[Pricewatch] Logaritmische prijs slider

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
Ik ben nogal arm dus vaak op zoek naar onderdelen van een paar tientjes. Nu is het ongemak waar ik tegen aan loop dat de prijs-slider maar op €25 nauwkeurig is, en een prijsrange van €25 selecteren een uitdaging in muiscontrole is. Bijvoorbeeld bij processoren in V&A. Je kunt op zoek zijn naar een ongebruikte Xeon van €800, of naar een Pentium 4 van €10, en helaas zijn de andere filters niet altijd goed genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.tudelft.nl/p9t69/images/Tweakers_Feature_log_slider.PNG

Het lijkt mij daarom nuttig om een (soort van) logaritmische slider aan te bieden, of de maximum prijsbreedte van de slider altijd helemaal rechts te zetten, waarbij het maximum meeschaalt met de rechter slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soms denk ik over die dingen: laat me verdomme nou gewoon zelf een getal invullen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:41
.oisyn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:17:
Soms denk ik over die dingen: laat me verdomme nou gewoon zelf een getal invullen :)
Misschien nog makkelijker ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50

bonzz.netninja

Niente baffi

Werkt ook fijner op mobiel/tablet :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Hmmm ja... zelf invullen werkt denk ik ook wel fijn. Ik ben ook voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

bonzz.netninja schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:03:
[...]

Werkt ook fijner op mobiel/tablet :)
Dat is een feit. De huidige manier werkt erg naar op tablets/telefoons.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:40
Volgens mij klik je die slider toch gewoon aan en met de pijltjes verplaats je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sdk16420 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:44:
Het lijkt mij daarom nuttig om een (soort van) logaritmische slider aan te bieden, of de maximum prijsbreedte van de slider altijd helemaal rechts te zetten, waarbij het maximum meeschaalt met de rechter slider.
Kijk nog eens wat beter naar de waarden die in de slider staan :P

Hij is al niet-lineair: We proberen de slider-stappen af te leiden van hoe de producten zelf verdeeld liggen, niet volgens een of andere wiskundige formule. Er worden nu lineaire en logaritmische componenten gecombineerd om steeds een lineaire reek van stapjes in verschillende stapgroottes te plaatsen, afhankelijk van de verdeling van die prijzen :)
Daarbij kan de stapgrootte zowel groter als kleiner worden naarmate je verder op de slider gaat.

En dat alles proberen we dan in te passen in maximaal 30 stappen.

Als het goed is geeft elke sliderstap je ongeveer evenveel extra advertenties/producten. Populaire producten hebben daarbij overigens meer gewicht dan niet-populaire, waardoor het in werkelijkheid kan zijn dat stappen alsnog niet even groot in daadwerkelijke aantallen, maar wel in "afgedekte populariteit".

Zie mijn oude blogpost voor nog wat extra uitleg over en plaatjes van de stapjes in de sliders.

En terwijl ik dit typte zag ik dat bovenstaande alleen geldt voor de pricewatch, het lijkt erop dat V&A wel gewoon lineair werkt...
Ik heb bij deze een intern ticket gemaakt om datzelfde algoritme dat we voor de gewone pricewatch gebruiken ook bij V&A in te zetten.
Dat is waarschijnlijk een zinvollere oplossing dan de slider-stapjes proberen aan te passen. Die aanpassing zal in de praktijk altijd ten koste gaan van andere prijsbereiken, simpelweg omdat er een beperkte ruimte is en dus een beperkt aantal stappen :)
edit:
Wat overigens bij V&A nog wel een stuk beter kan, bovenstaande uitspraak sloeg ook weer op de product-variant ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 17-01-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
\o/ zelf bedragen invullen.

Zijn ook zat goede patterns voor te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

crisp

Devver

Pixelated

Misha schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:20:
\o/ zelf bedragen invullen.

Zijn ook zat goede patterns voor te vinden :)
Custom CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#priceFilter .options {
    display: block;
}
#priceFilter .sliderControl {
    display: none;
}

;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie input; ik ga dit idee voorleggen aan onze designers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

crisp schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:04:
[...]

Custom CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#priceFilter .options {
    display: block;
}
#priceFilter .sliderControl {
    display: none;
}

;)
Die slider hoeft van mij niet weg, maar die .options gaat in mijn custom css *O*

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:17

crisp

Devver

Pixelated

.oisyn schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:28:
[...]

Die slider hoeft van mij niet weg, maar die .options gaat in mijn custom css *O*
De slider kan niet 1-op-1 overweg met waarden die je handmatig invult aangezien de slider vaste punten heeft; dat kan dan misschien wat verwarrend werken...

Intentionally left blank

Pagina: 1