sdk16420 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:44:
Het lijkt mij daarom nuttig om een (soort van) logaritmische slider aan te bieden, of de maximum prijsbreedte van de slider altijd helemaal rechts te zetten, waarbij het maximum meeschaalt met de rechter slider.
Kijk nog eens wat beter naar de waarden die in de slider staan
Hij is al niet-lineair: We proberen de slider-stappen af te leiden van hoe de producten zelf verdeeld liggen, niet volgens een of andere wiskundige formule. Er worden nu lineaire en logaritmische componenten gecombineerd om steeds een lineaire reek van stapjes in verschillende stapgroottes te plaatsen, afhankelijk van de verdeling van die prijzen

Daarbij kan de stapgrootte zowel groter als kleiner worden naarmate je verder op de slider gaat.
En dat alles proberen we dan in te passen in maximaal 30 stappen.
Als het goed is geeft elke sliderstap je ongeveer evenveel extra advertenties/producten. Populaire producten hebben daarbij overigens meer gewicht dan niet-populaire, waardoor het in werkelijkheid kan zijn dat stappen alsnog niet even groot in daadwerkelijke aantallen, maar wel in "afgedekte populariteit".
Zie mijn
oude blogpost voor nog wat extra uitleg over en plaatjes van de stapjes in de sliders.
En terwijl ik dit typte zag ik dat bovenstaande alleen geldt voor de pricewatch, het lijkt erop dat V&A wel gewoon lineair werkt...
Ik heb bij deze een intern ticket gemaakt om datzelfde algoritme dat we voor de gewone pricewatch gebruiken ook bij V&A in te zetten.
Dat is waarschijnlijk een zinvollere oplossing dan de slider-stapjes proberen aan te passen. Die aanpassing zal in de praktijk altijd ten koste gaan van andere prijsbereiken, simpelweg omdat er een beperkte ruimte is en dus een beperkt aantal stappen
edit:
Wat overigens bij V&A nog wel een stuk beter kan, bovenstaande uitspraak sloeg ook weer op de product-variant

[
Voor 8% gewijzigd door
ACM op 17-01-2015 14:54
]