ssd moet je uiteraard zelf weten en als je al een desktop hebt met een ssd etc. is dat nu niet nodig als je de snelheid het niet waard vind.
Thanks! je hebt helemaal gelijk. Heb het volgende mobo uitgezocht met 4 sata poorten. pricewatch: ASRock B85M-ITX

• pwillemske
  • Niet online
Luckyshotsfired schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:11:
[...]

Thanks! je hebt helemaal gelijk. Heb het volgende mobo uitgezocht met 4 sata poorten. pricewatch: ASRock B85M-ITX
Dat is ook een goed bord, met ruimte voor 3hdd/ssd's en een optische drive, al snap ik niet waarom je een bd brander wil...is het echt nodig??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
ziet er goed uit. ik mis alleen 1 ding. een cpu koeler. je wil stil. dan is stock koeler niet de beste oplossing. zeker gezien je nog wat budget over hebt. tevens ga je hem 24/7 aan laten staan of gaat hij grootste deel in deep sleep? tevens zal ik als nog een usb remote er bij doen. toetsenbord is leuk. heb ik zelf ook. alleen 9 van de 10 keer pak ik toch als eerst mijn harmony. en als ik iets moet typen/muis gebruiken pak ik heb toesenbord er pas bij. als cpu kan je pricewatch: Zalman CNPS8900 Quiet
overwegen is stiller als de stockcooler en koelt beter. en gebruik je het in combinatie met andere dingen zoals een receiver? heb je al eens naar een intel nuc gekeken? zijn goedkoper/zuiniger/stiller als wat je hebt. alleen kan je er nooit een vette videokaart in doen.

• pwillemske
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:09:
ziet er goed uit. ik mis alleen 1 ding. een cpu koeler. je wil stil. dan is stock koeler niet de beste oplossing. zeker gezien je nog wat budget over hebt. tevens ga je hem 24/7 aan laten staan of gaat hij grootste deel in deep sleep? tevens zal ik als nog een usb remote er bij doen. toetsenbord is leuk. heb ik zelf ook. alleen 9 van de 10 keer pak ik toch als eerst mijn harmony. en als ik iets moet typen/muis gebruiken pak ik heb toesenbord er pas bij. als cpu kan je pricewatch: Zalman CNPS8900 Quiet
overwegen is stiller als de stockcooler en koelt beter. en gebruik je het in combinatie met andere dingen zoals een receiver? heb je al eens naar een intel nuc gekeken? zijn goedkoper/zuiniger/stiller als wat je hebt. alleen kan je er nooit een vette videokaart in doen.
Dat met die koeler is onzin, de intel koeler is redelijk stil, mn hdd komt er continu met gemak boven uit.(en anders de casefans wel). Ik heb een i5 4690k koel met dat ding, koelt niet als de beste maar maakt zeker ook geen lawaai. Een Pentium is met gemak koel te houden met dat ding (en ja, ook stil).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Luckyshotsfired
Zelf had ik al verzonnen om het eerst met de stock koeler te proberen, mocht ik dit te lawaaierig vinden dan zal ik naar een andere koeler zoeken.

En weer bedankt voor de reacties.
Pagina: 1