Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een server voor data-opslag en webdevelopment. Wellicht in de toekomst als gameserver of appserver. gaat draaien op linux. Server gaat 24/7 draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst onder de 500 euro. Maximaal € 600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toebehoren, muis toetsenbord en scherml
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wil graag beginnen met 4 - 6 TB aan opslag, weet niet of ik het beter in raid kan zetten. heb helaas ook nog weinig verstand van raid en wil het met dit systeem gaan leren.
Verder denk ik minimaal 2 GB geheugen nodig te hebben, mochten er straks zwaardere applicaties gaan draaien op de server dan kan dit nog altijd makkelijk geupgrade worden. wil graag een moederbord met een goede LAN verbinding, of een losse netwerkkaart, mocht dit beter zijn. Denk voor de processor aan een i3, maar een single of dual core zou ook voldoen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
heb alleen maar nare ervaringen met AMD, dus daar wijk ik liever vanaf, tenzij goed aangeraden.Verder heb ik goede ervaring met een behuizing van Fractal Design en wil ik ondanks de hogere kosten deze erin houden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stroomverbruik laag, geluid is geen groot probleem.
Ga je overklokken?
Tevreden met standaard.
hier een samengestelde lijst van wat ik denk nodig te hebben
Heb moeite met een geschikt moederbord en processor kiezen.
Na reactie lijst aangepast naar
Waar heb ik nog hulp bij nodig
Is de i3 processor teveel, en wat zijn goede alternatieven. is het moederbord goed, of zijn er betere met een betere netwerkkaart, en maakt dit veel verschil in een server. en of het moederbord ruimte heeft tot 8 hardeschijven ( de beheuizing heeft dit wel)
Een server voor data-opslag en webdevelopment. Wellicht in de toekomst als gameserver of appserver. gaat draaien op linux. Server gaat 24/7 draaien
Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst onder de 500 euro. Maximaal € 600,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toebehoren, muis toetsenbord en scherml
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wil graag beginnen met 4 - 6 TB aan opslag, weet niet of ik het beter in raid kan zetten. heb helaas ook nog weinig verstand van raid en wil het met dit systeem gaan leren.
Verder denk ik minimaal 2 GB geheugen nodig te hebben, mochten er straks zwaardere applicaties gaan draaien op de server dan kan dit nog altijd makkelijk geupgrade worden. wil graag een moederbord met een goede LAN verbinding, of een losse netwerkkaart, mocht dit beter zijn. Denk voor de processor aan een i3, maar een single of dual core zou ook voldoen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
heb alleen maar nare ervaringen met AMD, dus daar wijk ik liever vanaf, tenzij goed aangeraden.Verder heb ik goede ervaring met een behuizing van Fractal Design en wil ik ondanks de hogere kosten deze erin houden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stroomverbruik laag, geluid is geen groot probleem.
Ga je overklokken?
Tevreden met standaard.
hier een samengestelde lijst van wat ik denk nodig te hebben
Heb moeite met een geschikt moederbord en processor kiezen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 101,50 | € 101,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B85M-D3H | € 60,95 | € 60,95 |
| 3 | WD Green WD20EZRX | € 74,90 | € 224,70 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 539,- | |
Na reactie lijst aangepast naar
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 101,50 | € 101,50 |
| 1 | ASRock H87M-ITX | € 65,26 | € 65,26 |
| 3 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 89,90 | € 269,70 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 68,- | € 68,- |
| 1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4G3D1609DS1S00CEU | € 34,57 | € 34,57 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 590,93 | |
Waar heb ik nog hulp bij nodig
Is de i3 processor teveel, en wat zijn goede alternatieven. is het moederbord goed, of zijn er betere met een betere netwerkkaart, en maakt dit veel verschil in een server. en of het moederbord ruimte heeft tot 8 hardeschijven ( de beheuizing heeft dit wel)
[ Voor 26% gewijzigd door nigeej op 16-01-2015 08:36 . Reden: aangepast na reactie ]